معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چری در سال 1999 در شهر آنهوی چین تاسیس شد که یکی از قدیمی ترین کمپانی های کشور چین در صنعت خودروسازی به حساب می‫آید که رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در این کشور را در کارنامه دارد. شرکت چری محصولات خود را در بسیاری از کشورها از جمله برزیل، مصر، مراکش، آفریقای جنوبی و ترکیه عرضه می کند. این شرکت از سال 2003 شروع به تولید انواع خودروهای سواری کرد و به سرعت با رشد قابل توجه ای در بازارهای جهانی رو به رو شد. یکی از محصولات پر طرفدار این شرکت سدان آریزو 6 است که در سال 2018 از آن رونمایی شد. این سدان کامپکت در واقع نسخه جدیدی از آریزو 5 است که از طراحی مدرن و تجهیزات بالایی بهره می برد. خودرو چری آریزو 6 توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار ایران شده است و یکی از زیباترین خودروهای چینی حال حاضر در بازار است.

نقد و بررسی خودرو چری آریزو 6

طراحی بدنه خودرو چری آریزو 6 بسیار زیبا و هیجان انگیز است و از چهره ای جذاب و مدرن برخوردار است. چراغ های این خودرو مانند بسیاری از خودروهای جدید بسیار کشیده می باشد که چهره ای مرموز به این خودرو داده است. بکارگیری خطوط تیز متعدد، نمایی X شکل به قسمت جلویی خودرو بخشیده که در نگاه نخست، شما را به خود مجذوب می کند. خطوط به کار رفته در قسمت های جانبی نیز چری را بزرگتر و عضلانی تر کرده است. وجود جلو پنجره بزرگ و مشبک با خطوط کرومی زیاد، باعث اسپرت تر شدن ظاهر این خودرو شده است.

طراحی داخلی چری آریزو 6 مانند طراحی بیرونی آن از ویژگی های اسپرت و لوکس برخوردار بوده و در نگاه اول شما را مجذوب خود می کند. بخصوص نورپردازی آبی رنگی که داخل کابین به چشم می خورد به زیبایی هرچه بیشتر کابین کمک کرده است. جنس مواد به کار رفته در ساخت اجزای داخلی، داشبورد و فرمان باکیفیت بوده ولی همچنان به پای خودروهای اروپایی نمی رسد. جنس روکش صندلی های جلو و عقب و برخی از قسمت های داخلی از جنس چرم مرغوب می باشد. فضای داخل کابین جادار بوده و سرنشینان فضای کافی برای پا و سر، بخصوص در ردیف دوم، در اختیار دارند. فضای بار صندوق عقب خودرو چری آریزو 6 نیز جادار بوده و فضای زیادی برای حمل چمدان های مسافرتی در اختیار شما قرار می دهد.

خودرو چری آریزو 6 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ توربو شارژ با حجمی معادل 1.5 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 210 نیوتون متر تولید نماید. این خودرو به 9.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.2 در هر صد کیلومتر  است که برای این سدان اقتصادی به نظر می رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 5 اعلام شده است.

از تجهیزات خودرو چری آریزو 6 می توان به چراغ های ترمز LED دارای مه شکن، مجهز به روکش چرمی، قابلیت تا شدن صندلی عقب، صندلی های مجهز به روکش چرم دارای تنظیم دستی (۶ جهته راننده)، دارای مانیتور مولتی مدیای ۹ اینچی با قابلیت موبایل مپینگ، رهیاب و GPS صفحه نمایش TFT ۳.۵ اینچی درون صفحه کیلومتر، چراغ های جلو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی، دارای سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها، دارای چراغ بدرقه و پنل روشنایی روی درب خودرو، دارای چراغ روشنایی روز، شیشه عقب دارای گرمکن، هر چهار شیشه دارای بالابر برقی اتوماتیک، آینه های جانبی با تنظیم و تا شوندگی برقی مجهز به گرمکن، دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل لمسی، خروجی مجزای تهویه برای سرنشینان عقب، غربیلک فرمان ۳ شاخه دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترلی چند منظوره اشاره کرد.

قیمت خودرو چری آریزو 6

خودرو چری آریزو 6 اکسلنت در بازار صفر کیلومتر حدود 350 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 100 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو چری آریزو 6

مزایا

  • داشتن طراحی مدرن و زیبا
  • تجهیزات رفاهی بسیار زیاد
  • کابین لوکس و مجلل
  • گیربکس کارآمد
  • مصرف اقتصادی

معایب

  • قیمت بالا
  • افت قیمت در بازار دست دوم

ارزش خودرو چری آریزو 6

از رقبای چری آریزو 6 می توان به سراتو 2017، اشاره کرد که از نظر تجهیزات رفاهی، معیارهای فنی، ایمنی، کیفیت سواری خودرو کیا سراتو عملکرد بهتری داشته و آریزو در بخش طراحی امتیاز بالاتری می گیرد. قیمت بالای این خودرو نیز در برابر خودروهای سراتو و النترا از ارزش کمتری برخوردار است. با رنج قیمتی که چری آریزو 6 دارد می توان از بازار دست دوم خودروهای اروپایی و معتبری اری کرد که گزینه منطقی تری به نظر می رسد. اگر قصد چری آریزو 6 را دارید می توانید به گزینه های دیگری مانند پژو 2008 و نمونه های دست دوم تیوولی هم فکر کنید.

جمع بندی خودرو چری آریزو 6

خودرو چری آریزو یک سدان چینی است که در سال 2018 رونمایی شد و توسط مدیران خودرو به بازار داخی کشورمان راه پیدا کرد. این خودرو که از طراحی زیبا و لوکس بهره مند است یکی از زیباترین خودروهای چینی حال حاضر بازار کشور است که تجهیزات رفاهی زیادی داشته و کم مصرف است اما قیمت بالای آن در بازار باعث می شود که ما گزینه های کارکرده خودروهای معتبر اروپایی را به جای این خودرو به شما پیشنهاد بدیم.


لایوکار خودرو ,آریزو ,دارای ,بازار ,خودروهای ,طراحی ,دارای چراغ ,دارای تنظیم ,میلیون تومان ,تجهیزات رفاهی ,قیمت بالای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خط خطی های یک روانی پرسش مهر 21 http://sistan3da.ir/ چنارو نگهبان چت|گارد چت |ناناز چت | پریناز چت |بازار چت|اول چت Remy7midmfk homepage