5 خواص فوق العاده کاسنی
به گزارش تیم وبگردی باشگاه خبرنگاران برنا ; گیاه دارویی کاسنی , گیاهی با گل‌های آبی‌رنگ است که بیشتر در بهار رویش مینماید و در هوای مرطوب هم رویش آن زیاد می‌گردد .

برگ نو کاسنی دربردارنده ویتامین «ث» مضاعف بوده و از این رو مصرف آن التهابات لثه را که ناشی از نبود این ویتامین است , بهبود می بخشد . برای بهبودی لثه کم شده , مالیدن عصاره گیاه با به کارگیری فرنگی بر روی لثه سفارش شده‌است .

شربت تنظیم شده از جوشانده ریشه کاسنی برای سرفه های کم آب و مقاوم با خلط غلیظ پیشنهاد می‌گردد .


ترکیبات با اهمیت :

براساس پژوهش ها دراین گیاه ویتامین ها و املاح معدنی زیرا روی , منیزیم , منگنز , کلسیم , فولیک اسید آهن و پتاسیم , ویتامین A , B6 , C , E و ویتامین K موجود است که تمامی برای تن واجب و موثرمی‌باشند .


کاسنی و دفع سموم کبدی

گیاه کاسنی با تاثیراتی که بر روی کبد دارااست , مورد دفع صفرا از تن را آماده کرده و زردی را می‌زداید و توشه کبد را سبک مینماید , به همین منظور مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب میشود .


سیروز کبدی

به کارگیری از گیاه کاسنی برای تصفیه خون فراوان اثرگذار است . به‌این خواسته میتوان سالاد کاسنی را در برنامه غذایی روزمره گنجاند . از اثرات موثر کاسنی , حفاظت کبد در قبال سموم کبدی است و این اثر با ماده‌ای به اسم تتراکلروکربن ( CARBON TETRACHOLORIDE ) به ثابت رسیده است . هرچه عرق کاسنی تلخ خیس باشد فواید عرق کاسنی بیشتر است و در تسکین امراض کبدی موثرتر است .


کاسنی و خاصیت شگفت آور برای پوست

اکثری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا این که آلوده شدن خون است که منشأ کلیه این پدیده ها “ کبد ” است . به این ترتیب می بایست کبد را تصفیه و از خون آلوده و کثیف و غلیظ منزه کرد .زمانی کبد آینه شد صورت نیز به تبع آن واضح و فارغ از لک و جوش می شود . کاسنی , شایسته ترین معالجه برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است .

منفعت گیری از عرق کاسني برای تازگی و شادابی پوست و رهایی از جوش صورت هم موءثر است . روزی 3 استکان ادغام عرق و شاهتره ( 2به1 ) گذشته از هر وعده غذایی استفاده شود .


کاسنی و کاهش وزن

گیاه کاسن دارنده فروکتوز بوده و اینولین به خودی خویش شکلی از فیبر ارگانیک است و در حالتی‌که در برنامه غذایی گنجانده شود همین فیبر جان دار در کاسنی تاثیر بسزایی در تحرکات روده ودر معالجه یبوست راداراست وبه در دست گرفتن و کاهش وزن امداد شایانی می نماید .

هر دوی این هدف ها به تهیه گرلین که اول اسید آمینه ای است که با حس گرسنگی و رفتارهای غذاجویانه دارای ارتباط است , امداد می نماید . مصرف کاسني موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و سبب ساز بهدر دست گرفتن پرخوری و ساخت شم سیری یا این که پری شکم می شود , که‌این دستور در سوی سعی برای کاهش وزن می‌باشد و برای محافظت تناسب اندام مطلوب است .



کاسنی و پیشگیری از سرطان

عصاره کاسني موجب کاهش رویش تومورهای سرطانی شده , گزارشات اخیر حاکی از آن است که شهد مو جود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اذن رویش به تومورها را نداده و از خاصیت آنتی اکسیدانی بالاییبرخوردار‌است . پلی فنول ها کاسنی , تاثیرات مثبتی بر پیشگیری از اشکال متفاوت سرطان از جمله سرطان و سرطان های مربوط به روده را دارااست .


کاسنی و کاهش دردهای مفاصل

این گیاه به صورت سنتی برای معالجه آرتروز به کار گرفته و مطالعات نشان دادند که کاسني به صورت قابل توجهی دارنده خاصیت ضدالتهابی می‌باشد که به همین منظور موجب کاهش دردهای مفصلی – استخوانی می شود .



دو ارباب کاسنی ,گیاه ,کاهش ,صورت ,ویتامین ,خاصیت ,موجب کاهش ,کاسني موجب ,کاهش دردهای ,برنامه غذایی ,همین منظور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود سریال ترکی دوبله فارسی لیوان تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی راسا گیفت دربی 86 | پرسپولیس استقلال پنجشنبه 10 اسفند 96 درهم ورهم موسیقی لپ تاپ کمک نقشه کشی فنی دهم Karsynehhrsjwg0 WebSite