در کارنامه‌ی زندگی هر ایرانی، کنکور به عنوان یک نقطه‌ی عطف تلقی می‌شود و می‌تواند حیات بسیاری از جوانان را وارد مسیر تازه‌ای کند. در این بین، کنکور تجربی این نقش را بیشتر و اساسی‌تر بازی می‌کند. چه بسیارند دانش‌آموزانی که روی صنعتی شریف خط کشیده‌اند و مصمم شده‌اند که ردای پزشکی بر تن کنند و تیغ جراحی به دست بگیرند. اگر شما هم در این دسته تعریف می‌شوید، کتاب‌هایی وجود دارند که در ماراتن بی‌رحم کنکور در نقش دوپینگ ظاهر می‌شوند و اگر آن‌ها را در صدر فهرست مطالعه‌ی خود قرار دهید، می‌توانید کنکور تجربی را با درصدهای بالاتری پشت سر بگذارید. در اینجا به شاخص‌های موثر در تعیین این نوع کتاب‌ها پرداخته‌ام.

کنکور تجربی

زیست کنکور قلب تپنده‌ی کنکور تجربی

وقتی آستین‌ها را برای کنکور تجربی بالا می‌زنید، بهتر از من می‌دانید که زیست کنکور حرف اول را در تعیین سرنوشت شما می‌زند و احتمالا چند کتاب تست زیست کنکور هم کنار دست خود دارید و همین الان به آن‌ها خیره شده‌اید. بی‌شک قلب تپنده‌ی کنکور تجربی درس زیست‌شناسی است که تلفات زیادی دارد و رتبه‌های کنکور را به شدت جابه‌جا می‌کند. وقتی قید صنعتی شریف را زده باشید، مشخص است که برای دانشگاه تهران دندان تیز کرده‌اید و این طعمه، جز با پاره کردن کتاب زیست کنکور از شدت خواندن و صد البته شیمی کنکور حاصل نمی‌شود. شاید اینگونه برداشت کنید که مگر فیزیک کنکور یا درس‌های عمومی مثل عربی کنکور از درجه‌ی اعتبار ساقط‌اند و اهمیت چندانی ندارند. اما اینطور نیست. تأکید من بر زیست کنکور و تا حدودی شیمی کنکور، به دلیل ضریبی است که در کنکور دارند و شما کاملا به این موضوع واقفید و چه بسا ضریب‌ها را از بَرید. پس اگر فکر می‌کنید که رشته‌ی تجربی دردی از شما دوا می‌کند و شما هم می‌توانید در این رشته، دردی از مردم دوا کنید، کاری کنید که در آینده حسرت نرفتن به صنعتی شریف روی دلتان باقی نماند و این حسرت نخوردن با اولویت دادن به درس زیست‌شناسی به خصوص در جمع بندی کنکور میسر می‌شود.  

چند کتاب فاصله بین قبولی کنکور و وداع شیرین با صنعتی شریف

شاید اگر به این شکل تصور کنید که فاصله‌ی بین شما و آرزوی قبولی در کنکور تجربی تنها قورت دادن چند کتاب است، با حرص و ولع بیشتری به مطالعه‌ی آن‌ها همت می‌گمارید. مثلا فیزیک کنکور که صدها ساعت وقت شما را در مدرسه گرفته، مقدار قابل ملاحظه‌ای را در ضرایب به خود اختصاص داده و باید در جدول برنامه‌ریزی مطالعه برای کنکور، توجهی شایسته به آن داشته باشید. همانگونه که پیش‌تر هم اشاره‌ی گذرایی کردم، شیمی کنکور هم جزء دروس اصلی در کنکور تجربی است و شرکت‌کنندگان در این آزمون دشوار، با مطالعه‌ی کتاب‌های شیمی میانه‌ی خوبی دارند. پس این را هم باید در اولویت درسی خود قرار دهید.

دقت کنید که برای دروس مشترک کنکور تجربی با ریاضی، اشکالی ندارد که برخی از معلمان خود را از بین اساتید صنعتی شریف انتخاب کنید. این مورد برای فیزیک کنکور بسیار راهگشاست. به علاوه برای شیمی کنکور هم می‌تواند موثر باشد. چون مباحث هردو اشتراکات زیادی دارند و یک معلم از صنعتی شریف می‌تواند شما را در این دروس قوی‌تر و کارکشته‌تر کند.

کتاب‌های جمع بندی کنکور؛ ایستگاه آخر

همیشه باید برای کتاب‌های جمع بندی کنکور سهم جداگانه‌ای از وقت خود را کنار بگذارید. فرقی نمی‌کند که با استاد صنعتی شریف کلاس گرفته‌اید یا با یکی از اقوام خود عربی کنکور را تمرین می‌کنید. در هر صورت باید کتاب جمع بندی کنکور را اری کنید و هفته‌های آخر به مرور آن‌ها بپردازید. این جمع بندی می‌تواند همین عربی کنکور باشد که بسیاری از آن کلافه شده‌اند با آن همه استثنا که دارد، یا می‌تواند فیزیک کنکور باشد که برای یادآوری راحت فرمول‌ها در سر جلسه‌ی کنکور تجربی هم به کار آید.


فیزیک و زیست کنکور تجربی - جمع بندی کنکور کنکور ,تجربی ,شریف ,صنعتی ,زیست ,بندی ,کنکور تجربی ,صنعتی شریف ,زیست کنکور ,فیزیک کنکور ,بندی کنکور ,برای کنکور تجربی ,تپنده‌ی کنکور تجربی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آل سینگ نی نی مامز گروه طراحی حجم سبز اندام آرا تعمیر و تجهیزات خودرو sullivanhtyzn337 Webbplats alfredodlahsk71 local پرسش مهر 18/ وبلاگ زیباترین کلام ثریا فیلم