نتایج جستجو برای عبارت :

آیات اول سوره بقره ایمان به چه امری را لازم شمرده است؟؟

سوره بقره، بزرگترین سوره قرآن کریم. این سوره ۲۸۶ آیه دارد و از سوره‌های طِوال است و تقریبا ۲/۵ جزء از کل قرآن را در برمی‌گیرد. آیة الکرسی، آیه قبله، و بلندتر.اسفند کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد
تفسیر آیه 94 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع اگر راست می گویید آرزوى مرگ كنید، آمادگى براى مرگ نشانه‏ى ايمان واقعى و صادقانه
http://gharaatiتمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
دانلود تحقیق معجزه های عددی قرآن فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 16 فهرست مقدمه معجزه های عددی قرآن نوعی دیگر از معجزه های قرآن سوره مبارکه نساء آیه 135 سوره مبارکه آل عمران آیه های 133 و 134 و 135 سوره مبارکه بقره آیه 177 سوره مبارکه بقره قسمتی از آیه 275 سوره مبارکه بقره آیه 276 سوره مبارکه بقره قسمتی از آیه شریفه 279 سوره مبارکه عنکبوت آیه 26 و 27 و 28 سوره مبارکه نمل آيات 54 الی 56 سوره مبارکه هود آيات 77 الی 83 سوره مبارکه مائده آیه
زمان مورد نیاز مطالعه این مطلب : 3 دقیقه

اهمیت و جایگاه نماز به عنوان وظیفه الهی در آيات متعدد قرآن کریم مطرح شده است. در ابتدا به آيات نماز در سوره بقره پرداخته، سپس به طرح سایر آيات در سوره های دیگر قرآن با عناوین رابطه نماز و ولایت ؛ نماز و مؤمنان و نماز و انبیا، می پردازیم. در مجموع 52 آیه از آيات الهی قرآن درباره نماز است.

«اَلَذین یُومِنُونَ بِالغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَلوةَ وِ مِمّا رَزَقْناهُم یُنفِقُون»

«کسانی که به جهان غیب ايمان
زمان مورد نیاز مطالعه این مطلب : 3 دقیقه

اهمیت و جایگاه نماز به عنوان وظیفه الهی در آيات متعدد قرآن کریم مطرح شده است. در ابتدا به آيات نماز در سوره بقره پرداخته، سپس به طرح سایر آيات در سوره های دیگر قرآن با عناوین رابطه نماز و ولایت ؛ نماز و مؤمنان و نماز و انبیا، می پردازیم. در مجموع 52 آیه از آيات الهی قرآن درباره نماز است.

«اَلَذین یُومِنُونَ بِالغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَلوةَ وِ مِمّا رَزَقْناهُم یُنفِقُون»

