معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. قشقایی نام یکی از خودروهای کراس اوور نیسان محسوب می شود که نسل اول آن در سال 2006 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد و در بازارهای جهانی توانست به بالایی دست پیدا کند. این خودرو از نام ایل قشقایی که یکی از ایل های بزرگ استان فارس به شمار می رود، گرفته شده است و در بازارهای استرالیا و چین با نام ‌هایی همچون دوالیس و CCUV به می‌رسد. نسل اول خودرو نیسان قشقایی توسط شرکت پارس خودرو از سال 1388 به بازار داخلی ایران راه پیدا کرد اما نتوانست به موفقی دست پیدا کند. نسل اول این خودرو از طراحی نچندان زیبا، فرمان پذیری ضعیف و ناهماهنگی گیربکس رنج می برد و در نهایت در سال 2013 در بازارهای جهانی از خط تولید خارج و نسل دوم آن به بازار عرضه شد. نسل دوم این خودرو از کیفیت سواری بالا، امنیت قابل قبول و طراحی زیباتری بهره مند شده است. خودرو نیسان قشقایی در بازار دست دوم ایران در دو تیپ تک دیفرانسیل SE و دو دیفرانسیل LE با گیربکس CVT وجود دارد اما از خط مونتاژ خارج شده است.

نقد و بررسی خودرو نیسان قشقایی

نسل اول خودرو نیسان قشقایی طراحی بسیار ساده و خسته کننده ای دارد. دورتا دور خودرو، شاهد یک نوار پلاستیکی مشکی رنگ هستیم که به هنگام برخورد با اجسام سخت از آسیب بدنه محافظت می کند. یکی از دلایل سادگی طراحی این خودرو، استفاده نکردن از خطوط زیبا جهت حجم دهی به برخی از قسمت ها مانند کاپوت و نمای جانبی می باشد. به طور کلی، طراحی بدنه این خودرو ساده و معمولی ارزیابی می شود و قابل رقابت با کراس اوورهای جدید نمی باشد.

طراحی داخلی خودرو نیسان قشقایی مانند طراحی بیرونی آن ساده و کمی بی هیجان است. داخل کابین فضای کافی برای سر و پای سرنشینان در ردیف های جلو و عقب وجود دارد. این خودرو برای 4 سرنشین بالغ مناسب بوده و با اضافه شدن نفر پنجم در ردیف دوم، ممکن است فضا کمی کاهش یابد. صندلی عقب نیز قابلیت خم شدن دارد که باعث افزایش حجم فضای بار می شود. وجود سقف پانورما و صندلی های چرم و متریال با کیفیت، حس خوبی را به سرنشینان می دهد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو، سرگرمی ها و قابلیت دید 360 درجه و . را به راننده می دهد.

در بازار داخلی دو نوع موتور یکی بنزینی و یکی دیزلی برای خودرو قشقایی وجود دارد. مدل بنزینی مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 139 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 198 نیوتون بر متر در 4800 دور در دقیقه، تولید نماید و از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل نماید. چهار چرخ بودن خودرو نیسان قشقایی یکی از قابلیت های قابل توجه این کراس اوور کامپکت به حساب می آید. شتاب صفر تا صد مدل تک دیفرانسیل آن 10.7 ثانیه و مدل دو دیفرانسیل 11 ثانیه می باشد. باتوجه به وزن تقریبا 1.5 تنی این خودرو، از شتاب بالایی برخوردار نیست. حداکثر سرعتی که نیسان قشقایی می تواند به آن دست پیدا کند  178 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن در صد کیلومتر حدود 8.1 لیتر می باشد. همچنین استاندارد آلایندگی آن، یورو 3 اعلام شده است. از نظر ایمنی این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه انکپ اروپا 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو نیسان قشقایی 2009 تیپ LE که نمونه فول آپشن قشقایی محسوب می‌شود، شامل تجهیزاتی از جمله: استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور باران همراه با کارکرد اتوماتیک برف پاک‌کن‌ها، 6 عدد کیسه هوا، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی مجهز به توییتر و ساب ووفر، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک، مه شکن جلو، آینه‌های برقی با گرم‌کن، سانروف، تنظیم برقی صندلی، گرم‌کن صندلی جلو، سیستم یکپارچه حافظه صندلی و تهویه اتوماتیک دوگانه برای جلو و عقب می باشد.

قیمت خودرو نیسان قشقایی

خودرو نیسان قشقایی در تاریخ 29 مهر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و تجهیزات، بالای 120 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو نیسان قشقایی

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • مصرف سوخت نسبتا خوب
  • قابلیت چهار چرخ

معایب

  • پیشرانه نچندان قوی
  • گیربکس ناهماهنگ
  • بازار دست دوم نسبتا بد

ارزش خودرو نیسان قشقایی

از مهم ترین رقبای خودرو نیسان قشقایی می‌توانیم به سانگ یانگ تیوولی، پژو 2008، رنو کپچر، هیوندای توسان 2012 و کیا اسپورتیج اشاره نماییم. تنها ویژگی مثبت نیسان قشقایی نسبت به رقبا، قابلیت چهار چرخ بودن و تجهیزات و امکانات زیاد آن است. خودرو نیسان قشقایی با طراحی ساده، بازار دست دوم بد، خدمات پس از و کمبود قطعات و پیشرانه نچندان قوی، نسبت به کراس اوورهای امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد و ارزش پایینی دارد. اگر به دنبال خودرویی با شتاب بالا و طراحی زیبا هستید، می توانید به خودرو پژو 2008 نگاهی بیاندازید.

جمع بندی خودرو نیسان قشقایی

خودرو نیسان قشقایی یک کراس اوور کامپکت است که در سال 1388 توسط پارس خودرو وارد بازار ایران شد و به علت داشتن مشکلاتی همچون موتور ضعیف، طراحی ساده، گیربکس ناهماهنگ در بازار داخلی نتوانست به بالایی دست یابد و به سرعت از خط مونتاژ خارج شد. این خودرو به علت مشکلات ذکر شده و کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بد، ارزش بالایی ندارد. در نتیجه می توانید به سایر رقبای این خودرو یعنی پژو 2008، کیا اسپورتیج و رنو کپچر بیاندیشید.


لایوکار خودرو ,قشقایی ,نیسان ,بازار ,طراحی ,قابلیت ,نیسان قشقایی ,خودرو نیسان ,وجود دارد ,کراس اوور ,بازار داخلی ,خودرو نیسان قشقایی ,قشقایی خودرو نیسان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پندار وب تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. بهمن 98 سایت سوالات و برنامه atestwish EXAMPLE طراحی و دوخت لباس ششم 2نکونام2