معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی رنو فعالیت خودروسازی خود را از سال 1899 در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو آغاز و هم اکنون در زمینه طراحی و عرضه وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌کند. کمپانی رنو در سال 2011 پروژه جدید خود را با نام کپچر در نمایشگاه ژنو معرفی و پس از دو سال این محصول را به بازارهای جهانی عرضه کرد. رنو با این محصول توانست جایگاه سوم کراس اوورهای کوچک اروپا را در سال 2013 کسب نماید. این خودرو در سال 1394 توسط ایران خودرو وارد بازار ایران شد و با استقبال زیادی هم رو به رو گشت. در ادامه نگاهی به  خودرو رنو کپچر خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر از نظر طراحی هیجان انگیز و کمی منحصربه فرد است که ممکن است در نگاه اول شما را جذب نکند. اما با دقت کردن به جزئیات آن، می توانید تفاوت در طراحی این خودرو و پرداختن به جزئیات آن را مشاهده فرمایید. از نکاتی که می توان در بدنه این خودرو مشاهده کرد، استفاده از دو رنگ متفاوت در بدنه، سقف و سایر بخش هاست که به اسپرت بودن آن کمک کرده است. البته این خودرو چهره ای آشنا دارد و ما را به یاد خودرو کلیو از همین کمپانی می اندازد که شباهت های بسیاری با آن دارد. در خودرو رنو کپچر شما بیشتر شاهد بدنه ای عضلانی با گوشه های گرد هستید تا چهره ای تیز و خشن!

طراحی داخلی رنو کپچر مناسب و هماهنگ با فضای بیرونی آن است. متریال به کار رفته در ساخت این خودرو کمی خشک و ارزان قیمت است که باتوجه به رنج قیمتی رنو کپچر، می توانست از مواد با کیفیت تری در ساخت آن استفاده شود. در تزئیین اجزای داخل کابین از دو رنگ متضاد استفاده شده که به اسپرت بودن آن کمک کرده است. صندلی ها در این کراس اوور نرم هستند اما در مسافرت های طولانی، حس راحتی را به سرنشینان منتقل نمی کند. فضای داخل کابین رنو کپچر از نظر ارتفاع و فضای سر و گردن برای افراد بلند قد نسبتاً مناسب بوده ولی در ردیف دوم کمی فضای عرضی برای سه نفر کوچک به نظر می رسد و افراد قد بلند نیز، در ردیف دوم فضای کافی برای زانوهای خود نخواهند داشت. اما به طور کلی، نسبت به خودروی هاچ بک فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. گنجایش صندوق عقب خودرو رنو کپچر نیز 455 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی ها این فضا به 1235 لیتر ارتقا پیدا می کند.

خودرو رنو کپچر به یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز به توربو شارژ است که قادر است 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و گشتاور 190 نیوتون متر در دور موتور 2000 تولید نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که یکی از خودروهای کم مصرف به شمار می رود. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو رنو کپچر مجهز به 6 کیسه هوا است و در تست تصادف موسسه یورو ان کپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از تجهیزاتی که خودرو رنو کپچر در اختیار مشتریان قرار می دهد شامل: سیستم مولتی مدیا 7 اینچی، چهار ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، دیلایت، گرم کن صندلی های جلو، آینه های تا شونده برقی به همراه گرم کن، فرمان برقی، اتولایت، سنسور و دوربین عقب، کیلس (استارت دکمه‌ای)، کروز کنترل و. می باشد.

قیمت خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر در بدو ورودش در بازار داخلی به قیمت 98 میلیون تومان به می رسید. این در حالی است که قیمت این خودرو در تاریخ هشتم مهر 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 375 میلیون تومان و در بازار دست دوم در بازه قیمتی 250 تا 350 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو رنو کپچر

مزایا

  • پیشرانه قوی
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • طراحی بدنه و کابین زیبا
  • گیربکس کارآمد
  • ایمنی بالا

معایب

  • نداشتن قابلیت دو دیفرانسیل
  • کیفیت سواری پایین در سرعت بالا
  • عدم ارائه برخی امکانات و تجهیزات مانند سانروف
  • ترمز کاسه ای عقب
  • فضای داخلی کوچک
  • نداشتن سیستم چهار چرخ
  • استفاده از مواد خشک درکابین
  • قیمت بالا

ارزش خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر یکی از خودروهای کاربردی و کارآمد در بازار داخلی کشورمان در مقابل خودروهای چینی به حساب می آید که با آن از شتاب و ساخت عالی و مصرف سوخت پایین بهره مند خواهید شد. هرچند از کیفیت داخل کابین رنج می برد ولی گزینه ای معقول برای یک کراس اوور کوچک در این رنج قیمت به شمار می آید. از رقبای اصلی این خودرو می توان به خودرو پژو 2008، تیگو 7 و سانگ یانگ تیوولی در این بازه قیمتی اشاره کرد.

جمع بندی خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر یک کراس اوور کوچک است که با بهره مندی از گیربکس عالی، پیشرانه خوب و سوخت پایین، برای مصرف خانواده ها، جهت تردد درون شهری، بسیار مناسب تلقی می شود. از افتخارات این خودرو کسب جایگاه سوم پر ترین کراس اوور کوچک اروپا در سال 2013 است که نشان از محبوبیت این خودرو در بازارهای اروپایی دارد. هرچند این خودرو نیز مانند سایر خودروهای دیگر دارای معایبی است که در بالا به آنها اشاره شد. اما اگر قصد این خودرو را دارید، می توانید به رقبای آن یعنی سانگ یانگ تیوولی و پژو 2008 نگاهی بیاندازید.


لایوکار خودرو ,کپچر ,فضای ,قیمت ,کوچک ,طراحی ,کپچر خودرو ,کراس اوور ,میلیون تومان ,اوور کوچک ,مصرف سوخت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم و انیمیشن ستارگان کنکور خاطرات دفتر وکالت گروه صدای وکیل سریال ها ی روز دنیا اینجا همه چی هست خرید لوازم آرایشی صورت