«کسانی که به جهان غیب ايمان
1 - بکشید در راه خدا که خدا به گفتار و کردار خلق شنوا و داناست. ( قرآن . سوره بقره . 244) 2 - شما ای اهل ايمان کافران را بکشید و با آنان کارزار کنید تا خدا آنان را بدست شما عذاب کند و خوار گرداند. (قرآن . سوره توبه . 14) 3 - آنان در دین شما تمسخر و طعن زنند ، آنان را بکشید که انان را سوگند استواری نیست ، تا از ترس شمشیر از طعن زدن به اسلام بس کنند. ( قرآن . سوره توبه . 12)
/قلب قرآن:سوره یاسین
/عروس قرآن:سوره الرحمن
/مادر قرآن:سوره حمد
/بهار قرآن:ماه رمضان
/جاده قرآن:دهان
رادر قرآن:نهج البلاغه
/خواهر قرآن:صحیفه سجادیه
/همسایه قرآن:نهج البلاغه
/بزرگ ترین سوره قرآن:بقره
/کوچک ترین سوره قرآن: سوره کوثر
/بهترین شب در قرآن:شب قدر
/بهترین روز در قرآن:روز جمعه
.(بهترین قصّه قرآن:قضّه حضرت یوسف(ع
هیدروژن
1 - بکشید در راه خدا که خدا  به گفتار و کردار خلق شنوا و داناست. ( قرآن . سوره بقره . 244) 2 - شما ای اهل ايمان کافران را بکشید و با آنان کارزار کنید تا خدا آنان را بدست شما عذاب کند و خوار گرداند. (قرآن . سوره توبه . 14)  3 - آنان در دین شما تمسخر و طعن زنند ، آنان را بکشید  که انان را سوگند استواری نیست ، تا از ترس شمشیر از طعن زدن به اسلام بس کنند. ( قرآن . سوره توبه . 12) 4 - و مرد و زن را به سزاى آنچه كرده‏ اند دستشان را به عنوان كیفرى از جانب خدا ببرید و خد
تفسیر آیه 84 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع میثاق بنی اسرائیل درباره‏ی احترام به خون مردم‏، علاقه به وطن، یک حقّ فطری و سلب این حقّ، ظلم آش.جاوید کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 63 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع، کوه طور در بالای سر یهود، تهدید برای سرکوب کردن روحیه های لجوج یک وسیله تربیتی، توجه جدی به کتا.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 261 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع انفاق، انفاق سبب رشد و تکامل وجودی خود انسان‏، جدا نبودن اقتصاد و ت و . از اخلاق در اسلا.نرگس کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 60 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع طلب آب کردن حضرت موسی(ع) از خداوند برای قومش، انبیاء در فکر تأمین نیازهای مادی مردم هم هستند، قو.نیلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 256 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع معنای «لا اکراه فی الدین»، جدا بودن راه حق از باطل، چنگ زدن به ریسمان الهی، عدم سازش اسلام با ا.نرگس کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 256 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع معنای «لا اکراه فی الدین»، جدا بودن راه حق از باطل، چنگ زدن به ریسمان الهی، عدم سازش اسلام با ا.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 161-163 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع اصرار بر كفر و در حال كفر مردن سبب دورى ابدى انسان را از رحمت الهى‏، تخفیف كیفر یا تأخیر آن.رها کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 246 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع لزوم توجه مسلمانان به تاریخ بنی اسراییل، درخواست بنی اسراییل از پیامبرشان برای تعیین فرمانده نظ.زحل کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 72 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع هر کس به گناه دیگران راضی باشد در گناه آنان شریک است، خداوند آنچه را شما پنهان می داشتید، آشکار .تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 260 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع معاد، معاد جسمانی، نمایش یکی از راههای بیان معارف، زنده شدن پرندگان برای رسیدن حضرت ابراهیم به .زحل کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 89 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع یهودیان منتظر پیامبر با آمدن قرآن کافر شدند، شناخت و علم به تنهایی کافی نیست
http://gharaati.ir/.نیلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره بقرهسلام عزیزان برای اشنایی با معنی و تفسیر بزرگترین سوره قران بقره تفسیر اقای قرائتی را به شما پیشنهاد میکنم ومطمئنم بعداز خواندن ان به رازهای سوره بقره پی میبرید با تشکر از انتخاب شما .دریافت فایلدانلود برای شما
تفسیر آیه 249 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع جدا کردن نیروهای رزمی از تماشاچیان یکی از وظایف فرمانده نظامی‏، لزوم انقلابی ماندن، ریزش ها و ر.زحل کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 90 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع حسادت علّت کفر یهودیان به پیامبر اسلام صلی اللَّه علیه و آله‏، بدترین معاملات آن است که انسان هس.نیلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 58 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع دستور خداوند به بنی اسراییل برای ورود به بیت المقدس، تأمین معاش مردم مقدم بر فرمان به عبادت
http.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 282 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع بزرگترین آیه قرآن، نحوه‏ی تنظیم اسناد تجاری‏، لزوم مشخص بودن زمان وام، لزوم نوشتن دین به عدالت،.نرگس کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 30 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع خلیفه خدا در زمین، انتصاب خلیفه و جانشین به دست خداوند، محدود بودن علم فرشتگان و عادل بودن خلبفه.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
با خواندن این سوره روزی‌تان گسترده می‌شود + صوت آيات فایل صوتی تلاوت سوره ذاریات با صدای محمد منشاوی را اینجا بخوانید. به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، سوره ذاریات پنجاه و یکمین سوره قرآن است و در جزء بیست ششم و بیست هفتم آن قرار دارد. ذاریات جمع ذاریه به معنای باد و موضوع اصلی سوره ذاریات قیامت است. در این سوره همچنین به توحید و نشانه‌های خدا در آفرینش، مهمانی فرشتگان در خانه ابراهیم (ع) و مأموریتشان بر
سوره اسراء پنجاهمین سوره بر حسب تاریخ نزول (بخش یکم) قرآن " پاک و منزه است خدایی که در شبی بنده خود را از مسجد الحرام به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک قرار دادیم سیر داد تا آيات و نشانه های خود را به او بنماییم که خدا به حقیقت شنوا و بیناست. آیه (۱) سوره اسراء سوره اسراء یا بنی اسرائیل نام سوره هفدهم قرآن است. این سوره در مکه نازل شده است. واژه اسراء در عربی به معنی سیر شبانه‌ است و در آیه اول این سوره به‌طور خاص به سفر محمد از مسجد الحرام به مس
این سوره یكصد و بیست آیه دارد و چند ماه پیش از رحلت پیامبراكرم صلى الله علیه و آله نازل شده و هیچ یك از آيات آن نسخ نگشته است. این سوره به خاطر دعاى حضرت عیسى علیه السلام براى نزول مائده‏ آسمانى كه در آیه‏ى 114 آمده، «مائده» نامیده شده است؛ البتّه به «عهد» و «عقود» نیز نام‏گذارى شده، در مجموع آياتِ این سوره نسبت به یك پیمان‏ شكنى مهم هشدار مى‏ دهد. بیشترین خطاب‏ «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»* در این سوره است.
در این ساعت از پایگاه قرآنی دارالقرآن، تلاوت «قاسم مقدمی» قاری بین المللی کشورمان در سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با تلاوت آياتی از سوره های مبارکه «بقره و نصر» به نقل از سایت آپارات،تقدیم می گردد.

