فرش‌ها تمامی زیبایی و حسن خود را مدیون ریشه‌های فرش هستند. این ریشه‌ها هستند که تار و پود و گره‌های فرش را بر روی خود محکم نگه داشته است. در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی برای محافظت از ریشه فرش را در اختیار شما بگذاریم.
حفظ زیبایی و نگهداری اصولی از فرش‌ها باعث می‌شود طول عمر فرش‌ها بیشتر شود. اما برای عمر فرش باید نکاتی را بدانیم. اگر فرش شما دچار آسیب شده باشد، بهتر است با یک قالیشویی در تهران معتبر تماس بگیرید و درباره فرش خود با کارشناسان مربوط م کنید.
بهتر است بدانید بخشی از زیبایی‌های یک فرش را ریشه‌های آن تشکیل می‌دهد. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که اصلا ریشه فرش در کدام قسمت از فرش ما قرار دارد.

روش‌های محافظت از ریشه فرش

ریشه فرش چیست؟

همانطور که می‌دانید هر فرش از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اجزای فرش، ریشه آن است. در واقع به انتهایی‌ترین قسمت فرش که به شکل نخ‌هایی قابل مشاهده است را ریشه فرش می‌گویند. این ریشه‌ها، اشکال متنوعی دارند. ساده، گره دار، توری، زنجیری و … از انواع ریشه‌های فرش است.
آن‌ها در رنگ‌های سفید یا کرم کمر‌رنگ وجود دارند. در صورتی که ریشه‌ها آسیب ببینند باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنیم. برای ترمیم کردن ریشه‌ها می‌توانید از روش ریشه دوزی استفاده کنید. در این روش، متخصص به کمک یک قیچی، ریشه‌های آسیب دیده را قیچی می‌کند و شروع به دوختن ریشه‌های جدید می‌کند. این کار نیاز به تخصص و تجربه خاصی در این حوزه دارد. بنابراین فرش‌های آسیب دیده خود را به دست افراد با تجربه در این کار بسپارید. چرا که ممکن است فرش شما آسیب بیشتری ببیند.

چند روش برای محافظت از ریشه فرش

بسیاری از افراد برای مراقبت از ریشه فرش ، چسب پهن بر روی ریشه‌ها می‌چسبانند. این چسب‌ها می‌تواند در هنگام تعویض، به ریشه‌ها آسیب بزند و آن‌ها را از قسمت‌هایی از فرش جدا کند. علاوه بر این بسیاری از مواقع آثار چسب بر روی ریشه‌های فرش باقی می‌ماند و باعث شکل ظاهری آن می‌شود. بنابراین استفاده از چسب‌های پهن را به عنوان یکی از روش‌های محافظت از آن در نظر نگیرید.
شما می‌توانید بر روی این ریشه‌ها کاورهای مخصوصی بکشید. این کاورها در جنس‌های پارچه‌ای، پلاستیکی و توری تولید می‌شوند. قبل از این که بر روی آن کاور بکشید، از سلامت ریشه‌ها مطمئن شوید. شما ابتدا می‌توانید ریشه‌ها را ترمیم کنید و سپس بر روی آن کاور بکشید.
به شما توصیه می‌کنیم از کاورهای توری استفاده کنید. این کاورها علاوه بر محافظت می‌تواند هوا را از درون خود عبور دهند و مانع از پوسیدگی تار و پود فرش شوند.

چرا باید از ریشه فرش محافظت کنیم؟

معمولا ریشه‌های فرش به رنگ سفید هستند و زمانی که کمی کثیف می‌شوند، بر روی زیبایی کل فرش هم تاثیر می‌گذارند. تمیز ماندن ریشه‌های فرش باعث می‌شود فرش شما جلوه بهتری داشته باشد.
ریشه‌های فرش همانطور که از نامش پیداست، به اصلی‌ترین قسمت فرش متصل است. بنابراین زمانی که ریشه‌ها کثیف شوند، می‌توانند آلودگی را به دیگر قسمت‌ها فرش هم برسانند.
سالم ماندن ریشه‌های فرش از پوسیدگی فرش هم جلوگیری می‌کند. این موضوع در نهایت باعث می‌شود فرش شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.
آسیب دیدن ریشه‌های فرش منجر به آسیب دیدگی فرش می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های اساسی برای نگهداری از فرش، این است که از ریشه‌های آن به خوبی مراقبت کنید.
در حالت کلی با مراقبت از فرش باعث کاهش قیمت و ارزش آن نمی‌شوید. ریشه‌های فرش تاثیر زیادی بر روی قیمت فرش دارد. محافظت از آن‌ها باعث می‌شود همیشه سالم بماند و ظاهر منظم خود را حفظ کنند.


قالیشویی ریشه‌های ,ریشه ,ریشه‌ها ,آسیب ,محافظت ,می‌شود ,باعث می‌شود ,روش‌های محافظت ,ماندن ریشه‌های ,داشته باشد ,می‌شود بنابراین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

INVOKER فروش فلزیاب | 09100061386 فیلم , سریال , اهنگ , خبر دلنوشته برسی انتخاب وخرید آنلاینdigibaner تخم مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) پورعلی هر چی بخوای هست فدک فایل