یکی از عمده ترین معضلات در حوزه بهداشت دهان و دندان امکان ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی است. سوالی که امروزه با گسترش درمان بی دندانی ذهن بسیاری از بیماران دیابتی را به خود مشغول کرده است این است که آیا امکان انجام ایمپلنت دندان برایبیماران دیابتی وجود دارد یا خیر؟ امروز می خواهیم در ایم مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

نکات لازم در ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

1کنترل قند خون بیماران دیابتی

کنترل و تحت نظر داشتن قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نقش فراوانی در موفقیت جراحی ایمپپلنت دارد. بنابراین توصیه می شود در طول درمان و حتی بعد از آن قند خون بیماران دیابتی کنترل گردد تا یک درمان مناسب برای فرد به همراه داشته باشد.

در مدت زمانی که ایمپلنت در استخوان قرار گرفته و ما منتظر پیوند فک استخوان با ایمپلنت هستیم نیز می بایست قندخون بیمار همچنان در فاز کنترل باشد تا احتمال تاخیر در ترمیم و عفونت به حداقل برسد.

2توجه به پوسیدگی و عفونت های فعال لثه

بیمارانی که دارای پوسیدگی و عفونت های فعال لثه هستند باید از ایمپلنت دندان اجتناب کنند. چرا که در این صورت نه تنها این درمان موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه فرد دچار عفونت و التهاب لثه باشد ممکن است عوارض دیگری را به دنبال داشته باشد.

3رعایت اصول بهداشتی در طول مدت درمان و پس از آن و استفاده از آنتی بیوتیک ها

در جراحی ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی حتما باید آنتی بیوتیک تراپی انجام گیرد. علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک ها در ناحیه جراحی شده باید از دهان شویه هایی مثل کلر هگزیدین و ژل موضعی کلرهگزیدین و یا سرم های شستشو به طور مرتب استفاده شود.

4مشاوره با دندانپزشک

چنانچه مایل به کاشت دندان هستید و هنوز نمی دانید این جراحی برای شما که دارای بیماری دیابت هستید مناسب است یا خیر بهتر است به منخصص ایمپلنتمراجعه کرده و با او م کنید. متخصص ایمپلنت شما قادر به ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد سلامت شماست


درنشان دیابتی ,بیماران ,ایمپلنت ,دندان ,درمان ,عفونت ,بیماران دیابتی ,ایمپلنت دندان ,برای بیماران ,دندان برای ,آنتی بیوتیک ,برای بیماران دیابتی ,بیمار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طاقت بیار مرکزمهارت آموختگان مهر لینک نُت یاب (بانک نُت موسیقی) قصه نویسی ، داستان نویسی ، وخاطره نویسی سال ۹۸