برگه زردآلو

زردآلو گونه‌ای از خانواده گلسرخیان است. این درخت کوچک که میوه آن خوراکی است از دوران پیش‌تاریخی کشت می‌شد.

تولید زردآلو در سال ۲۰۱۷ برابر ۴.۳ میلیون تن بوده است که ترکیه با ۲۳ درصد بیشترین سهم را در تولید این محصول داشته است. سایر تولیدکنندگان اصلی این محصول ازبکستان، ایتالیا، الجزیره و ایران هستند.

درخت زردآلو برای هزاران سال در دامنه های کوه ها در آسیا و حداقل برای دو هزار سال در اروپا رشد کرده است. گونه زردآلو متعلق به جنس Prunus است. این گونه به منطقه جغرافیایی وسیعی تعلق دارد. در حفاری‌های باستان شناسی در منطقه گارنی (Garni) در ارمنستان دانه آن پیدا شده است. با وجود تعداد زیاد گونه‌های این میوه که در ارمنستان می‌رویند یعنی حدود ۵۰ گونه، تصور می‌شود که منشا آن در ارمنستان باشد. اما بر طبق اظهارات واویلوف مبدا پیدایش زردآلو منطقه‌ای از چین است و اهلی شدن آن نیز در همین منطقه صورت گرفته است. با مرور زمان و از طریق روش انتخاب، درختان زردآلوی برتر تکثیر شدند. مشخص شده است که درختانی که امروزه در آمریکا کشت می‌شوند، منشا اروپایی دارند.

زردآلو میوه بسیار خوشمزه و خوشرنگ است که در سراسر دنیا طرفداران خودش را دارد. این میوه در بسیاری از کشورها کمیاب و گران است، اما در فصل تابستان در ایران به وفور دیده می‌شود. طرز تهیه برگه زردآلو یا همان قیسی بسیار آسان است. فقط نیاز به صرف زمان و دقت کافی دارد. برای طرز تهیه برگه یا پر زردآلو یا قیسی دو روش ساده وجود دارد. روش استفاده از هوای آزاد که چند روز زمان می‌برد و روش استفاده از فر گاز که با استفاده از آن در عرض چند ساعت آماده می‌شود.


تیم تولید محتوای بهیدو زردآلو ,میوه ,برگه ,استفاده ,زمان ,قیسی ,برگه زردآلو ,تهیه برگه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بلیط هواپیما | خرید بلیط هواپیما | رزرو بلیط هواپیما آموزش برای همه هیئت جوانان بقیه الله نوشته های عاشقانه همه چی برای تو ایکس پیشواز