پایگاه قرآنی-فرهنگی دارالقرآن
الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ 3 ايمان به غیب یعنی ايمان به خدا البته این ايمان زبانی نیست بلکه جاری دیدن خدا در عالم و این نتیجه را گرفتن که تمام حوادث را خدا برای انسان به گونه ای رقم میزند که به نفع او باشد . در مورد اقامه نماز هم باید گفت که مقصود نمازیست که دایمی باشد . درباره انفاق هم دانستن این نکته مهم است که منافق کسی است به فکر سود بیشتر و اهل احتیاط است بنابراین منافق ا
آياتی از قرآن كریم (48) سوره مباركه هود (ع) آيات 25 الی 49 و سوره نوح (ع) وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ إِنِّی لَكُمْ نَذِیرٌ مُبِینٌ ﴿۲۵﴾ و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم.به قوم خود گفت من براى شما هشداردهنده‏ اى آشكارم (۲۵) أَنْ لَا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنِّی أَخَافُ عَلَیْكُمْ عَذَابَ یَوْمٍ أَلِیمٍ ﴿۲۶﴾ كه جز خدا را نپرستید زیرا من از عذاب روزى سهمگین بر شما بیمناكم (۲۶) فَقَالَ الْمَلَأُ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ
اَعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْمِ بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ وَمِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ﴿٢٠١﴾ أُولَـٰئِكَ لَهُمْ نَصِیبٌ مِّمَّا كَسَبُوا ۚ وَاللَّـهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ ﴿٢٠٢ بقره﴾ و برخی از آنان(مردم) می‌گویند: پروردگارا! در دنیا به ما نیکی رسان و در آخرت نیز به ما نیکی عطاء فرما (و سرای آجل و عاجل ما را خوش و خرّم
 پاداش نیکی به پدر
 
نیکی به پدر و  مادر ، پاداش خاصی در نزد خداوند دارد. بعبارتی کسی که به پدر و مادر خود نیکی می کند در واقع بنوعی با خداوند جهان آفرین معامله می کند. تا حدی  که در روایات داریم که حتی نگاه محبت آمیز به سیمای پدر و مادر ، در نزد خداوند دارای پاداش و ثواب بسیار است.
 
در همین رابطه میخواهم توجه شما را به داستانی جلب کنم که در واقع ریشه و منبع اصلی آن در سوره مبارکه بقره می باشد. آيات 67 تا 71 سوره بقره به این داستان اشا
اولین روش خواندن نماز آيات: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعى که قبل از هر رکوعى حمد و سوره خوانده است انجام دهد.
 
سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد براى رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد
تفسیر نور سوره المسد-لهب -کامل آيات 1 یک الی 5 پنجتفسیر قطره ای نور سوره المسد- لهب -آيات 1-5 یک تا پنج توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی***سوره ۱۱1:.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره الفیل -آيات یک1 الی 5 پنجتفسیر قطره ای نور سوره الفیل -آيات 1 یک الی 5 پنج توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره 105: الفیل - جزء ۳.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره الکافرون -آيات یک1 الی 6ششتفسیر قطره ای نور سوره الکافرون -آيات 1 یک الی 6 شش توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره 109: الکافرون .تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره الماعون -آيات یک1 الی 7 هفتتفسیر قطره ای نور سوره الماعون -آيات 1 یک الی 7 هفت توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره 107: الماعون .تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره النصر -آيات یک1 الی 3سهتفسیر قطره ای نور سوره النصر -آيات 1 یک الی 3 سه توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره ۱۱0: النصر - جزء ۳۰ *.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر نور سوره الکوثر -آيات یک1 الی 3 سهتفسیر قطره ای نور سوره الکوثر -آيات 1 یک الی 3 سه توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره 108: الکوثر - جزء.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
سوره مبارکه فاتحه ؛ در زمان خاص اگر کسی بخواند ، خداوند او را به آرزوی مادی و معنوی می رساند ، از بسیاری از بلایا  و مصائب نجات می یابد و اگر بر آب خوانده شود و مریض آن را بخورد به اذن خداوند شفا می یابد و اگر کسی موقع خواب 7 بار بخواند به غیر از مرگ از همه چیز محافظت می شود .
   سوره مبارکه بقره ؛ اگر کسی به خواندن این سوره مداومت داشته باشد از هر گونه
سحر و جادو و نظر بد در امان باشد .
 سوره مبارکه آل عمران ؛ هر کسی این سوره را بخ
تفسیر نور سوره قریش -آيات یک1 الی 4 چهارتفسیر قطره ای نور سوره قریش -آيات 1 یک الی 4 چهار توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی**سوره 106: قریش - جزء ۳۰.تمشک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
تفسیر آیه 108 سوره بقره توسط حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع از سؤالات و درخواست‏های بی‏جا بپرهیزید که گاهی زمینه‏ساز کفر است،‌ از عاقبت و سرانجام دیگران، ع.نیلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
- در اسلام و قرآن خون آشام محمدی، الله ترسناک محمدی، همان شیطان ترسناک محمدی است و اندیشه و سرشت و منش کینه توزی درونی محمدی، آفریننده و سازنده آن الله و شیطان همیشه هراسناک و خشمناک خود ساخته درونی محمدی است و پیام آور ترس و تسلیم برای مسلمان ستم پذیر محمدی. - هر کسی که به غیر از اسلام دینی دیگری برگزیند، در روز قیامت، از او پذیرفتنی نیست. او در آتش سوزان جهنم جای دارد. ( قرآن - سوریه آل عمران- آیه ۸۵ )- هر آنکس که به الله و محمد ايمان ندارد دشمن ا
وَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَیْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَ بِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ (4) ايمان بر آنچه بر محمد و قبل از او نازل گشته همان است که بر قلب و دل هر انسان خطور میکند که همانطور که در آیه اول بیان گشت شکی در آن نیست . آخرت همان غیب است و کسانیکه به آخرت یقین دارند همان کسانی هستند که به غیب ايمان دارند . توضیح بیشتر اینکه الله و امر او در آخرت ظاهر است که چشم و گوش باطن هم اکنون قادر به درک آن است و بدین دلیل عال
مسابقه حفظ سوره نصر در کلاس سوم ابتدایی مدرسه شهید بایرامی برگزار گشت در این مسابقه ابتدا چندین بار این سوره توسط هر یک از دانش آموزان خوانده شد و بعد آیه آیه حفظ شد و هر کس توانسته بود حفظ کند و آيات رو درست قرائت کنند جایزه دریافت کردند
این سوره یكصد و هفتاد و شش آیه دارد و در مدینه نازل شده است. محتواى آن، دعوت به ايمان و عدالت، عبرت از امّت‏هاى پیشین، قطع رابطه‏ دوستانه با دشمنان خدا، حمایت از یتیمان، احكام ازدواج و ارث، لزوم اطاعت از رهبر الهى، هجرت، جهاد در راه خدا و . است. از آنجا كه سى و پنج آیه‏ى اوّل این سوره، پیرامون مسائل خانوادگى است، به سوره‏ نساء (ن) نام‏گذارى شده است. 1 1 قرائتى، محسن، تفسیر نور، 10جلد، مركز فرهنگى درسهایى از قرآن - تهران، چاپ: اول، 1388.
نگران حفظ کردن آيات نباشد، فقط به صوت آيات گوش کنید و یک بار تکرار کنید سپس به ترجمه آیه و مفهوم آن فکر کنید و کلمات غیر تکراری ذکر شده به عنوان کلید واژه ها.نسیم کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.
نگران حفظ کردن آيات نباشد، فقط به صوت آيات گوش کنید و یک بار تکرار کنید سپس به ترجمه آیه و مفهوم آن فکر کنید و کلمات غیر تکراری ذکر شده به عنوان کلید واژه ها.تی تی کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد
واژه ابلیس در قرآن كریم یازده بار به كار رفته كه نُه بار آن در ضمن داستان آفرینش آدم* و فرمان سجده بر وى آمده است. (بقره/2،34؛ اعراف/7،11؛ حجر/15، 31 و 32؛ اسراء/17،61‌؛ كهف/18، 50‌؛ طه/20، 116؛ ص/38، 74 و 75) شرح داستان بر اساس آيات سوره اعراف كه با تفصیل بیش‌ترى به این موضوع پرداخته، چنین است: هنگامى كه خداوند، بشر را از گِل آفرید و از روح خویش در او دمید، به فرشتگان فرمان سجده بر وى داد. همه فرشتگان، جز ابلیس سجده كردند؛ ولى او تكبّر ورزید و از سجده سرباز زد. و

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

پونه موزیک تست کد های بیست ابزار dlfile معرفی کالا simamarket عمان سامانی | بوستون ایران فلامنکو آموزش نصب ردیاب موتورسیکلت سیم و کابل مشهد اموزش کاروکسب و اگاهی شبکه