همیشه متخصصان تغذیه به مصرف سبزیجات در رژیم غذایی توصیه می کنند یکی از این سبزیجات لوبیا سبز است که ما در برخی از غذاها ی خود از آن استفاده می کنیم . به هر روشی که از لوبیا سبز استفاده کنید، بازهم خواص زیادی خواهد داشت. لوبیا سبز منبع خوبی از انواع ویتامین ها و فیبر است. لوبیا سبز زمانی برداشت می‌شود که هنوز در غلاف قرار دارد و به بلوغ نرسیده است‌. در این مقاله شما را با خواص لوبیا سبز بیشتر آشنا می کنیم .

برای رهایی از چاقی با ما تماس بگیرید .

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی، مانند لوبیا سبز، در رژیم غذایی خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و درنتیجه مرگ‌ را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف این مواد غذایی به بهبود گوارش، افزایش انرژی و کنترل وزن‌ کمک می‌کند .

خوب است بدانیم که براساس اعلام وزارت کشاورزی کشور آمریکا، ارزش تغذیه‌ای یک فنجان لوبیا سبز کنسروی  بدین شرح است :

کالری: ۲۸؛ چربی: ۰٫۵۵ گرم؛کربوهیدرات: ۵٫۶۶ گرم؛فیبر: ۲٫۶ گرم؛قند: ۱٫۹۴ گرم؛پروتئین: ۱٫۴۲ گرم؛کلسیم: ۱7میلی‌گرم؛آهن: ۱٫۲ میلی‌گرم؛منیزیم: ۱۸ میلی‌گرم؛فسفر: ۳۰ میلی‌گرم؛پتاسیم: ۱۳۰ میلی‌گرم؛تیامین: ۰٫۱ میلی‌گرم؛نیاسین: ۰٫۷ میلی‌گرم؛ ویتامین ب 6 مقدار ۰٫۱۴ میلی‌گرم؛ویتامین ای مقدار ۰٫۴۱ میلی‌گرم؛ فولات: ۳۲ میکروگرم

البته لوبیا سبز کنسروی محتوی مقدار نسبتا بالایی سدیم است و بهتر است، قبل از مصرف، آن را آب‌کش کنید‌. برای کاهش میزان سدیم در لوبیا سبز و برخورداری حداکثری از فواید آن بهتر است از لوبیا سبز تازه یا منجمد استفاده کنید.

لوبیا سبز چه خواصی برای سلامت و تناسب اندام دارد

مبارزه با سرطان : یکی از  مهم ترین خواص لوبیا سبز مبارزه با سرطان است. لوبیا سبز سرشار از کلروفیل است. این ویژگی می‌تواند تأثیر آمین‌های هتروسیکلیک را که هنگام کباب‌کردن گوشت در دمای بالا آزاد می‌شوند خنثی کند. بنابراین، افرادی که غذاهای کبابی دوست دارند بهتر است همراه با کبابشان مقداری لوبیا سبز میل کنند تا اثرات منفی این مواد سرطان‌زا کاهش یابد .

مفید در بارداری و باروری : تحقیقات نشان داده‌اند که میان باروری ن و مقدار آهن مصرفی‌شان ارتباط وجود دارد. براساس اعلام مدرسه پزشکی هاروارد، برای ن در سن فرزندآوری مصرف آهنِ بیشتر از منابع گیاهی، مانند اسفناج، لوبیا، کدو حلوایی و لوبیا سبز، می‌تواند در باروری‌شان مؤثر باشد . مصرف مقدار کافی اسید فولیک در دوران بارداری می‌تواند از نوزاد در برابر بروز نقص لوله عصبی محافظت کند. یک فنجان لوبیا سبز حاوی تقریبا 10 درصد از نیاز روزانه بدن به اسید فولیک و 6 درصد نیاز بدن به آهن است .

مبازره با افسردگی :

همانطور که می دانید مصرف مقدار کافی فولات در روز می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد. مصرف کافی فولات می‌تواند از تجمع هموسیستئین اضافی در بدن جلوگیری کند. وجود هموسیستئین زیاد در بدن رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز را مانع می‌شود و در تولید هورمون‌های سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین اختلال ایجاد می‌کند. این هورمون‌ها در تنظیم حالت خُلقی، خواب و کنترل اشتها مؤثر هستند .

