طرز تهیه کباب کوبیده ایرانی

در ابتدا پیاز ها تمیز نموده و پوست آنها را جدا کرده ، حالا در سایز ریز و با رنده یا اگر چرخ گوشت داشتید چرخ کنید ، در مرحله بعد مقداری نمک بر روی پیازها ریخته و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار میدهیم ، بعد از گذشت این مدت زمان آب پیاز را گرفته و درون یک کاسه لبه دار ریخته ، گوشت را نیز از قبل با دنده های درشت چرخ میکنیم همراه با پیاز و نمک برای ۱۰ دقیقه ورز میدهیم تا خوب مخلوط شود ، حالا مواد را درون یخچال قرار داده تا سرد شوند .

در مرحله بعد گوشت را آماده کرده نمک و فلفل و زعفران را به آن اضافه نموده مخلوط کرده و دوباره با دنده ریز چرخ میکنیم ، حالا به مخلوط گوشت تخم مرغ و آرد نخودچی اضافه میکنیم گوشت را بخوبی ورز دهید تا بافت منسجمی پیدا کند و حالت چسبندگی خوبی داشته باشد ، گوشت را درون یخچال قرار دهید تا خوب مزه دار و جا افتاده شود .

در مرحله بعد برای سیخ گرفتن کباب خانگی کاسه آب سرد را کنار دست خود قرار داده، کاسه گوشت را هم آماده نموده دست را نمدار کرده و مایه کوبیده را برداشته و به سیخ میکشیم ، با انگشت شست و اشاره ابتدا و انتهای سیخ را بسته و پس از تمام شدن مواد سیخ ها را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار میدهیم ‌‌. آتش متعادل و یکنواختی را تهیه کرده و سیخ ها را روی ذغال قرار میدهیم تا زمانی که گوشت خودش را بگیرد آتش را با بادبزن می‌زنیم ، زمانی که گوشت بر روی سیخ منسجم شد دیگر نیازی به باد زدن آتش نیست . اکنون کباب کوبیده خوشمزه شما آماده برای سرو شده است.


تفریحی گوشت ,کرده ,یخچال ,میدهیم ,کوبیده ,کباب ,درون یخچال ,یخچال قرار ,کباب کوبیده ,قرار میدهیم ,ساعت درون ,کباب کوبیده ایرانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کلیک نیوز::زناشویی،علمی،پزشکی،سرگرمی،روانشناسی sepantaseo پرسش مهر بیستم بدیجات روناس بهترین سایت روشنای آرامش مهاجرت و اقامت ایران سلامت