تعمیر ماشین ظرفشویی

تصور کنید پس از صرف شام و تمیز کردن میز و گذاشتن مابقی غذا ها در یخچال، ظروف خود را در ماشین ظرفشویی قرار داده و منتظر تمام شدن کار دستگاه هستید. ممکن است شما نیز تجربه شنیدن بوی نامطبوعی را بصورت غیر منتظره داشته باشید. در این هنگام بهتر است ماشین ظرفشویی خود را چک کنید!

بوی بد و آزاردهنده داخل ماشین ظرفشویی

با وجود اینکه ممکن است ماشین ظرفشویی تان به درستی ظروف را تمیز نموده و کار کند، اما از خود دستگاه بوی نامطبوعی به مشام می رسد که بسیار آزاردهنده خواهد بود. جای نگرانی نیست! برای خلاصی از شر بوی بد دستگاه خود نیازی به تعمیرات ماشین ظرفشویی نخواهید داشت. تنها کافی است مواردی که در ادامه جهت آموزش نحوه تمیز کردن یک ماشین ظرفشویی گردآوری شده است را دنبال کنید.
فیلتر تخلیه را تمیز کنید


فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی
بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای فیلتر تخلیه ای می باشند که مانع از مسدود شدن مسیر تخلیه آب توسط ذرات و باقیمانده های غذا می شود. یکی از دلایل رایج بوی بد ماشین های ظرفشویی همین مورد است.

    فیلتر تخلیه را از کف دستگاه خارج کنید.
    فیلتر را با آب داغ و شوینده در سینک ظرفشویی بشویید. در صورت لزوم از یک برس برای تمیز کردن سطوح داخلی استفاده کنید.
    پیش از آنکه فیلتر را دوباره نصب کنید، از آزاد بودن مسیر تخلیه و نبود ذرات و خرده های غذا در آن اطمینان حاصل کنید.

بازوهای آبپاش را تمیز کنید
بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

در صورتی که مجرای بازوهای آبپاش با ذرات و تکه های غذا گرفته شود، قابلیت دستگاه در تمیز کردن ظروف به شدت کاهش می یابد. این باقیمانده های غذا همچنین منجر به بوی بد داخل ماشین ظرفشویی می شوند.

    بازوهای آبپاش بالا و پایین را جدا کنید.
    بازوی آبپاش را درون سینک تمیز نمایید. با استفاده از دستمال پنبه ای یا نخی ذرات غذا را از منافذ خارج کنید.
    برای اطمینان از مسدود نبودن بازوهای آبپاش، یک بار با عبور جریان آب از داخل آن، آزاد بودن بازو را آزمایش کنید.
    اینکار را برای هردو بازوی آبپاش انجام داده و سپس آنها را در جای خود نصب نمایید.

داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید و دستمال بکشید

به مرور زمان چربی و چرک بر بدنه داخلی دستگاه نشسته و موجب ایجاد بوی نامطبوعی در داخل ماشین ظرفشویی می شود. لذا با دستمال کشیدن و تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی می توانید از شر این بوهای نامطبوع خلاص شوید.

    سینی های مخصوص چینش ظورف را از طبقه بالا و پایین خارج کرده و در داخل سینک ظرفشویی زیر آب گرم بشویید.
    بدنه داخلی دستگاه را بوسیله اسفنج و یا دستمال نظافتی که با آب گرم نم داده شده تمیز نمایید.
    اطراف درب و مخصوصا لاستیک دور درب را حتما تمیز نمایید. این نقطه مکان مناسبی جهت جمع شدن ذرات غذا و کپک زدن آنها و بوجود آمدن انواع قارچ و میکروب می باشد.

از سرکه و جوش شیرین برای خلاصی از بوی نامطبوع استفاده کنید

سرکه عاملی قوی در رفع بوهای مزاحم است. همچنین سرکه طبیعی بوده و استفاده از آن بی خطر است. جوش شیرین نیز یکی دیگر از بهترین خنثی کنندگان بوهای بد بدون نیاز به مواد شیمیایی است. شما می توانید از هر دو این مواد البته نه بصورت همزمان! استفاده نمایید تا ماشین ظرفشویی خودتان را استرلیزه کنید.

    دستگاه را از تمام طروف خالی نمایید.
    یک کاسه از سرکه سفید را پر کرده و در ردیف بالا در داخل ظرفشویی قرار دهید.
    دستگاه را با بالاترین درجه سیکل آب گرم اجرا نمایید.
    اسید داخل سرکه موجب از بین رفتن بوهای بد و پاک شدن بازمانده مواد غذایی از سطوح داخلی می گردد و دستگاه مجددا بوی تازگی خواهد یافت.
    پس از اتمام کار دستگاه، کاسه سرکه را از داخل آن خارج نمایید.
    به اندازه یک فنجان جوش شیرین در کف ماشین ظرفشویی بپاشید.
    سیکل کوتاه مدت دستگاه را با بالاترین تنظیمات آب گرم به اجرا درآورید تا تمام جوش شیرین ها حل شوند. این امر موجب تمیز شدن ماشین ظرفشویی و ایجاد رایحه تازگی در داخل ماشین می گردد.

لوله یا شیلنگ تخلیه را چک کنید

در صورتی که پس از انجام موارد گفته شده در بالا، همچنان بوهای نامطبوع برقرار مانده اند و یا اینکه پس از مدت کوتاهی دوباره استشمام شدند، ممکن است ایراد از شیلنگ تخلیه دستگاه باشد. به خصوص اگر متوجه حضور آب در کف دستگاه پس از اتمام سیکل های شست و شو شده اید، این امر می تواند از ناحیه شیلنگ یا لوله تخلیه باشد که به آسانی قابل حل است.

    ماشین ظرفشویی را به جلو کشیده و از دیوار دور نمایید تا امکان بررسی شیلنگ تخلیه را در پشت دستگاه داشته باشید.
    مطمئن شوید که شیلنگ خم نشده و مسدود نیست، چرا که می تواند موجب محدود شدن جریان عبوری و به جا ماندن آب در کف دستگاه گردد.

در صورتی که بنظر می رسد پساب سینک ظرفشویی به داخل ماشین ظرفشویی برمی گردد، با بالاتر بردن شیلنگ تخلیه دستگاه و ایجاد قسمت پیچ مانندی در آن از اینکار ممانعت نمایید.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


تعمیرات وسایل برقی ظرفشویی ,ماشین ,دستگاه ,تمیز ,داخل ,نمایید ,ماشین ظرفشویی ,داخل ماشین ,تمیز کردن ,شیلنگ تخلیه ,سینک ظرفشویی ,داخل ماشین ظرفشویی ,شیلنگ تخلیه دست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت من5 دانلود کلیپ جدید بست ام پی تری ؛ دانلود آهنگ جدید حسابداران خبره آذربایجان دنیای پزشکی و سلامت مشاوره و نصب دتکتور منوکسید کربن گرمایش برودت پارس وبلاگ دانلود ترانه های مجتبی آقارضائی