چند وعده در روز باید غذا خورد؟

کسانی که می‌خواهند عضلات خود را پرورش دهند باید به جای سه تا چهار وعده غذای عادی شش وعده غذایی کم حجم‌تر و مفید‌تر داشته باشند. مصرف مواد غذایی با فاصله کمتر باعث می‌شود میزان کربوهیدرات بیشتری در عضلات ذخیره شود. این سوخت به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره می‌شود و به عضلات کمک می‌کند که سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند. خوردن سه تا چهار وعده غذا باعث می‌شود که عضلات بدون سوخت بمانند.

تغذیه پاک به چه معناست ؟

تغذیه پاک به معنای مصرف نکردن مواد غذایی است که در رشد عضلات تاثیرگذار نیستند. غذاهای سرخ شده، فست فود و اسنک، غذاهایی هستند که نباید مصرف شوند. غذای پاک به معنای غذایی طبیعی و کم چرب است. ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات کم چرب، سیب زمینی، برنج قهوه‌ای، نان گندم، بلغور و میوه، مواد غذایی پاک هستند. غذاهای پاک ویتامین، فیبر و مواد معدنی بیشتری دارند.

چرا پروتئین لازم است و چقدر پروتئین باید مصرف کرد؟

وجود پروتئین برای رشد عضلات ضروری است. با تولید آمینو اسید ناشی از پروتئین، حجم عضلات افزایش می یابد. بهتر است به ازای هر کیلو وزن بدن یکو نیم تا 2 گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

چربی خوب چیست؟

روغن زیتون، آووکادو و گردو نمونه‌هایی از چربی خوب هستند. این چربی‌ها حاوی نوعی اسید چرب هستند که سلامت قلب را افزایش می‌دهد و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. سیستم ایمنی قوی باعث افزایش رشد عضلات می‌شود. چربی اشباع شده به تولید تستوسترون کمک می‌کند. این هورمون به پرورش عضلات کمک می‌کند. با همه اینها بهتر است که این نوع چربی نیز کمتر مصرف شود.

بعد از ورزش باید غذا خورد و چه غذایی مناسب‌تر است؟

بعد از ورزش باید ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین و ۴۰ تا ۱۰۰ گرم کربوهیدرات مصرف کرد. کربوهیدرات باید از  منابع غذاییی سریع هضم باشد.

برای انجام تمرینات هوازی در منزل و باشگاه بیشتر ورزشکاران از تردمیل و دوچرخه استفاده میکنند، شما می توانید برای  تردمیل خانگی و  دوچرخه ثابت، پایین ترین قیمت ها را در رزان کالا ببینید و کنید.

می تونید مطلب زیر رو هم ببینید :

 

 

معرفی بهترین تردمیل خانگی به همراه قیمت


گاه اینترنتی عضلات ,مصرف ,غذایی ,پروتئین ,چربی ,می‌کند ,مواد غذایی ,ورزش باید ,سیستم ایمنی ,باعث می‌شود ,چهار وعده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کافی نت و مرکز چاپ پارس مدیریت ساخت گاتاهای | بزرگترین مرجع شعر وبلاگ برترین مطالب felezyabafshar1 تکنولوژی رز تم Heal