واردات از ترکیه

در کشور ترکیه طی 15 سال اخیر ارقام صادراتی رو به افزایش است که این موضوع دلایل زیادی دارد که یکی از دلایل مهم آن داشتن جمعیت جوان و پویا است که از از توان تولید بالایی برخوردار هستند که در بسیاری از عرصه ها و بخش ها کار تولید انجام می دهند و تولیدات خود را صادر می کنند که در این زمینه می توان به اتوموتیو و ماشین آلات کشاورزی گرفته تا صنایع تسلیحاتی و بخش انرژی اشاره کرد .

از کشور های همسایه ایران که از سال های خیلی دور تا به الان با یکدیگر داد و ستد های تجاری دارند می توان ترکیه را نام برد . هر دو کشور در تلاش هستند در عرصه صادرات و واردات بیشتر از پیش با یکدیگر معاملاتی را انجام دهند و این موضوع را گسترش دهند . از بین کشور هایی که به ایران واردات دارند ترکیه پنجمین آن ها می باشد که طبق آمار و ارقام سال های اخیر می توان یقینا اعلام کرد که مقدار وسیعی از واردات ایران از طریق ترکیه است ،  از دلایل این امر  می توان گفت یکی به خاطر فاصله کوتاه بین دوکشور و همچنین همجواری ایران با ترکیه است که واردات را آسان تر می کند ، علاوه بر آن ترکیه دروازه اروپا محسوب می شود و می توان به راحتی از طریق ترکیه به بسیاری از کالاهای اروپایی دسترسی پیدا کرد.

با تحریم های اقتصادی که بر علیه ایران وجود دارد مسلما ارتباط مستقیم ما با بسیاری از کشور هی اروپایی قطع شده است و امکان معاملات تجاری و واردات را نداریم  از این رو  بازرگانان ایرانی ، کالای مورد نظر را اول وارد کشور ترکیه و سپس از آنجا وارد ایران می کنند و حداقل با یک کشور واسطه اجناس اروپایی را به ایران برسانند .

پر سود ترین کالاهای وارداتی

معمولا تجار هر زمان که قصد فعالیت های  وارداتی دارند  این سوال برایشان مطرح است که چه کالایی را از کشور مد نظرم وارد کنم تا بتوانم سود خوبی کسب کنم؟ که این موضوع برای کشور ترکیه نیز صدق می کند و تجار ایرانی بسیار علاقمند هستند که کالا هایی را به کشور ایران وارد نمایند که در نهایت موجب کسب سود در تجارتشان شود . در ابتدا باید به تفاوت قيمت كالا در كشور تركيه و ايران دقت کرد که بتوان مقدار سودآوری را تخمین زد در عين حال با توجه به واردات گسترده ای که تجار ايراني از تركيه انجام می دهند بنظر مي رسد اين موضوع براي تجار سود زيادي را داشته باشد . پرسودترین محصولات وارداتی از ترکیه می تواند انواع بسیار مختلفی داشته باشد که در هر فصل و متناسب با هر شرایطی تغییر می کند.

واردات کالاهای مجاز از ترکیه به ایران

طبق شرع یا قوانین جمهوری اسلامی ایران ورود برخی از کالاها مانند تجهیزات پزشکی مستعمل، مواد مخدر و مشروبات الکلی به ایران ممنوع است پس کالاهایی که از ترکیه وارد کشور ما می‌شوند به هیچ عنوان نباید جزء کالاهای ممنوع الورود باشند و فقط  کالاهای مجاز و مشروط مجوز ترخیص را دریافت خواهند کرد. اما جدا از موضوع ممنوع الورود بودن یا نبودن کالاها ، باید باتوجه به قراردادهای تجاری منعقد شده بین ایران و ترکیه ،  تجار تنها مجاز به واردات کالاهایی هستند که در قراردادهای مذکور ذکر شده باشند .

قوانین واردات کالا از ترکیه

واردات کالا از ترکیه به ایران هم شامل قوانینی هست که معمولا این قوانین برای تمامی کشور های وارد کننده یکسان است همچنین در واردات به ایران باید قوانین خاص نظام جمهوری اسلامی ایران نیز رعایت شود اما دلیلی که باعث شده واردات کالا از ترکیه نسبت به کشورهای دیگر آسان تر باشد این است که ایران و ترکیه در کنوانسیون تیر عضویت دارند در قانون کنوانسیون تیر پلیس ترکیه حق ندارد پلمپ گمرک را باز کرده و محموله ای که از گمرک ترکیه به ایران آمده را مورد بررسی قرار دهد تنها زمانی می تواند این کار را انجام دهد که محموله مشکوک باشد و این مورد باعث شده است  که واردات کالا از ترکیه به نسبت کشورهای دیگری آسانتر شود و پروسه واردات کالا از ترکیه دارای سرعت بیشتری باشد .

لینک ورود به سایت واردات از ترکیه https://worldtejarat.com/?p=1643

 
صادرات و واردات ترکیه ,واردات ,کشور ,کالا ,توان ,موضوع ,واردات کالا ,کشور ترکیه ,اسلامی ایران ,ممنوع الورود ,جمهوری اسلامی ,جمهوری اسلامی ایران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

داغ ترین ویدیوهای روز سایت اختصاصی جمشید مهنانی گروه طراخان معمار مدیر سایت ماندگاري ميکروپيگمنتيشن جی تی آ مدل emsg-ar آشپزی