معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت پژو توسط امیل پژو در سال 1810 تاسیس و هم اکنون در زیرمجموعه گروه سیتروئن فعالیت می کند. این کمپانی با هدف تولید خودروهای کم مصرف و با کیفیت به عرضه خودروهای خود در بازار جهانی می پردازد. بعد از موفقیتی که پژو 206 برای کمپانی پژو رغم زد و لقب پر ترین خودرو این شرکت را طی گذشت 20 سال به همراه داشت، این کمپانی تصمیم گرفت به تاثیر از طراحی 206 خودرویی جدید ارائه نماید. خودرو 206 پلاس که در ایران با نام 207i شناخته می شود در واقع فیس لیفتی از پژو 206 است که در سال 2009 به بازار عرضه شد. البته ناگفته نماند این خودرو در ایران با مدل عرضه شده در بازارهای جهانی بسیار متفاوت است. در ادامه نگاهی به خودرو پژو 207i ایران خودرو خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو پژو 207i

خودرو پژو 207i از نظر طراحی بیرونی تغییرات اندکی نسبت به پژو 206 داشته است. در نگاه اول این تغییر در طراحی چراغ های جلو بیشتر از هرچیزی احساس می شود. داخل چراغ های جدید، لنز به همراه ال ای دی به کار رفته که علاوه بر داشتن ظاهری جدید، نگاه ها را نیز به خود جلب می کند. خودرو پژو 207i در قسمت کاپوت، گلگیرها، سپر و نمای پشت تغییرات چندانی ندارد. البته قسمت پلاستیکی نوار عقب بیشتر شده و دو چراغ هشدار قرمز نیز در دو طرف قسمت سیاه رنگ دیده می شود. اما در نگاه کلی ناهماهنگی هایی در بدنه پژو 207 به چشم می خورد که ناشی از تلفیق دو سبک قدیمی و جدید است.

با ورود به داخل کابین خودرو پژو 207i تغییراتی را می بینیم که شامل تغییرات ظاهری داشبورد، غربیلک فرمان، پنل پشت فرمان و نمایشگر رنگی لمسی بالای داشبور است که زیبایی نسبتاً خوبی در مقایسه با 206 به کابین بخشیده است، اما تغییرات چندانی درکنسول میانی دیده نمی شود. مواد به کار رفته در اجزای داخلی نیز از کیفیت چندانی برخوردار نیستند که این موضوع برای خودروهای مونتاژ داخل کشور چیز جدیدی نیست. روکش صندلی های پژو 207i از جنس پارچه بوده و صندلی های ردیف دوم مانند خودرو پژو 206 فضای کمی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو پژو 207i مانند خودرو پژو 206 از موتور TU5 بهره می برد. این پیشرانه با حجم 1.6 لیتر، 4 سیلندر و 16 سوپاپ قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 142 نیوتون در 4000 دور در دقیقه تولید نماید. یکی از ایرادهای خودرو پژو 207 گیربکس آن است که AL4 نام دارد و علاوه بر اینکه به موقع مع نمی دهد، دارای تاخیر و ضربه های نسبتاً شدیدی است. این خودرو 11.6 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعتی که پژو 207i می تواند به آن برسد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت خودرو پژو 207i در سیکل ترکیبی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر  است که اقتصادی به نظر می رسد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو پژو 207i در سال 1396 توانسته است در تست تصادفات موسسه ان کپ، 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو پژو 207i می توان به دماسنج روی داشبورد، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، سیستم کنترل بخار بنزین، چراغ مه شکن جلو و عقب، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، آینه‌های جانبی برقی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک، سیستم تهویه اتوماتیک فرمان هیدرولیک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، رینگ اسپرت آلومینیومی، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو، پک لوک (قطعات هم رنگ بدنه)، افکت طرح فلز داخلی، روکش صندلی طرح ناتیس، سیستم‌های هشدار دهنده مانند: کم شدن بنزین، روشن ماندن چراغ‌ها، اشکال در موتور، کم‌شدن روغن موتور، جاماندن سوئیچ، بازماندن درها اشاره کرد.

قیمت خودرو پژو 207i

قیمت خودرو پژو 207i نسخه دستی در تاریخ دوازدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 119 میلیون تومان و در بازار کارکرده بالای 63 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پژو 207i

مزایا

  • تجهیزات رفاهی نسبتاً خوب
  • طراحی خوب و جوان پسند
  • کم مصرف و در عین حال قدرتمند بودن موتور
  • قابلیت دینامیکی مناسب نسبت به رقبا

معایب

  • قیمت بالا
  • بی کیفیت بودن کابین
  • قطعات فنی بی کیفیت
  • گیربکس نچندان کارآمد
  • مونتاژ بی کیفیت
  • فضای کم در ردیف دوم

ارزش خودرو پژو 207i

یکی از رقبای خودرو پژو 207i خودرو رنو ساندرو است که از نظر امکانات و تجهیزات و کابین نسبت به آن برتر است اما از نظر کیفیت و فنی، خودرو رنو ساندرو اتوماتیک گزینه بهتری به شمار می رود. اما اگر به دنبال شتاب بالا هستید پژو 207i برای شما مناسب نیست اما بازار دست دوم بهتری نسبت به رنو ساندور دارد. به طور کلی اگر به دنبال یک هاچ بک کوچک اقتصادی هستید که شبکه گسترده نمایندگی در کشور داشته باشد می توانید به خودرو پژو 207i فکر کنید.

جمع بندی خودرو پژو 207i

خودرو پژو 207i محصول ایران خودرو است که در واقع فیس لیفتی از 206 به حساب می آید. این خودرو طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای داشته و با بهره مندی از سوخت پایین، قدرت موتور بالا و چالاکی محبوبیت خاصی میان خانواده ها بخصوص جوانان در بازارهای جهانی دارد. این خودرو با امکانات و تجهیزات زیاد در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار داخلی عرضه شده است. این خودرو در سایر کشورها مانند آرژانتین، برزیل، مالزی و چین نیز عرضه می شود که با نمونه داخلی کمی متفاوت است. خودرو پژو 207i با امتیازاتی همچون سوخت پایین، ایمنی، موتور پر قدرت، طراحی زیبا و خدمات پس از گسترده برای خانواده های 3 الی 4 نفره می تواند انتخاب مناسبی باشد.


لایوکار خودرو ,207i ,قابلیت ,تنظیم ,طراحی ,چراغ ,قابلیت تنظیم ,تنظیم ارتفاع، ,تنظیم ارتفاع ,میلیون تومان ,سوخت پایین، ,قابلیت تنظیم ارتفاع، ,قابلیت تنظیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب کانال های تلگرام دانلود فایل بهترین سایت ainbowci2 shop اینتر موزیک / Inter-Music درب و پنجره ره آورد Digix | DGX