پیدایش:2:16-17 " و خداوند خدا آدم را امر فرمود گفت:از همه درختان باغ بی ممانعت بخور اما از درخت معرفت نیک و بد زنهار نخوری زیرا روزی که از آن خوردی هر آینه خواهی مرد "

بی ممانعت یعنی تو آزادی همه کاری میتوانی انجام دهی حیوانات را هم حتی داده بود ما اسم گذاری کنیم بر طبیعت هم میتوانستیم سلطنت کنیم حیوانات در کنترل ما بودند به آدم گفته بود حیوانات را تو اسم گذاری کن بنا نبود ما هیچ حیوانی را بکشیم و بخوریم تا آن زمان در بهشت این نبود و قرار بود از سبزیجات و حبوبات بخوریم گیاه خوار بودیم تا اینکه آدم گناه کرد و ما گوشت خوار هم شدیم.

آدم و حوا شبیه خدا آفریده شده بودند پس معرفت نیک و بد را داشتند یعنی تشخیص خوب و بد را داشتند یعنی حضور خدا را می دانستند تاریکی و بدی را هم میدانستند ولی هیچ وقت تجربه نکرده بودند.

موقعيت اول را می دانستند موقعیت دوم را هم تشخیص می دادند ولی تجربه نکرده بودند چون از آن درخت شناخت نیک و بد نخورده بودند. درخت معرفت سیب نیست گندم هم نیست یک درخت معرفت است.

درخت معرفت یک در خروجی بود در خروجی که آدم و حوا آزاد بودند از آن خارج بشوند.

خدا گفت اگر درخت معرفت نیک و بد را بخورید از حضور من خارج میشوید و به موقعیت دوم میآیید.

این درخت درختی بود که انتخاب کردند از بخورند و آن را تجربه کردند لزومی نداشت که بخورند می توانستند در حضورخدا باقی بمانند ولی از این درخت خوردند و از حضور خداوند خارج شدند.

دلیل اینکه خدا این در را گذاشت این بود که گفت انسان آزاد است انتخاب کند بماند یا برود.

تثنیه 30:19" امروز آسمان و زمین را بر شما شاهد می آورم که حیات و موت و برکت و لعنت را پیش روی تو گذاشتم پس حیات را برگزین تا تو با ذریتت زنده بمانی"

این کالمی است که خدا باز می کند حق انتخاب را داده و میگوید تو انتخاب کن.

همه ما میدانیم که آدم چه چیزی را انتخاب کرد متاسفانه ما می دانیم که آدم موت و لعنت را بجای حیات و برکت انتخاب کرد و این بخاطر غرورش بود.

میدانیم بهشت حضورصد در صد خداوند است پس یک سوال پیش می آید.

آیا الان ما در بهشت هستیم ؟خیر . نه حکومت می کنیم بر زمین نه بر طبیعت حکومت می کنیم نه بر حیوانات حکومت می کنیم نه شادی و آرامش کامل داریم نه محبت کامل داریم.

آیا خدا می خواهد بشر در درد و رنج زندگی کند ؟خير.

بهشت اصلی کجاست ؟موقعیت اول ما که در آن از آرامش صد در صد و شادی صد در صد و محبت بی قید و شرط برخوردار باشیم این بهشت است. و خداوند ما را به این بهشت دعوت می کند. خداوند می خواهد بدانید که او ما را به موقعیت اول قصد دارد برگرداند چون امروز در آن نیستیم.

درخت ,بهشت ,بودند ,معرفت ,کنیم ,خداوند ,درخت معرفت ,کامل داریم ,نکرده بودند ,تجربه نکرده ,داشتند یعنی ,تجربه نکرده بودند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لایسنس نود 32 | آپدیت نود 32 | یوزر و پسورد نود 32 بیست رام,20رام,دانلود رام,download rom,دانلود رام سامسونگ,هواوی,Huawei,samsun,Samsung, سامسونگ,رام تک فایل,رام چهار فایل,ASUS,رام ایسوس, لنوو,دانلود رام لنوو, یاس آپ عايقکاري موتورخانه,عايقکاري سردخانه,عايقکاري لوله ها شیعه امام علی (ع) دانلود فایل های کمیاب drtehranbeauty چاپ تقویم رومیزی تفریحی سرگرمی اطلاعات