تالار عروسي خوب براي مراسم عروسي

 

چگونه تالار عروسي خوب و مناسبي را براي برگزاري بهترين مراسم عروسي انتخاب کنيم؟ در اين مقاله به بررسي فاکتورهايي که يک تالار خوب بايد داشته باشد مي پردازيم.

موقعيت و دسترسي تالار

تالار پذيرايي محل برگزاري جشن عروسي شما مي بايست از نظر موقعيت جغرافيايي و دسترسي شهري ، وضعيت مناسبي داشته باشد. شايد مهمترين موضوع در انتخاب تالار عروسي همين باشد. چرا که مهمانان شما مي بايست اين مسير را طي کنند و چنانچه دسترسي به محل برگزاري عروسي شما بنا به دلايلي مثل : ترافيک و يا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگي مهمانان شما خواهد شد. از طرفي سعي کنيد تالار يا باغ محل برگزاري عروسي را در نزديکي سالن زيبايي و آتليه عروس خود انتخاب کنيد چرا که خود شما هم مي بايست اين مسير را طي کنيد و چنانچه اين اماکن دور از هم باشند ، دير در جشن خود حاضر خواهيد شد. هيچ چيز بد تر از اين نيست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

zyma_5.jpg

امکانات تالار پذيرايي

1-نورپردازي مناسب و زيبا
2-داشتن پارکينگ عمومي
3-داشتن جايگاه زيبا براي عروس و داماد
4-سرويس دهي منظم و دقيق
5-داشتن اتاق پرو لباس بزرگ براي خانم ها
6-داشتن فضا با اندازه مناسب براي رقصيدن
7-اتاق عقد تميز و به روز
8-دي جي که با اهنگاي روز و مناسب مجلس رو شاد نگه داره

ظرفيت سالن پذيرايي تالارعروسي

ظرفيت تالار يا باغ تالار برگزاري جشن عروسي شما ارتباط مستقيم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسيع براي برگزاري عروسي شما مناسب نيست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده مي شوند و عروسي شما خلوت و سرد به نظر مي رسد. بنابراين در صورتي که تعداد مهمانان شما کم هستند ، يک سالن کوچکتر را براي پذيرايي در نظر بگيريد. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار يا باغ سوال کنيد که در صورت لزوم آيا صندلي اضافه براي پذيرايي دارند يا خير؟

سقف سالن پذيرايي

سقف سالن يا تالار پذيرايي بايد بلند باشد . سالن هاي با سقف کوتاه دلگير هستند و مهمانان احساس خفگي خواهند کرد. سقف تالار از نکاتي است که حتما بايد در هنگام انتخاب تالار محل برگزاري عروسي ، به آن دقت کنيد.

پارکينگ تالار پذيرايي

پارکينگ يکي از مهمترين امکاناتي است که بايد به آن توجه کنيد. تالار پذيرايي يا باغي که جشن عروسي خود را در آن برگزار مي کنيد حتما بايد مجهز به پارکينگ براي اتومبيل ها باشد. قطعا بيشتر مهمانان شما با اتومبيل شخصي خود به عروسي شما مي آيند و علاقه ندارند مدت زيادي را در خيابان هاي اطراف به دنبال جاي پارک بگردند و در نهايت نگران امنيت اتومبيل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهاي بزرگ و شلوغي مثل تهران هستيد حتما به اين ويژگي توجه کنيد.

روکش صندلي ها و روميزي هاي تالار

در هنگام انتخاب تالار يا باغ تالار ، به رنگ و جنس روکش ها و روميزي ها توجه کنيد. در ضمن حتما به مدير تالار تاکيد کنيد که براي مهماني شما ، روکش ها و روميزي ها مي بايست تميز باشند و حتي الامکان روز قبل شسته شده باشند و روي اين موضوع پافشاري کنيد تا متوجه حساسيت شما بشوند. در غير اين صورت ممکن است در روز عروسي شما ، برخي از مهمانان شاهد روکش هاي صندلي و روميزي هايي باشند که با انواع و اقسام نوشيدني ها ، لک شده اند.

