whois چیست،همه چیز درباره Whois سایت

whois چیست و چه کاربردی دارد؟ 

whois از دو کلمه who و is تشکیل شده و به معنای چه کسی می باشد. در دنیای هاستینگ این واژه اغلب برای جستجوی اطلاعات دامنه های ثبت شده به کار می رود.
هنگامی که اینترنت هنوز جوان بود و دامنه یک امتیاز و اطلاعات در هیچ دایرکتوری ثبت نمی شد مفهوم مالکیت دامنه برای اولین بار معرفی شد وقتی شما برای اولین بار برای دامنه اقدام می کنید اطلاعاتی درباره فرد یا سازمان که صاحب امتیاز دامنه برای آن می شود را پر می کنید این اطلاعات به عنوان اطلاعات WHOIS شناخته می شوند.
هر فردی که در اینترنت دامنه ای ثبت می کند مشخصاتی را به عنوان صاحب امتیاز دامنه در هنگام ثبت دامنه وارد سیستم می کند، این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی که شامل اطلاعات مدیران یا نمایندگان تمام وب سایت ها می شود نگهداری می شود و هر بازدیدکننده معمولی می تواند مشخصات صاحب یک دامنه را به راحتی مشاهده کند. کاربر می تواند مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی مدیر وب سایت، تلفن ثابت، فکس یا همراه را به همراه آدرس پستی، کد پستی، ایمیل و بسیاری از اطلاعات مربوط به صاحب دامنه برای ما قابل دسترس خواهد شد، خوب شاید برایتان سؤال پیش بیاید که دانستن این اطلاعات چه کاربردی دارد.

دامنه ,اطلاعات ,صاحب ,whois ,امتیاز ,دامنه برای ,امتیاز دامنه ,برای اولین ,صاحب امتیاز ,صاحب امتیاز دامنه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

smartlife کتابخانه عمومی شهید مرادی مطلق حسینیه ارزونی اینجاست بهترین جراح بینی اس‌تی بیا