گوشت گوساله در بین غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. این گوشت قرمز در انواع متفاوتی چون آب پز، سرخ شده، کبابی و . مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به کاربرد وسیع این گوشت، در این مقاله به نکات طبخ آن پرداخته می شود.

قبل از پخت گوشت گوساله باید به موارد زیر دقت نمایید:

گوشت گوساله به خودی خود دارای بافت ماهیچه ای است. این ماهیچه ها عموما به  صورت جهت دار می باشند. پس از برش زدن گوشت شما می توانید جهت ماهیچه ها را مشاهده نمایید. بهتر است تا در زمان برش، گوشت را در جهت بافت ماهیچه برش بزنید تا پخت آن آسان تر گردد. در غیر این صورت ممکن است با گوشت سفتی پس از پخت رو به  رو شوید.

باید در نظر داشت که گوشت گوساله نیز همانند سایر انواع گوشت ها قبل از طبخ می بایست به دمای محیط برسد. اگر اجازه یخ زدایی را به گوشت ندهید منجر می شود تا تمام بخش های گوشت به  صورت یکسان نپزد. این امر موجب می گردد تا اطراف گوشت سریع سرخ شده و درون گوشت به صورت خام باقی بماند. لذا در طعم گوشت تاثیر خوبی نخواهد داشت.

نکات طبخ گوشت گوساله

گوشت های گوساله برای پختن به دمایی در حدود 50 الی 60 درجه سانتی گراد نیاز دارد. دمای بیشتر از یک سو منجر می شود تا گوشت بسوزد و از طرف دیگر باعث از بین رفتن مواد مغذی آن خواهد شد. تلاش نمایید تا گوشت گوساله را عموما در ظروف بزرگ بپزید زیرا این گوشت دارای آب بین بافتی می باشد. هر میزان که ظرف بزرگ تر باشد منجر می شود تا آب بخار شده و از ظرف خارج گردد. اگر ظرف کوچکی برای پخت انتخاب نمایید، آب گوشت مجدد وارد آن شده و در نهایت باعث سفت شدن گوشت می گردد.

اگر قبل از پخت گوشت گوساله به آن نمک اضافه نمایید، باعث می شود تا آب گوشت سریع بخار شود و بسوزد. این امر باعث سفت شدن گوشت خواهد شد. از طرف دیگر چربی ترانس موجود در گوشت گوساله که برای بدن مفید نیست، سریع جذب بدن خواهد شد.

انواع روش های پخت گوشت گوساله:

گوشت گوساله به روش های متفاوتی همچون کبابی، آب پز، بخار پز، سرخ شده و . مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر دانستنی های مفیدی در خصوص هر یک از روش های فوق ارائه شده است:

  1. کبابی کردن گوشت گوساله:

بی شک کباب یکی از غذاهای دلچسب برای ایرانیان می باشد. برای اینکه گوشت قرمز به خوبی پخته شود لازم است تا تکه های گوشت کوچک و نازک باشد. همانگونه که قبل تر نیز توضیح داده شد، سعی نمایید تا برش گوشت قرمز در راستای بافت ماهیچه باشد.

گروهی از افراد گوشت قرمز را به  صورت آبدار میل می نمایند که کارشناسان تغذیه این امر را موجب رواج بیماری های انگلی می دانند.

طرز پخت گوشت گوساله

  1. سرخ کردن:

برای سرخ کردن گوشت قرمز باید دقت نمایید تا تابه و روغن از قبل به خوبی داغ شده باشد و گوشت گوساله مورد نظر نیز به دمای محیط رسیده باشد. روغن مورد استفاده می بایست به اندازه باشد. کم بودن روغن منجر به سوختن گوشت قرمز می شود و زیاد بودن آن نیز باعث آب انداختن گوشت خواهد شد.

  1. آب پز کردن گوشت:

گروهی از افراد بر این باور هستند که هر اندازه گوشت قرمز و مخصوصا گوشت گوساله را بیشتر بپزند، طعم و مزه آن بهتر خواهد بود. اما واقعیت خلاف این مورد است. پخت زیاد گوشت قرمز نه تنها فایده ای برای بدن ندارد و تمام ویتامین های آن را از بین می برد، باعث معده درد و هضم سخت تر غذا نیز خواهد شد.

به صورت کلی با توجه به چربی اشباع شده زیادی که در گوشت قرمز وجود دارد، پیشنهاد می شود که در 2 الی 3 وعده غذایی در طول هفته از این مورد استفاده نمایید. میل نمودن بیش از این حد منجر به آسیب زدن به سلامتی خواهد شد.


برگرباز ، با ما بهترین باشید. گوشت ,گوساله ,باعث ,نمایید ,صورت ,منجر ,مورد استفاده ,بافت ماهیچه ,گوشت گوساله ,دمای محیط ,گوشت گوساله به منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سرآغاز سخن/(دلستان)...چکاد دل آنالیز فوتبال مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش دانلود فایل سابلیمینال طعم شیرین عدالت iooonajoi123