لیفان x60 اولین خودرو شاسی بلند شهری یا همان SUV ساخت کمپانی لیفان می باشد که تاکنون قابل توجهی در بازار ایران کرده است.

این خودرو اولین بار حدود ۸ سال پیش در چین رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ نیز نسخه اتوماتیک آن به بازار عرضه شد.

ایراد های وارده

همان طور که در مقاله های قبلی اشاره شد جدیدا کیفیت مونتاژ محصولات کرمان موتور پایین آمده و این در کنار کیفیت نسبتا پایین قطعات چینی این موضوع را بغرنج می کند.

ایراد بعدی کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین است که قابل قبول نمی باشد.

ایراد سوم مربوط به ارگونومیک نبودن صندلی هاست این موضوع موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است و نبودن آپشن های مثل تنظیم گودی کمر راننده و تنظیم ارتفاع در این خودرو با همچین قیمتی بعید و ناامید کننده می باشد.

مشکل بعدی موتور ضعیف این خودرو می باشد که توان قدرت آن حدود ۱۳۰ اسب بخار می باشد که در مقابل وزن و هیکل چنین خودرویی بسیار کم می باشد و این موضوع می تواند در جاده های پست و بلند خارج شهر مشکل ساز و آزار دهنده باشد.

ایراد پنجم استهلاک بالا می باشد که در اکثر خودرو های چینی قابل مشاهده است که از یک مدت به بعد دستگاه مستهلک و فرسوده شده و افت قیمت شدیدی را تجربه خواهد کرد.

محاسن

گرچه این خودرو کپی از سایر حودرو ها به حساب میاید ولی در کل چهره زیبایی دارد. نوار های کرومی که به صورت عرضی در جلو پنجره واقع شده اند و بین دو چراغ بازی می کنند به همراه چراغ های بزرگ و کشیده زیبایی را به چهره مغرور این خودرو می بخشد.

در طراحی عقب خودرو نیز باید گفت برخلاف خودرو های چینی دیگر که در طراحی عقب ضعف دارند، طراحی عقب این خودرو کامل و بی نقص است زیرا چراغ های LED عقب که دارای فرم و شکل هندسی درخور می باشند به همراه نوار کرومی پهنی که بالا و موازی با پلاک به صورت افقی قرار دارد جلوی خاصی را در این کراس اوور شهری به وجود آورده است.

دومین حسن این خودرو این است که توسط کمپانی کرمان موتور تولید می شود!!!! شاید بگویید که ما همین مورد را در بالا به عنوان یکی از نقص ها عنوان کردیم ولی باید بگوییم که این مورد هم نقص است هم حسن زیرا درست است که جدیدا خودرو های مونتاژ شده توسط این کمپانی دچار اشکال هستند اما این کمپانی دارای خدمات پس از فوق العاده ای نسبت به دیگر کمپانی های مونتاژ داخلی می باشد و این کمپانی در ایران بسیار خوش نام است.

حسن سوم امکانات خوب این خودرو است که شامل:

ترمز ABS، سیستم EBD، کیسه هوا راننده ، کیسه هوای سرنشین و سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو می باشد

طراحی ظاهری

 

تاکنون فیس لیفت های زیادی از این خودرو ملاحظه کردیم که جز تغییر در نوع چراغ ها و جلو پنجره تغییر دیگری شاهد نبودیم.

بسیاری از کارشناسان این خودرو را الگو برداری از خودرو هایی نظیر تویوتا رافور و هیوندایی سانتافه می دانند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۳۲۵، ۱۷۹۰ و ۱۶۹۰ میلی متر می باشند.

 

طراحی صندوق عقب

 

حجم صندوق عقب ای خودر حدود ۴۰۰ لیتر می باشد که با خواباندن صندلی های عقب به ۴۴۰ لیتر نیز افزایش می یابد.

شتاب و مصرف سوخت

شتاب این خودرو از ۰ تا ۱۰۰ ۱۳ ثانیه می باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

 

رقبا

از رقبای این خودرو می توان به MVM X33، گریت وال هاوال M4 و چانگان CS35 اشاره کرد.

منبع: مقالات تخصصی دنیای آپشن

 

مانیتور پژو پارس

کروز کنترل نوتاش در اصفهان

نصب کروز کنترل رنو در اصفهان

نصب کروز کنترل اچ سی کراس در اصفهان


آپشن خودرو | دنیای آپشن خودرو ,کمپانی ,طراحی ,چراغ ,ایراد ,آپشن ,کروز کنترل ,دنیای آپشن ,مصرف سوخت ,باشد ایراد ,کرمان موتور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

citynet آلفا موزیک | دانلود آهنگ جدید دنیای لاغری طرح تابستان دانش بر (آرش مهرآفرین) آهنگ جدید ایرانی خرید اینترنتی هر چی بخوای اینجا پیدا میشه