از جمله محصولات مهمی که در ساخت و ساز کاربرد دارد و آگاهی از مشخصات آن می‌تواند به کاربرد بهتر آن کمک کند لوله داربست می باشد که نحوه اتصال و کیفیت آن تاثیر زیادی در کیفیت کار شما و جلوگیری از خسارت ها خواهد داشت .

 

 

 

 

معمولا لوله داربستی در دسته لوله های درزدار قرار دارند که در تولید آن ها از ورق سیاه یا ورق نورد گرم 6 متری استفاده می‌ شود و در ساختمان سازی از آن ها استفاده زیادی می شود که علاوه بر آن در داربست ساختمان ها هم از لوله های داربستی استفاده می‌شود که ممکن است وقتی با اسم لوله ها در صنعت روبرو شوید، اسم لوله داربستی را با لوله 5 هم بشنوید که در ادامه در رابطه با لوله داربستی، مشخصات و انواع آنها صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

 لوله داربستی

 

 لوله داربستی چیست ؟

داربست های ساختمانی در واقع سازه هایی از جنس فلز هستند که برای سهولت دسترسی به نقاط سخت ساختمان برای ساخت و ساز از این لوله های داربستی استفاده می‌شود و این داربست ها متشکل از لوله های 3 تا 6 متری از جنس فلز هستند که به آنها لوله داربستی می‌گویند .

 لوله های داربستی در دو نوع سبک و سنگین برای شرایط وزنی مختلف تولید شده اند که سایز استاندارد آن ها قطر خارجی 48.3 و ضخامت دیواره  3.2 میلیمتر و طول لوله 6 متر می باشد .

برای اینکه یک سازه داربستی درست شود باید لوله های داربستی به هم متصل شوند که با استفاده از بست های ویژه این اتصال صورت می گیرد و لوله های داربستی همان لوله های صنعتی هستند که هیچ سیالی در آنها منتقل نمی‌شود ، پس در معرض آزمایشات گاز و آب نیستند و از این نوع آسیب ها مصون می باشند .

کاربرد لوله های داربستی فقط در صنعت بوده و موارد استفاده از آن هم در صنایع و سازهای مختلف می باشد که بیشترین سایز لوله داربستی 11.2 اینچ یا همان نمره 5 است که علت نامگذاری آن به اسم لوله پنج همین دلیل می باشد . بیشترین ضخامتی که در صنعت مورد استفاده قرار گرفته ضخامت 2 و 2.5 میلیمتر بوده است .

 

 لوله داربستی

 

پس می‌ توان گفت که داربست ها از میله های فلزی و چوبی ساخته شده اند که یک تکیه گاه برای بخشی از سازه هستند . ساختن این سازه‌ها کار هرکسی نیست و به تخصص نیاز دارد ، زیرا اگر خراب بشود خسارت های زیاد مالی وارد خواهد شد و باید فاصله استاندارد داربست از ساختمان 30 تا 40 سانتیمتر باشد که مناسب ترین فاصله توسط معمار تعیین خواهد شد .

 

 

 

انواع داربست

 داربست چکشی ستاره : معمولاً این سازه ها از یکسری مهار های افقی و پایه های عمودی تشکیل شده‌اند که مزایای زیادی دارند که از جمله آن ها راحتی در باز و بسته شدن و نیاز نبودن به آچار می باشد و همچنین نیاز به مهار بندی در ارتفاع های زیاد نیست و نیاز به کارگر ماهر هم نخواهد بود و جابجایی و انتقال داربست چکشی ستاره هم آسان است .

 

داربست مثلثی

از یکسری فریم های مثلثی تشکیل شده که به صورت نر و ماده به هم وصل می‌شوند که مزیت آن ها راحتی باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر می باشد .

 

داربست چکشی کاسه‌ای

از پایه های عمودی و مهار های افقی تشکیل شده که مزیت آن توسعه در‌پلان و نیاز نبودن به مهار بندی در ارتفاع زیاد می باشد و همچنین قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان‌ها هم وجود دارد .

 

 

 

 لوله داربستی

 

اجزای تشکیل دهنده داربست

به طور کلی می‌توان گفت که داربست ها از دو قسمت عمده شامل لوله داربست و بست داربست تشکیل شده اند که انواع لوله های سنگین و سبک و بست داربست تک پیچ و دو پیچ بسته به نوع داربست در نصب آن مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین آن ها شامل موارد زیر است :

 لوله داربستی شامل دو نوع گالوانیزه و فولادی و در دو نوع درزدار و بدون درز می باشد که بدون درز آن ایمنی بیشتری دارد.

کفشک پایه از جنس چوب می باشد و در زیر کفشک های فلزی داربست در سطوح ناهموار قرار می گیرد.

کفشک فلزی هم از جنس فلز بوده و در قسمت انتهایی لوله داربست بر روی کفشک پایه قرار می گیرد.

 

تخته داربست در دو نوع فلزی و چوبی تولید می شود.


ای آهن لوله ,داربست ,داربستی ,استفاده ,تشکیل ,انواع ,لوله داربست ,لوله داربستی ,نیاز نبودن ,مهار بندی ,داربست چکشی ,داربستی استفاده می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Stellamz page آرکا مووی fdertg شیمی معدنی بهترین سایت علت ارور HRS - تعمیر یخچال دوو اخبار