ثبت بین المللی اختراع

ثبت اختراع بین المللی

اگر منظور از عبارت ثبت بین المللی اختراع این است که مخترع اختراع خود را در یک دفتر ثبت میکند و در همه کشور های دنیا حمایت می شود، باید بدانیم که چنین حمایتی وجود ندارد. طبق قوانین کشورها، حمایت قانونی از اختراعات محدود به مرز جغرافیایی هر کشور (territorial) می باشد. یعنی چنانچه شما گواهی ثبت اختراع آمریکا را داشته باشید و شخصی در کشور ایران حق اختراع شما را نقض کند، شما بر اساس ثبت اختراع کشور آمریکا نمی توانید به مراجع حقوقی کشور ایران مراجعه کنید و بر علیه آن شخص اقامه دعوا کنید.

 

حمایت توسط معاهده پاریس

بر طبق معاهده پاریس، چنانچه بیش از 12 ماه از تاریخ اظهار نامه ی ثبت اختراع نگذشته باشد، می توانید بر اساس همان تاریخ حق تقدم در اداره ثبت اختراع کشور ایران برای ثبت اقدام کنید. این مطلب در خصوص اختراعاتی که ابتدا در ایران ثبت شده باشند و پس از آن بخواهند در کشور آمریکا (یا هر کشور دیگر عضو معاهده پاریس ) ثبت شوند نیز صدق می کند.

در این میان یک استثنا وجود دارد و آن دفتر ثبت اختراعات اروپا یا همان European Patent Office می باشد. چنانچه مخترعی اختراع خود را در دفتر EPO به ثبت برساند، آن اختراع در کلیه کشور های اروپایی عضو EPO به ثبت رسیده و قابل حمایت خواهد بود.

جهت حمایت بین المللی از اختراع بهترین گزینه برای مخترعان معاهده همکاری ثبت اختراع PCT می باشد.


موسسه نوفن حامی البرز اختراع ,کشور ,حمایت ,آمریکا ,چنانچه ,المللی ,کشور ایران ,معاهده پاریس ,کشور آمریکا ,اختراع کشور ,المللی اختراع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای از خوشمزه ها دانلودستان معرفی کالا فروشگاهی یک جا برای ناگفته ها روزعلم فروش تعمیر و ارتقای فلزیاب گلیو دانلود فایل تحقیق مقاله نرم افزار کتاب برنامه