افزایش آب یا عضله در بدن باعث "اضافه وزن" می شود، ولی این با "چاقی" که تجمع چربی در بدن است، کاملاً متفاوت میباشد.

افرادی که با خوردن آب و برآمدگی شکم تصور میکنند که چاق شده اند، اشتباه می‌کنند.

در این افراد به علت ورود حجم زیاد آب، حجم معده زیاد می‌شود و به عضلات شکم فشار می آورد و چون معمولاً عضلات شکم ضعیف میباشند، شکم به سمت جلو برآمده می‌شود.

این حالت حتی با نفخ معده که ناشی از تجمع گاز می‌باشد نیز اتفاق می‌افتد.

پس همیشه بخاطر داشته باشیم که چاقی برابر است با تجمع چربی ناشی از کالری اضافه در بدن و نیز این را بدانیم که حدود 7700 کالری اضافه بر نیاز بدن معادل یک کیلوگرم چربی در بدن خواهد شد.

 بنابر این اگر در عرض یک روز احساس کردید که وزن شما مثلاً یک کیلوگرم اضافه شده است، وحشت نکنید و ناامید نشوید، زیرا تجمع چربی به این سرعت انجام پذیر نخواهد بود.

تجمع آب در بدن در دوران قاعدگی خانمها (از چند روز قبل تا چند روز بعد)، در افراد با تیروئید کم کار، در اثر برخی داروها و هورمونها، در اثر استرس زیاد، مصرف نمك زیاد، در اثر فعالیت روزانه (صبح ها آب بین بافتی بدن کمتر و بعد از ظهرها بیشتر میشود) اتفاق می‌افتد. پس حتی در یک شبانه روز هم اختلاف زیادی در وزن بدن به علت تجمع مایعات بین بافتی اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است که از ترازو نباید بیش از حد استفاده نمود.

 

 در ورزشكاران هم اضافه وزن ناشی از تجمع عضلات، چاقی محسوب نمی شود.

همین نكات را باید در مورد تفاوت "كاهش وزن" و "لاغری" نیز بدانیم.

اگر وزن در اثر كاهش مایعات بدن، پوكی استخوان و سایر موارد به غیر از چربی (اتفاقی كه در سونا یا تشكهای لاغری میافتد)، كم شود این به معنی لاغری نمی باشد. و از سوی دیگر 7700 كالری باید توسط كاهش مواد غذایی دریافتی و تحرك از بدن خارج شود، تا یك كیلو گرم لاغری را تجربه كنیم، پس اگر در یك روز یك تا دو كیلوگرم وزن شما كم شد، خوشحال نشوید و اعتماد به نفس كاذب شما را مغرور نكند.

 

 پس هر اضافه وزنی معادل چاقی و هر كاهش وزنی معادل لاغری نمی باشد. در كم كاری غده تیروئید مقداری از اضافه وزن مربوط به تجمع مایعات در فضای بین بافتی می‌باشد و بنابر این چاقی محسوب نمی شود


گاه اینترنتی تجمع ,چاقی ,لاغری ,چربی ,كاهش ,وزنی ,تجمع چربی ,اتفاق می‌افتد ,وزنی معادل ,كاهش وزنی ,اضافه وزنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

bestmusic4you دانلودها - دانلود رایگان بازی ها,سریال وفیلم فروش برنج ارزان فیلم آهنگ عکس خبر شما بیا کویر دانلود سایت دانلود مقاله و کتاب هواسازان اگه دوس داری php یاد بگیری همراه من باش 000000