کمک به استحکام استخوان ها :

همانطور که می دانید باید ویتامین کا را به اندازه ی کافی مصرف کنید و کمبود ان باعث کم شدن استحکام استخوان ها می شود می شود . این مقدار تقریبا معادل ۲۰٪ نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. همچنین یک فنجان لوبیا سبز می‌تواند ۴٪ از کلسیم موردنیاز بدنتان را تأمین کند . براساس تحقیقات، دریافت مواد مغذی از طریق های غذایی قابل‌مقایسه با دریافتشان از طریق غذاهای طبیعی نیست. بنابراین، باید مواد مغذی را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع دریافت کنید .

کاهش و کنترل وزن بدن

 یک فنجان لوبیا سبز درحدود ۲۸ کالری انرژی دارد. این مقدار لوبیا سبز تقریبا چربی ندارد و قند کمی دارد. بنابراین، اگر به اندازه دور کمرتان اهمیت می‌دهید، نباید لوبیا سبز را فراموش کنید .

کمک به سلامت قلب

 خوب است بدانیدکه مصرف لوبیا سبز به سلامت قلب کمک می کند. لوبیا سبز کلسترول ندارد. بااینکه بدن برای رشد سلولی مناسب به مقداری کلسترول نیاز دارد، ولی مقدار زیاد آن برای بدن مضر است‌. مصرف زیاد کلسترول می‌تواند موجب تجمع چربی در سرخرگ‌ها شود. این امر جریان خون به قلب و مغز را کاهش می‌دهد و خطر بروز سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می‌دهد .‌

بنیاد قلب کشور آمریکا توصیه می‌کند، برای حفظ سلامت قلب، روزانه کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کنید‌. لوبیا سبز به‌طور طبیعی سدیم کمی دارد‌. یک فنجان لوبیا سبز تنها ۶٫۶ میلی‌گرم سدیم دارد.وجود بیش‌ازحد سدیم در رژیم غذایی موجب افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا با افزایش خطر حملات قلبی و سکته‌های مغزی همراه است. بااین‌حال، باید مراقب لوبیا سبز کنسروی باشید‌. زیرا یک فنجان لوبیا سبز کنسروی با آب حاوی ۴۶۱ میلی‌گرم سدیم است‌. بهتر است قبل از مصرف لوبیا سبز کنسروی آن را آب‌کش کنید یا انواع بدون نمک را انتخاب کنید .‌

پروتئین و لوبیا سبز

همانطور که می دانید بدن برای سلامت استخوان‌ها، سلامت مو، اندام‌ها و عضلات به پروتئین نیاز دارد.‌ همچنین پروتئین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است. پروتئین های گیاهی پروتئین‌های کاملی نیستند‌. یعنی آنها حداقل فاقد یک نوع از اسیدهای آمینه ضروری بدن‌ هستند‌. پروتئین‌های گیاهی را باید در روز همراه با پروتئین‌های دیگر مصرف کرد تا بدن بتواند به ترکیب کاملی از پروتئین‌ها برسد. یک فنجان لوبیا سبز خام درحدود ۲ گرم پروتئین دارد .

منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی

 لوبیا سبز حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند فولات است. یک فنجان لوبیا سبز خام حاوی ۳۲ میکروگرم فولات است که ۱۰٪ نیاز روزانه بدن‌ به این ویتامین را تأمین می‌کند . خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین وجود این ویتامین برای تولید کلاژن و محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو ضروری است .‌همچنین ویتامین آ دارد و این مقدار تنها ۱۵٪ کمتر از کل نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. ویتامین A تنها یک ویتامین نیست، بلکه گروهی از ترکیبات است که با نام تولیدمثل و تقویت بینایی ضروری است  بهتر است با این همه خاصیت حتما از لوبیا سبز استفاده کنید.

برای رسیدن به تناسب اندام با ما تماس بگیرید .


رژیم لاغری لوبیا ,مصرف ,ویتامین ,فنجان ,سلامت ,می‌تواند ,فنجان لوبیا ,رژیم غذایی ,نیاز روزانه ,برای سلامت ,مواد مغذی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راهنمای بارداری نقش خیال نیمکت ما https://hihotel.ir کهنه سرباز ایران نیازدانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. مجله علمی آموزشی گلدآموز