ميز شام عروس و داماد

معمولا تالارهاي پذيرايي ، يک ميز جداگانه را براي صرف شام عروس و داماد در نظر مي گيرند و آن را با گل و شمع و … تزئين مي کنند. برخي از تالارها هزينه اين ميز را جداگانه محاسبه مي کنند و برخي نيز بعنوان هديه آن را در نظر مي گيرند. به طور کلي اگر از نظر هزينه مشکلي نداشته باشيد ، ايده خوبي است و مي تواند شکلي رمانتيک به مجلس شما بدهد. ضمن اينکه توسط آتليه عروس در عکس و فيلم عروسي شما نيز ماندگار خواهد شد.

سرويسهاي بهداشتي و ساير امکانات تالار

سرويسهاي بهداشتي را فراموش نکنيد. خصوصا اگر عروسي شما در فصل هاي سرد سال برگزار مي شود حتما بررسي کنيد که سرويسهاي بهداشتي به اندازه کافي وجود داشته باشند و در عين حال تميز و بهداشتي هم باشند. علاوه بر اين محل سرويس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است. امکانات ديگري مثل اتاق بازي بچه ها ، رختکن هاي نه و … نيز از نکاتي هستند که مي بايست به آنها توجه کنيد.

هزينه هاي تالار

براي خودتان بودجه تعيين کنيد و به آن پايبند باشيد. هزينه هاي تالار عروسي به طور معمول شامل :
هزينه ورودي ” که يک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است
هزينه غذا و پذيرايي ” که معمولا به ازاي هر نفر محاسبه مي شود و بستگي به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشيدني ، پيش غذا و … دارد
هزينه گروه موزيک و سرگرمي ” در اين مورد عرف اين است که حتي در صورت استفاده نکردن از گروه موزيک تالار نيز از شما اخذ خواهد شد.
هزينه خدمات ” که معمولا درصدي از مجموع هزينه هاست که به کل هزينه ها اضافه مي شود
هزينه ماليات برارزش افزوده و عوارض ” که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست
هزينه تزئينات ” مثل : بادکنک آرايي ، گل آرايي و … که در صورت عدم تمايل شما ، حذف مي شوند
هزينه برنامه هايي مثل : آتش بازي ، اسب سواري ، کالسکه سواري و … که معمولا انتخابي هستند و در صورت عدم تمايل شما از برنامه حذف مي شوند
معمولا محاسبه هزينه ها به اين صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشي از هزينه ها را بعنوان بيعانه پرداخت و تاريخ را رزور مي کنيد. حدود يک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزينه ها را پرداخت مي کنيد و شب عروسي ، وقتي مطمئن شديد که همه چيز مرتب است و مشکلي در ارايه خدمات نيست ، تسويه حساب نهايي را انجام مي دهيد.

ليست بهترين باغ تالارهاي تهران را مشاهده نماييد.

تست غذا و کيفيت پذيرايي تالار

متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ عروسي ، قبل از عقد قرارداد ، کيفيت غذا و پذيرايي توسط مشتري تست مي شود. معمولا مشتري يک شب به صورت سرزده به تالار يا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدير تالار تقاضاي تست غذا و مشاهده نوع سرويس دهي را مي کند. امکان مشاهده نحوه سرويس دهي مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کيفيت ظروف پذيرايي و … از نزديک ، به شما کمک خواهد کرد که تصميم نهايي خود را راحت تر بگيريد.

سرکشي و بررسي نهايي تالار

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار پذيرايي يا باغ عروسي خود سر بزنيد تا اطمينان حاصل کنيد که همه چيز مرتب است. تميزي روکش هاي صندلي و روميزي ها ، تعداد صندلي ها ، نور پردازي ، تزئينات و خلاصه همه چيز را بررسي کنيد. اين سرکشي و حساسيت شما ، به مديريت تالار نيز ثابت مي کند که شما نسبت به همه چيز حساس هستيد و در جهت جلب رضايت شما تلاش خواهد کرد.

ليست بهترين تالارهاي عروسي تهران را مشاهده نماييد.

منبع: بياتوعروسي

 

 


دانلود رایگان مقاله9 تالار ,عروسي ,کنيد ,هزينه ,پذيرايي ,مهمانان ,تالار پذيرايي ,تالار عروسي ,تعداد مهمانان ,برگزاري عروسي ,توجه کنيد ,هنگام انتخاب تالار ,براي مراس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آپدیت روید افت accbook معرفی کالا فروشگاهی سایت تفریحی و سرگرمی نیو مطلب شاپ فایل