تست ریدینگ به نوعی تست واژگان هست. پس، دامنه لغات خود را افزایش دهید:

 

اولین و مهم‌ترین مورد از نکات کلیدی ریدینگ آیلتس برای گرفتن بند اسکور بالا، این است که بدانید باید از دامنه لغات خوبی برخوردار باشید.  به خصوص توصیه می شود لغات فرمال و آکادمیک را تقویت و بهبود ببخشید. حسایت دانستن تعداد زیادی از لغات به این دلیل است که معمولا از وردینگ یکسانی در متن و سوال استفاده نمی کنند. 

 

برای آشنایی با سطح بندی نمرات آیلتس می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

شما بعد از خواندن سوال و مشخص کردن کلمات کلیدی، باید به دنبال مترادف های کلمات کلیدی و یا به طور کلی بازنویسی مطلب ارائه شده در متن باشید و بنابراین پیدا کردن پاسخ ممکن نیست مگر شما تعداد زیادی از لغات و مترادف های آن ها را بدانید؛ به علاوه شما باید با گرامر و ساختارهای زبان انگلیسی نیز خوب آشنا باشید تا بتوانید بازنویسی ها را نیز تشخیص دهید. 

به عبارت دیگر، بازنویسی جملات و ایده ها با استفاده از مترادف ها و ساختارهای متفاوت انجام می شود. بنابراین باید با یک برنامه ریزی درست تا قبل از آزمون دانش واژگانی و گرامری خود را تقویت کنید و توصیه می شود متن های علمی در زمینه های مختلف بخوانید تا با کانتکس های مختلف  و لغات به کار رفته در آن ها آشنا شوید.

 

برای آشنایی با روش های تقویت ریدینگ آیلتس می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

 تمرین کافی تا قبل از آزمون داشته باشید و اشتباهات خود را آنالیز کنید:

 

مثل تمام بخش های دیگر آزمون آیلتس، در این بخش نیز توصیه می شود بعد از یاد گرفتن و آشنایی کافی با جزییات و انواع سوالات تمرین کافی داشته باشید. کتاب های تمرین زیادی در بازار وجود دارد که شامل ده ها متن مشابه آزمون هستند. در ابتدا بدون نگرانی در مورد تایم تمرین کنید. 

بعد از انجام هر متن و چک کردن جواب هایتان، کار بسیار مهمی که باید انجام بدهید این است که مواردی را که پاسخ اشتباه داده ید، بررسی کنید تا ببینید به چه علت نتوانسته اید به پاسخ درست برسید و به این صورت می توانید اشتباهات و نقاط ضعف خود را شناسایی و روی آن ها کار کنید. بعد از این که خوب با سوالات، نحوه انجام دادنشان آشنا شدید و تمرین کافی داشتید به سراغ تمرین در کنار داشتن سرعت و مدیریت زمان بروید. 

نکته دیگر این که در روز آزمون شما باید سه متن یا سه بخش را پشت هم و بدون وقفه به مدت یک ساعت بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. این کار بسیار سخت، خسته کننده و انرژی بر هست و در صورتی که تا قبل از روز امتحان این تمرین را نداشته باشید ممکن است نتوانید به آخرین سوالات پاسخ دهید. بنابراین حتما در روزهای منتهی به آزمون سعی کنید مانند امتحان واقعی در طول یک ساعت سه متن را به همراه ۴۰ سوال پاسخ دهید تا برای روز امتحان تمرکز، انرژی و سرعت  کافی داشته باشد. 

 

اگر می خواهی مهارت های اسپیکینگ خود را تقویت کنید می توانید مقاله تقویت مکالمه زبان انگلیسی را مطالعه فرمایید.  

 

به املای کلمات (Spelling) در زمان نوشتن پاسخ ها در پاسخ نامه دقت کنید:

 

در سوالاتی که پاسخ یک کلمه یا کلماتی از داخل متن و یا از بین گزینه های لیست داده شده است، در موقع کپی کردن کلمات و به عبارت دیگر نوشتن آن ها در پاسخنامه، نهایت دقت را داشته باشید تا حتی یک حرف هم جابه جا و یا کم و زیاد نشود. در غیر اینصورت، مثل این است که شما پاسخ سوال را نداده اید و نمره سوال مربوطه را از دست می دهید. 

 

برای آشنایی با روش های کسب نمره خوب در رایتینگ آیلتس می توانید مقاله تقویت رایتینگ آیلتس را مطالعه کنید. 

بنابراین با نهایت تمرکز و دقت پاسخ ها را وارد پاسخنامه کنید. به غیراز املای کلمات برای بعضی سوال ها مانند sentence completion باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که آیا پاسخ به لحاظ گرامری نیز با جمله همخوانی دارد یا خیر. به عبارت دیگر کلمه یا کلماتی که به عنوان پاسخ انتخاب می کنید باید به لحاظ گرامری هم با جمله منطبق و نظم آن را به هم نریزد و جمله را نادرست نکند. 


آموزش آیلتس با نوین ترین متود های آموزشی تقویت ,آیلتس ,آزمون ,دهید ,تمرین ,کلمات ,داشته باشید ,پاسخ دهید ,برای آشنایی ,ریدینگ آیلتس ,توانید مقاله ,توانید مقاله تقویت ,تقویت ریدینگ آیلتس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ابر نانوشته ملونیا بهترین های 97 miracle تخفیف ویژه آرایشی و مراقبت پوست هرس کردن گلای قالی دانلود فیلم ایرانی اینجا زیبایی را درک کن