گوشت بوقلمون همیشه ایام به عنوان یکی از گوشت های مورد استفاده مرسوم در اعیاد و مراسم بوده است. گوشت این پرنده نه تنها در داخل کشور بلکه برای افراد خارج از کشور نیز دارای استفاده و مفهوم خاصی می باشد. گوشت بوقلمون با توجه به مواد معدنی و ویتامین هایی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است.

در این مقاله برخی از خواص گوشت های بوقلمون از دیدگاه طب سنتی شرح داده می شود.

گوشت بوقلمون دارای رنگ تیره ای است زیرا ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به گوشت سفید دارد. برای پخت گوشت این پرنده لازم است تا حدود 160 درجه فارنهایت به آن حرارت داده شود. باید در نظر داشت که 70 درصد چربی این پرنده در پوست آن نهفته شده است. در زیر برخی از خواص گوشت بوقلمون درج شده است.

در گوشت این پرنده به صورت طبیعی اسید فولیک فراوان، پروتئین، سلنیوم، روی، پتاسیم و ویتامین هایی نظیر B6, B12, B1, B3 وجود دارد. گوشت سفید بوقلمون بدون پوست منبع اصلی پروتئین می باشد که دارای درصد اندکی چربی است لذا برای بیمارانی که کلسترول بالا دارند و یا دچار بیماری های قلبی هستند، تاثیر مثبتی دارد.

گوشت بوقلمون از دیدگاه سنتی

نقش گوشت بوقلمون در کاهش استرس:

در گوشت این پرنده مقدار زیادی سروتونین موجود است. این اسید آمینه برای سرحالی و آرامش بدن نقش مهمی دارد. لذا استفاده از گوشت این پرنده برای حفظ آرامش و نشاط بیشتر توصیه می گردد. معمولا افرادی که دچار افسردگی مزمن هستند، داروهایی که منبع سروتونین هستند تجویز می شود ولیکن این گوشت طبیعی منبع اصلی اسید آمینه مذکور است. همچنین از گوشت این پرنده برای درمان بی خوابی نیز استفاده می شود.

نقش گوشت های بوقلمون در افزایش ترشح هورمون تستوسترون:

بوقلمون به دو صورت صنعتی و محلی پرورش داده می شود. هورمون تستوسترون که نوعی هورمون مردانه است در پرنده بوقلمونی که به صورت طبیعی و محلی پرورش داده شود، یافت می گردد. کاهش این هورمون در مردان مسن منجر به افزایش گلوبولین می گردد و همین امر باعث می شود تا هورمون های جنسی به کمترین حالت خود برسند. به طور کلی کاهش هورمون تستوسترون موجب کاهش عملکرد جنسی می شود و پوکی استخوان زودرس را به همراه دارد.

تاثیر گوشت بوقلمون در تقویت سیستم ایمنی بدن:

گوشت این پرنده به دلیل دارا بودن اسید آمینه زیاد، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. تریپتوفان موجود در گوشت های بوقلمون منجر می شود تا اثر دارویی داشته باشد و برای درمان بیماری هایی نظیر MS مورد استفاده قرار گیرد.

گوشت بوقلمون و تاثیر آن در بیماران دیابتی:

در گوشت های بوقلمون چربی اشباع کمتری نسبت به گاو و گوساله وجود دارد و به همین دلیل گوشت این پرنده را به  بیماران دیابتی توصیه می کنند. در گوشت این پرنده پروتئین بالا و کربوهیدرات کم وجود دارد و همین امر موجب پایین آمدن میزان گلوتن در خون افراد دیابتی می شود. با توجه به چربی کم گوشت بوقلمون، مصرف آن به افرادی که دارای کبد چرب هستند توصیه می گردد.

در نظر داشته باشید که در گوشت بوقلمون به میزان کمی اگزالات یافت می شود. لذا بیمارانی که از سنگ کلیه و یا مثانه رنج می برند، بهتر است تا مصرف گوشت این پرنده را کمتر نمایند و به حداقل برسانند. با توجه به  اینکه گوشت بوقلمون سنگ بوده و هضم آن گاها مشکل است لذا افرادی که دچار معده درد هستند، می توانند از گوشت های سفید دیگر استفاده نمایند.

فواید گوشت بوقلمون

نتیجه گیری :

به صورت کلی گوشت های بوقلمون می تواند در پیشگیری از خیلی بیماری ها مفید واقع شود. بیماری هایی چون سرطان سینه، پروستات، MS، آرتروز و افسردگی با استفاده از گوشت این پرنده قابل پیشگیری می باشند.


بارنجی ، با ما بهترین باشید. گوشت ,استفاده ,هورمون ,گردد ,صورت ,اسید ,اسید آمینه ,گوشت بوقلمون ,هورمون تستوسترون ,بیماری هایی ,سیستم ایمنی ,تقویت سیستم ایمنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه کالا شهر فروشگاه عروسکی نینا تویز اجناس فوق العاده نماوا کلیپ 9 بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. CARDIO PULMONARY BYPASS- PRINCIPELS AND TECHNIQUES مبلمان اداری یکتا اینجا همه چی هست آموزش مداحی