معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از قدیمی ترین و معروف ترین شرکت های خودروسازی دنیا، شرکت آلمانی فولکس واگن (Volkswagen) نام دارد که در سال 1930 به دستور آدولف هیتلر با هدف ساخت خودرو ملی ارزان قیمت برای عموم مردم آلمان، ساخته شد. در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا محسوب می شود. اولین محصول این شرکت با نام فولکس واگن بیتل یا همان فولکس قورباغه ای در دهه پنجاه وارد بازار ایران شد. نخستین کراس اوور کوچک شرکت فولکس واگن تیگوان نام دارد که در سال 2006 از آن رونمایی شد. این خودرو در بدو ورودش به بازارهای جهانی با استقبال زیادی رو به رو شد و شرکت فولکس واگن را بر آن داشت تا خط تولید تیگوان را در برخی کشورها راه اندازی نماید. نسل دوم این خودرو در سال 2016 به بازار جهانی عرضه شد و در حال حاضر نسخه ای که در کشورمان حضور دارد متعلق به همین سال می باشد که از سال 1396 توسط ماموت خودرو در کشورمان عرضه می شود. در ادامه نگاهی به خودرو فولکس واگن تیگوان خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی شباهت بسیاری به خودروی مفهومی کراس کوپه GT دارد و از یک زبان طراحی مشترک که تقریبا در تمام محصولات فولکس واگن دیده می شود، بهره گرفته است. این طراحی شامل جلو پنجره ای کوچک با میله های کرومی موازی افقی است که تا چراغ ها امتداد دارد. سپر مشکی رنگ این خودرو متشکل از خونه های شش ضلعی برای ورود هوا تشکیل شده است که به کندوی عسل شباهت دارد. در نمای جانبی خودرو فولکس واگن شاهد تو رفتگی در بالای گل گیر و خطوط در بدنه هستیم که به حجم دهی و جذابیت این خودرو کمک کرده است. از طرفی وجود نوار پلاستیکی مشکی رنگ در قسمت پایین خودرو، کمی از جذابیت تیگوان کاسته است. به طور کلی اگرچه خودرو فولکس واگن تیگوان ظاهری ساده دارد ولی از هماهنگی و زیبایی خاصی در طراحی بدنه خود برخوردار است.

طراحی داخلی خودرو فولکس واگن تیگوان مانند طراحی بدنه آن، ساده و در عین حال از هماهنگی و منطق خوبی برخوردار است. به هنگام وارد شدن به داخل کابین تیگوان یک نمایشگر 9.2 اینچی لمسی و فرمان D شکل با کلیدهای فراوان در بخش کنسول میانی به چشم می آید. طراحی داشبورد و اجزای آن به نحوی است که دسترسی به آن برای راننده به راحتی صورت می گیرد. طراحان تیگوان با استفاده از نوارهای نقره ای براق در بخش های مختلف کابین به جذاب تر شدن داخل خودرو کمک کرده اند. هرچند استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمت ها، از لوکس بودن این خودرو کاسته است ولی جنس رویه صندلی ها کیفیت مطلوبی دارد. نسل جدید خودرو تیگوان فضای بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. اما در ردیف سوم فضا کمی کوچک و دلگیر است. همچنین فضای صندوق عقب نیز با جمع شدن صندلی ها، حجمی  معادل 1655 لیتر در اختیار شما قرار می دهد.

خودرو فولکس واگن تیگوان مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ، 4سیلندر، 16 سوپاپ است که قادر است 180 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 320 نیوتن بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 7.7 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که باتوجه به وزن 1.6 تنی این خودرو شتاب قابل قبولی است. حداکثر سرعت این خودرو 208 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. خودرو فولکس واگن تیگوان به علت بهره مند بودن از پیشرانه پیشرفته باید از بنزین سوپر و های سوخت باکیفیت استفاده نماید. این خودرو در تست تصادف موسسه انکپ اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که فولکس واگن تیگوان در اختیار شما قرار می دهد شامل: ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 9.2 اینچی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی، اتو هلد، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه با فیلتر ضد آلرژی، چراغ‌های جلو LED، سانروف پانوراما، نمایشگر هدآپ، باز شدن هوشمند صندوق عقب، سیستم کمکی پارک، دوربین 360 درجه می باشد که تنها برخی از امکانات این کراس اوور آلمانی است.

قیمت خودرو فولکس واگن تیگوان

قیمت خودرو فولکس واگن تیگوان در تاریخ 21 مهر 98، در بازار صفر کیلومتر حدود 950 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 780 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو فولکس واگن تیگوان

مزایا

  • کارایی بسیار عالی موتور
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • کیفیت بالای ساخت
  • ایمنی بالا
  • تهویه سه گانه
  • ترمزهای کارآمد

معایب

  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • نداشتن سنسور نقطه کور نسبت به رقبا
  • سواری نچندان اسپرت
  • قیمت بالا
  • حساس بودن پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
  • هزینه بالای نگهداری
  • کمبود قطعات یدکی

ارزش خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان یکی از باکیفیت ترین کراس اوورهای موجود در ایران است که رقابت زیادی با خودروهای ژاپنی و کره ای دارد و از ارزش بالایی برخوردار است. این خودرو در سایر کشورهای دیگر به عنوان خودرو مردمی و اقتصادی شناخته می شود ولی در بازار داخلی، هم قیمت خودروهای لوکس قرار گرفته است. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا راو 4 اشاره کرد که تیگوان با اختلاف زیادی آن را کنار می زند. از سایر رقیب های این خودرو در این کلاس می توان به هیوندای توسان، میتسوبیشی اوتلندر، کیا اسپورتیج، نیسان ایکس تریل، هوندا CR-V و رنو کولئوس اشاره کرد.

جمع بندی خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان یک پکیج کامل از طراحی زیبا، ایمنی، کارایی و کیفیت است که می تواند برای خانواده ها و مصرف بین شهری و برون شهری مورد استفاده قرار بگیرد. اما تنها مسئله ای که می ماند قیمت بالای آن است که در حال حاضر به علت تحریم ها گریبان تمام خودروهای بازار را گرفته است که تنها طبقه خاصی از جامعه می توانند آن را تهیه نمایند.


لایوکار خودرو ,تیگوان ,فولکس ,واگن ,طراحی ,قیمت ,فولکس واگن ,واگن تیگوان ,خودرو فولکس ,تیگوان خودرو ,میلیون تومان ,تیگوان خودرو فولکس ,واگن تیگوان خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کولر آبی گروه صنعتی رحمانی کوهساراران پایان نامه News بهرتین سایت تفریحی Rickyoiwldpa3 paikka مستر سوغاتی