نیازهای گیاه فیسالیس

فیسالیس گیاهی است کم توقع و مناسب برای اقلیم های نیمه گرمسیری. اگرچه ارقامی از فیسالیس در کوهستانها و مناطق سردسیری رشد می کنند اما برای تولید تجاری و اقتصادی، کشت و پرورش آن در فضاهای بسته اعم از زیر پوشش پلاستیک یا سایه بان صورت می گیرد. با اینکه فیسالیس جزو گیاهان بی تفاوت به طول روز بوده اما نیاز به حداقل 9 تا 8 ساعت نور آفتاب دارد. چنانچه این گیاه در شرایط نور زیاد قرار گیرد بایستی از سایه بان های 30 % برای کنترل نور استفاده نمود.

صفر فیزیولوژیک پرورش فیسالیس، 3/6 درجه سانتیگراد است. اولین جوانه های گل در 5/5 درجه ظاهر می شوند و میوه دهی در 5/10 درجه اتفاق می افتد. دمای مناسب جوانه زنی دانه فیسالیس، 21 درجه سانتیگراد (ظرف 10 ساعت ) و یا 32 درجه ( ظرف 14 ساعت) می باشد. اگر دمای خاک برای جوانه زنی، 25 درجه سانتیگراد باشد، مناسب ترین دما تلقی می گردد.

از لحاظ بافت خاک، خاک سبک لومی شنی با pH بین 8 – 5/4 است. همچون سایر گیاهان این خانواده نسبت به EC بالاتر از 4 نیز متحمل است. تغذیه گیاهی جهت افزایش تولید بسیار ضروری است اما نسبت به خاک های فقیر نیز متحمل می باشد.

نیاز گیاه فیسالیس به آبیاری، در طول فصل رشد بالاست اما در زمان رسیدن محصول، نیاز آبی آن کاهش می یابد. در هر صورت، برای 1000 متر مربع گلخانه فیسالیس، 5/1 متر مکعب در روز آب نیاز است. در هر دوره کشت فیسالیس برای هر 1000 مترمربع، به طور متوسط 8 – 7 مترمکعب آب نیاز است.

بذر فیسالیس یا نهال فیسالیس؟

ازدیاد این گیاه عمدتا از طریق دانه می باشد اما از قلمه های یکساله چوبی نرم نیز تحت تاثیر هورمون ریشه زایی اکسین می توان استفاده نمود که با موفقیت حدود 38 درصدی همراه بوده است. همچنین از طریق خوابانیدن هوایی و تقسیم بوته نیز می توان آن را تکثیر کرد.

 
صنعت کشاورزی فیسالیس ,درجه ,گیاه ,جوانه ,سانتیگراد ,فیسالیس، ,گیاه فیسالیس ,درجه سانتیگراد ,استفاده نمود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای pes موسسه پژوهشگران جوان نانو مرجع سمپ جی تی آی سن اندریاس آنلاین raphaelod0ae9d homepage خدمات رزواسیون و امنیتی اشیانه Purple memories