ادعای آمریکا: رهبر داعش خودش را منفجر کرد

ادعای آمریکا: رهبر داعش خودش را منفجر کرد,ابوبکر بغدادی,عکس سر گروه گروهک داعش,فرمانده و خلیفه گروهک داعش ابوبکر بغدادی

 

همزمان با توییت رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع یک اتفاق «بزرگ»، نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی از مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» خبر داده است.

 نشریه «نیوزویک» بامداد امروز (یکشنبه) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که بغدادی در این حمله کشته شده است.

ادعای آمریکا: رهبر داعش خودش را منفجر کرد,ادعای آمریکا: رهبر داعش خودش را منفجر کرد,ابوبکر بغدادی,عکس سر گروه گروهک داعش,فرمانده و خلیفه گروهک داعش ابوبکر بغدادی

نیوزویک به نقل از منابع مطلع نوشته است که تیمی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا روز شنبه و بعد از دریافت اطلاعات محل حضور البغدادی، این عملیات را انجام داده‌اند. بنا بر این گزارش، محلی که هدف این حمله قرار گرفته، از مدتی پیش تحت نظر قرار داشته است.

یک مقام ارشد پنتاگون در تشریح جزئیات این عملیات گفته است که بعد از ورود نیروهای آمریکایی به محل استقرار البغدادی، درگیری مختصری اتفاق افتاده و سپس البغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری‌اش، خودش را کشته است.

هنگام این عملیات خانواده البغدادی نیز در محل حضور داشته‌اند و تصور می‌شود که دو همسر سرکرده داعش هم بر اثر انفجار کشته شده‌اند.

همزمان شبکه «سی‌ا‌ن‌ان» هم به نقل از یک منبع نظامی نوشته است که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) هم در این عملیات نقش داشته و اطلاعات محل حضور البغدادی را در اختیار پنتاگون قرار داده است.

این گزارش ساعتی پس از آن منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «همین الان چیز بزرگی اتفاق افتاد.»

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ قرار است ساعت ۹ صبح به وقت واشنگتن (۴:۳۰ عصر به وقت تهران) «بیانیه‌ای مهم» صادر کند. دولت آمریکا هنوز در مورد موضوع این بیانیه جزئیاتی منتشر نکرده است.

قرار است «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هم دقایقی بعد از ترامپ، در یک نشست خبری در مورد ت آمریکا در قبال سوریه حضور پیدا کند.

پیشتر برخی منابع محلی گزارش داده بودند که بالگردهای آمریکایی اواخر وقت شنبه به منطقه‌ای در نزدیکی شهرک «باریشا» در شمال ادلب حمله کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های تأییدنشده، بین ۶ تا ۸ بالگرد آمریکایی در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

الجزیره به نقل از نیوزویک نوشته است که رهبر گروه تروریستی داعش روز شنبه در حمله هوایی یک بالگرد در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شده است.

نیوزویک می‌گوید این خبر را از یک مسئول بلندپایه نظامی آمریکایی دریافت کرده است.

سی ان ان نیز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (CIA) در شناسایی مکان خلیفه خودخوانده داعش کمک کرده و برای تایید نهایی مرگ وی نیز منتظر نتیجه آزمایش های DNA و انگشت نگاری هستند.

همزمان با انتشار اخبار تائید نشده از مرگ رهبر داعش، خبرگزاری رویترز مدعی شده که ایران از کشته شدن ابوبکر البغدادی اطلاع داشته است. خبرگزاری رویترز مدعی شده است که مسئولان دولت سوریه خبر کشته شدن رهبر داعش را به ایران اطلاع داده‌اند.

بنا بر ادعای رویترز، علاوه بر ایران، دولت سوریه عراق را نیز در جریان عملیات ارتش آمریکا و کشته شدن البغدادی در این عملیات قرار داده است.

هیچ یک از مسئولان کشورمان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

در همین حال ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌شود حاوی تصاویری از محل حضور ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی وهابی داعش در روستای باریشا در ادلب سوریه پس از حمله هوایی است.

 


اسپندش - دانلود رایگان فیلم، سریال، موزیک و انیمیشن آمریکا ,داعش ,عملیات ,کشته ,آمریکایی ,سوریه ,گروه تروریستی ,ویژه ارتش ,سرکرده گروه ,نیروهای ویژه ,رهبر داعش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لینک دانلود سایت کرببلا دانلود آهنگهای جدید از خوانندهای معروف ایرانی اخبار بازیگران و هنرمندان بریا گیمز انجام پروژه های ژنتیک -انجام پروژه های pso -انجام پروژه های