فاز اول ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی مسکن در کرمان شروع شده است. این در حالی است که امکان ثبت‌نام برای کسانی که مسکن ندارند در ۱۷ شهر بزرگ وجود ندارد.   طرح ملی مسکن

در فاز اول ثبت‌نام در طرح ملی مسکن که ثبت‌نام آن در سامانه آباد آغاز شده، برای شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، شیراز، کرمان، کرج، کرمانشاه، مشهد، همدان، یزد و تمام شهرهای جدید سهمیه منظور نشده است.

به گزارش مجله دلتا این طرح صرف‌نظر از اینکه قرار است واقعا باری را از دوش بازار مسکن بردارد یا خیر 10 شرط اصلی را برای متقاضیان مسکن ملی قرار داده است. این شروط  که از آن‌ ها می‌توان به “داشتن ۳۰ میلیون تومان پول نقد برای سپرده‌گذاری در بانک” و “توانایی پرداخت ۵/ ۱ میلیون تومان قسط ماهانه” اشاره کرد؛ با توجه به افت توان مردم این سوال را ایجاد می‌کند که طرح تامین مسکن برای دهک های بالا است یا دهک های پایین؟ در این طرح، 17  شهر بزرگ که کانون التهاب در بازار مسکن هستند، حذف شده‌اند و شهرهایی در اولویت هستند که در آن‌ها چالش دسترسی به مسکن، بحران جهش قیمت و انباشت تقاضا نسبت به کلانشهرها کمتر است.

شروط طرح مسکن ملی

  • اولین شرط مربوط به فاز اول اجرای این طرح، ثبت‌نام از متقاضیان مسکن دولتی در شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است. براساس آمارهای رسمی هم‌اکنون حدود هزار شهر کوچک با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از مجموع حدود ۱۳۰۰ شهر کشور وجود دارد.
  • براساس شرط دوم متقاضیان این واحدها و افراد تحت تکفل نباید قبلا از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام‌مسکن و مسکن استفاده کرده باشند
  • از سوی دیگر متقاضیان باید از طریق مدارک معتبر ست خود در شهر محل تقاضا حداقل برای مدت ۵ سال اخیر را به اثبات برسانند؛ در واقع متقاضیان باید ‌دارای سابقه ست در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.
  • طبق شرط چهارم متقاضیان باید توانایی مالی خود را برای دریافت و بازپرداخت تسهیلات این واحدها و پرداخت اقساط ماهانه وام بانکی ثابت کنند که نحوه اثبات آن مشخص نشده است.
  • در قالب شرط پنجم متقاضیان باید توانایی خود برای تامین هزینه ساخت را اثبات کنند. در این مورد نیز به صراحت مسیر اثبات این موضوع اعلام نشده است.
  • در قالب شرط ششم متقاضیان ملزم شده‌اند از همان ابتدا به سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومانی در بانک اقدام کنند.
  • هفتمین شرط تعیین شده برای ثبت‌نام در این طرح آن است که متقاضیان از سال ۸۴ به بعد نباید دارای سابقه مالکیت مسکن باشند.
  • شرط هشتم تعیین شده برای این طرح، تعیین وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصدی و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله به ازای هر واحد مسی دولتی‌ساز است.
  • در قالب شرط نهم هر فرد متقاضی در پایان فرآیند ثبت‌نام باید مبلغ ۱۲۵ هزار تومان به حساب بنیاد مسکن واریز کند.
  • شرط دهم تعیین شده برای فاز اول ثبت‌نام در طرح اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن، توانایی پرداخت اقساط ماهانه دست‌کم یک میلیون و۵۰۰ هزار تومانی از سوی هر فرد متقاضی است؛ بر این اساس اعلام شده است که هر متقاضی باید توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی را به میزان حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشد.

شایان ذکر است طرح اقدام ملی تامین مسکن به منظور خانه‌دار کردن ۶ دهک درآمدی جامعه طراحی شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ  بر ۴۰۰ هزار مسکن را به قشر های متوسط و پایین عرضه کند. از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسی در این پروژه را بر عهده‌ گرفته است.

 

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز ب‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

قیمت آپارتمان‌ های میانسال


مجله دلتا مسکن ,هزار ,متقاضیان ,ثبت‌نام ,میلیون ,توانایی ,متقاضیان باید ,اقساط ماهانه ,هزار واحد ,پرداخت اقساط ,باید توانایی ,پرداخت اقساط ماهانه ,توانا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

News جی تی ای اسپرت|پایگاه ادیت و اضافات بازی جی تی ای فروشگاه فاوز کدنویسی پروژه های تخصصی DellCoin آقای پکیج کابینت ممبران تخفیف ویژه