با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

USB Debugging همان‌طور که از نام این عمل مشخص است، دیباگ کردن USB به عمل عیب‌یابی و اشکال‌زدایی از طریق USB می گویند. در گذشته برنامه نویسان  اندروید از این روش برای تست نرم‌افزار و یافتن مشکلات آنها از کیت توسعه اندروید استودیو در کامپیوتر استفاده می‌کردند. امروزه این قابلیت توسط هر دو گروه برنامه نویسان و کاربران اندروید برای انجام فعالیت‌هایی مانند نصب ریکاوری دلخواه، روت کردن دستگاه، نصب یک ROM جدید انتقال اطلاعات و… استفاده می شود.

ویژگی USB Debugging  به معنای اشکال‌زدایی و عیب‌یابی  USB یک مقدار پیچیده به نظر می‌رسد، اما در حقیقت عمل چندان سختی نیست. دیباگ کردن USB به‌صورت کلی به معنای این است که با  آن، سیستم‌عامل اندروید می‌تواند داده‌ها و اطلاعات را با کامپیوتر تبادل کند.

روش فعال کردن USB Debugging در گوشی‌های اندروید

همانطوری که توضیح دادیم دیباگ کردن USB بسیار کاربرد دارد اگر شما هم میخواهید که USB Debugging را فعال کنید باید مراحل گفته شده در زیر را انجام دهید بطور کلی برای فعال کردن USB Debugging به مسیر Settings > About Phone رفته و در پایین صفحه ۷ بار Build number را لمس کنید تا عبارت “you’re now a developer” را مشاهده کنید. سپس به قسمت Settings برگردید و وارد Developer options شوید از بخش دولوپر آپشن گزینه USB Debugging را فعال کنید.

روش فعال کردن USB Debugging در اندروید ۹

۱- وارد تنظیمات گوشی خود شوید پس از آن وارد بخش System شوید و گزینه about phone را لمس کنید پس از آن روی گزینه Build Number یا شماره ساخت ۷ بار تاچ کنید.

فعال کردن USB Debugging

فعال کردن USB Debugging

۲-پس از انجام مرحله بالا وارد تنظیمات شوید. وارد قسمت System شوید پس از آن وارد بخش Advanced شوید و گزینه  Developer options  را لمس کنید.

فعال کردن USB Debugging

فعال کردن USB Debugging

روش فعال کردن USB Debugging در اندروید ۵ تا ۸

برای فعال کردن USB Debugging در اندروید های ۵٫۶٫۷٫۸ به مسیر Settings > About Phone رفته و در پایین صفحه ۷ بار Build number را لمس کنید تا عبارت “you’re now a developer” را مشاهده کنید. تصویری در زیر میتوانید مشاهده کنید.

فعال کردن USB Debugging

بعد از انجام مراحل بالا  به قسمت Settings برگردید و وارد Developer options شوید از بخش دولوپر آپشن گزینه USB Debugging را فعال کنید.

فعال کردن USB Debugging

به شما پیشنهاد میکنیم که مطلب آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید را هم مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعال کردن USB Debugging در گوشی‌های اندروید

با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع مطلب فعال کردن USB Debugging