عاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران کارگاه روانشناسی «ذهن آگاهی (مایندفولنس)» را برگزار می کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا از دفتر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران؛ مایندفولنس ریشه در عهد باستان دارد و می توان آن را در فرهنگ های غربی و شرقی یافت. مایندفولنس ترجمه کلمه هندی ساتی به معنای «آگاهی، توجه و یادآوری» است.
دکتر جان کابات‌زین کسی که اولین بار از مایندفولنس با هدف روان درمانی استفاده کرد، می گوید: در مایند فولنس توجه معنای خاصی دارد و شامل توجه در زمان حال و تا حد امکان همراه با سعه صدر بدون بروز واکنش خودکار و بدون جبهه گیری می شود.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  را مشاهده کنید

تعریف دقیقتر مایندفولنس به صورت زیر است:
– توجه کردن
برای مایندفول بودن باید توجه کرد و فرقی نمی کند که موضوع توجه چه باشد.
– لحظه کنونی
بودن در زمان حال یعنی باید از ماهیت وجودی هر چیز همان طور که در حال حاضر است، آگاهی داشته باشید.
– عدم واکنش خودکار
معمولا وقتی چیزی را تجربه می کنید به طور ناخودآگاه و براساس آنچه در گذشته یاد گرفته اید نسبت به آن واکنش نشان می دهید. مایندفولنس شما را تشویق می کند که به جای واکنش نشان دادن نسبت به افکار به تجربه ها پاسخ دهید. واکنش فرایندی ناخودآگاه است و هیچ حق انتخابی به شما نمی دهد در حالی‌که پاسخ فرایندی آگاهانه و حساب شده است.

درمان در منزل یکی از مقالات برتر را مشاهده کنید

– عدم قضاوت اخلاقی
انسان تمایل دارد تجربه های خود را چه خوب چه بد، چه آنها را دوست داشته باشد چه نه، مورد قضاوت قرار دهد. رها شدن از این نوع جبهه گیری ها به شما کمک می کند تا هر چیزی را همان‌گونه که هست ببینید نه از درون فیلتر قضاوت های شخصی خود که برآمده از یادگیریهای پیشین شما است.
– سعه صدر
مایندفولنس تنها یکی از ویژگی های ذهن به شمار نمی آید بلکه یکی از مشخصه های قلب نیز است. باید احساس مهربانی، همدردی، محبت و دوستی را در تجربه های خود ایجاد کنید تا بتوانید سعه صدر داشته باشید.
به یاری مایندفولنس در خواهید یافت که چگونه لحظه کنونی را به لحظه ای برای بهتر زیستن تبدیل کنید زیرا زمان حال تنها جایی است که می توانید در آن خلق کنید. تصمیم بگیرید، گوش فرا دهید، تفکر کنید، لبخند بزنید، کاری انجام دهید یا زندگی کنید.
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه با شماره های 66480735 – 66479533 تماس حاصل فرمایند.

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید


درمان در منزل مایندفولنس ,توجه ,واکنش ,تجربه ,علوم ,پزشکی ,علوم پزشکی ,دانشگاهی علوم ,مشاهده کنید ,جبهه گیری ,واکنش نشان ,«ذهن آگاهی مایندفولنس ,علوم پزشکی ته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موضوعات عمومی اشعار شاعر کوروش فهیما مدیریت بدن فروشگاه آنلاین قهوه جی مهاجرت به کانادا دانلود کده m.ysana1369@gmail.com eAbraha