، که با کمال میل از آن به عنوان CSS یاد می شود ، یک زبان طراحی ساده است که به منظور ساده سازی روند ارائه صفحات وب ، ساده است.

CSS نگاه و احساس بخشی از یک صفحه وب را کنترل می کند و در واقع ظاهر اصلی یک وب سایت ، با استفاده از CSS می توانید رنگ متن ، سبک فونت ها ، فاصله بین پاراگرافها ، نحوه اندازه گیری ستون ها و چیدمان ها ، چه تصاویر یا رنگ های پس زمینه استفاده کنید ، طرح های چیدمان ، تغییرات در صفحه نمایش برای دستگاه های مختلف و اندازه صفحه نمایش را کنترل کنید. و همچنین انواع اثرات دیگر

یادگیری و کار با css آسان است و به وسیله آن می توان کد های html را بهبود بخشید . معمولاً ، CSS با زبانهای نشانه گذاری HTML یا XHTML ترکیب می شود.
مزایای CSS

    CSS موجب صرفه جویی در وقت می شود - می توانید یک بار CSS را بنویسید و سپس از همان برگه در چندین صفحه HTML استفاده مجدد کنید. می توانید برای هر عنصر HTML یک استایل تعریف کنید و آن را در هر صفحه وب مورد نظر خود اعمال کنید.

    صفحات سریعتر بارگیری می شوند - اگر از CSS استفاده می کنید ، نیازی به نوشتن هر بار ویژگی های برچسب HTML نیست. فقط یک قانون CSS از یک برچسب بنویسید و آن را در تمام وقایع آن برچسب اعمال کنید. بنابراین کد کمتر به معنی بار بارگیری سریعتر است.

    تعمیر و نگهداری آن آسان است - برای ایجاد یک تغییر جهانی ، به سادگی سبک را تغییر دهید و همه عناصر در تمام صفحات وب به صورت خودکار به روز می شوند.

    سبکهای برتر به HTML - CSS از ویژگیهای بسیار گسترده تری نسبت به HTML برخوردار است ، بنابراین می توانید در مقایسه با ویژگیهای HTML نمای به مراتب بهتری به صفحه HTML خود بدهید.

    سازگاری دستگاه های چندگانه - ورق های سبک اجازه می دهد تا برای بیش از یک نوع دستگاه محتوا بهینه شود. با استفاده از همان سند HTML ، نسخه های مختلف یک وب سایت می تواند برای دستگاه های دستی مانند PDA و تلفن های همراه یا برای چاپ ارائه شود.

    استانداردهای جهانی وب - در حال حاضر ویژگی های HTML در حال کم شدن هستند و توصیه می شود از CSS استفاده کنید. بنابراین ایده خوبی است برای شروع استفاده از CSS در تمام صفحات HTML تا آنها را با مرورگرهای آینده سازگار کنید.

چه کسی CSS را ایجادکرده است ؟

CSS از طریق گروهی از افراد درون W3C موسوم به گروه کاری CSS ایجاد و نگهداری می شود.

بسیار از افرادی که می خواهند شروع به طراحی وب کنند معمولا این سوال را نیز می پرسند که آیا css و html تنها برای طراحی ظاهر یک وب سایت کامل کافی است یا خیر ؟ در پاسخ لازم است بگوییم بله تا 80 درصد اما برای کامل شدن 20 درصد باقی مانده شما باید مهارت های دیگری مثل جاوا اسکریپت ، jquery و بوت استرپ را نیز یاد بگرید تا بتوانید قالب و ظاهر یک وب سایت را به صورت صفر تا صد طراحی کنید و سپس به وسیله زبان های کد نویسی آن را داینامیک نمایید.

در کل یادگیری css و html به هیچ عنوان کار سختی نیست و با کمی تمرین و مرور می توانید به تسلط کافی در بحث طراحی ظاهر سایت ها برسید ، ممنون که با ما همراه بودید و این مطلب را مطالعه کردید.

 

منبع : css چیست و چه کاربردی دارد (مخصوص افراد تازه کار)


مطالب وردپرس برای علاقه مندان html ,استفاده ,صفحه ,طراحی ,توانید ,سایت ,کاربردی دارد ,طراحی ظاهر ,دارد مخصوص ,مخصوص افراد ,افراد تازه ,دارد مخصوص افراد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سرمست موسسه حقوقی دادمان خرید اینترنتی بهمن 98 کتابخانه عمومی شهید شرافت رئال نیوز نمایندگی فلزیاب مثلا شعر