کله پاچه به عنوان یک غذای لذیذ در ایران شناخته می شود ولی با توجه به میزان بالای چربی این غذا، پزشکان و متخصصین تغذیه از مصرف زیاد این غذا شما را منع می نمایند. لذا استفاده بیش از اندازه از این غذا می تواند سلامت افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چه بخش هایی از کله پاچه دارای چربی کمتری است؟ چه بخش هایی را میتوان با خیال راحت میل نمود و از خوردن چه بخش هایی می بایست اجتناب کرد ؟

ویژگی نمایان کله پاچه میزان بالای چربی آن می باشد که منجر می شود تا کلسترول خون افزایش یابد. این میزان کلسترول باعث رسوب در عروق می شود و خون رسانی به قلب و مغز را با اختلال رو به رو می نماید. کارشناسان تغذیه مصرف کله پاچه را به صورت کامل منع نمی نمایند ولیکن مغز، چشم و بناگوش به ترتیب خطرناک ترین بخش ها از میزان چربی بالا می باشند.

دانستنی هایی در مورد کله پاچه

باید ها و نباید هایی در خصوص سیرابی و شیردان:

گروهی از افراد کله پاچه را به همراه سیرابی و شیردان میل می نمایند. سیرابی و شیردان از اجزای معده نشخوارکنندگان است و میل نمودن 3 الی 4 بار در ماه مشکل ساز نخواهد شد. پروتئین موجود در این بخش همانند پروتئین گوشت قرمز است. اما باید در نظر داشت که به نسبت گوشت مرغ و گاو، کالری کمتری دارد.

در این غذا از جگر سفید استفاده می شود که به نسبت جگر سیاه ارزش غذایی متفاوتی دارد. آهن و ویتامین A چندین برابر جگر سیاه می باشد.

آیا برای کاهش چربی کله پاچه می توان از ترشی استفاده نمود؟

برخی افراد تصور می نمایند که اگر این غذا را به همراه ترشی هایی نظیر آب لیمو، آب نارنج و مواردی از این قبیل میل نمایند میزان چربی سوزی را افزایش داده و از کلسترول غذا می کاهند. باید در نظر داشت که این تصور تا حدی صحیح می باشد. ترشی منجر می شود تا چربی این غذا راحت تر تجزیه شود و جذب بدن گردد. اما باید در نظر داشته باشید که با میل نمودن ترشی، چربی غذا کم نمی شود بلکه به جذب بهتر آن کمک می شود.

 از سمت دیگر استفاده از ترشی منجر می شود تا چربی دهانی کمتر شود و بزاق بیشتر ترشح گردد لذا اشتهای افراد با غذا خوردن بیشتر خواهد شد.

بهترین و بدترین قسمت های کله پاچه کدام بخش ها هستند؟

از نظر چربی، پاچه کمترین میزان چربی را دارد و بیشترین مقدار در مغز است. مغز در این غذا سرشار از کلسترول است. خوراک زبان دارای انواع ویتامین های B است. هر 100 گرم خوراک زبان حدود 130 کیلو کالری انرژی به بدن تزریق می نماید. چنانچه از این غذا برای وعده صبحانه استفاده می کنید پیشنهاد می شود تا در وعده ناهار یک غذای گیاهی کم کالری مصرف نمایید.

موارد مصرف کله پاچه

 چربی موجود در چشم که نوعی چربی اشباع شده ترانس است، برای بدن اصلا مناسب نیست. به گفته متخصصین تغذیه چنانچه قصد دارید از مضرات این غذا در امان باشید، کمتر آن را مصرف نمایید. این غذا برای افراد ضعیف تقویت کننده خوبی می باشد. اگر هضم کله پاچه به درستی انجام شود می تواند تحریک کننده و تقویت کننده قوای جنسی نیز باشد. در مقابل افرادی که بیماری های معده دارند و یا معده آنان برای هضم غذا به صورت ضعیف عمل می نماید، ممکن است که با میل کله پاچه دچار قولنج شوند.

این غذا به صورت کلی برای افرادی که نیاز به قوی نمودن بدن و مستحکم نمودن آن دارند گزینه خوبی است. اگر که مستعد کلسترول بالا و یا چربی خون هستید، پیشنهاد می شود تا در ماه حداکثر یک ماه از بخش پاچه استفاده نمایید.


بارنجی ، با ما بهترین باشید. استفاده ,هایی ,نمایند ,پاچه ,افراد ,ترشی ,تقویت کننده ,مصرف نمایید ,خوراک زبان ,ترشی منجر ,متخصصین تغذیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

SMH MMV موزیک جدید جانان دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. عشقم تولدت مبارک roya_cfz3737. Reza4am خرید اینترنتی فروشگاه معرفی اجناس ای پی ام سی موزیک ارزانی