این باغ دراصفهان،محمدآباد جرقویه،ارگ محمد آباد در بافت قدیمی شهر واقع گردیده، دارای مساحتی معادل 18000 متر مربع بوده مربوط به اواسط دوران قاجار و ساختمانی در ضلع جنوبی آن با بادگیرهای بلند به سبک معماری بادگیرهای شهر یزد که حتی ارتفاع آن از گنبد مسجد جامع شهر نیز بیشتر می باشد. این بادگیرها المان و مشخصه باغ هستند و از فاصله 2 کیلومتری شهر نیز قابل دیدن می باشد. این بنا به وسیله دیوارهای بلند قلعه نو و کهنه شهر احاطه و محصور می باشد، در داخل دیوارهای باغ روزنه هایی مورب وجود دارد که سکنه باغ از داخل باغ به راحتی به بیرون دیوار حصار دید داشته و به منظور تیراندازی از آن استفاده می گردیده است. در اطراف باغ 7 برج با ارتفاع زیاد به منظور نگهبانی از باغ احداث گردیده که یکی از برج ها در قسمت شمال شرقی بنا کبوترخانه می باشد، است. بنای باغ دارای یک درب چوبی اصلی درجنوب باغ و یک درب سنگی فرعی در قسمت شمال به خارج مرتبط می گردد، ساختمان دارای اطاقهای پنج دری با درب های چوبی و شیشه های تزئینی و مشبک های گچی می باشد که بوسیله 6 راهرو در طرفین اطاقها با یکدیگر ارتباط دارند.

اقامتگاه خانه خلیفه سلطانی از اسفندماه ۹۷ شروع به فعالیت نموده است.نزدیکی به کویر ورزنه وحسن اباد وتالاب گاوخونی،مجاورت با پارک ملی کلاه قازی ،فاصله ۴۵ دقیقه ای ازا صفهان و همچنین جاذبه های تاریخی شهر از مزایای این بنا میباشد.


 

برای رزرو این اقامتگاه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 051-38943228 09030216285

 


بوم گردی آنلاین اقامتگاه ,دارای ,خلیفه سلطانی ,خانه خلیفه ,قسمت شمال ,خانه خلیفه سلطانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات پرشین دانلود Ronabaft - تولید و عرضه انواع تترون | بالشت | روتختی - رونابافت پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان هر چی بخوای هست سنگ کلیه