طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

وب سایت‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. اولین وب سایت دنیا که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد.

این وب سایت که توسط «تیم برنرز لی» توسعه یافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور که با مراجعه به آدرس اولین سایت دنیا قابل مشاهده است، این سایت و دیگر وب سایت‌های اولیه که به پیروی از همین سایت به وجود آمدند، طراحی خاصی نداشتند و

در آن‌ها از المان‌هایی مثل تصویر، ترکیب‌های رنگ یا فایل صوتی استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفی مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال‌ها بودند، با استفاده از عواملی مثل جاوا اسکریپت و HTML، راه طراحی گرافیکی و شکل و شمایل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی روی این اتفاق گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه اولین نسخه Internet Explorer برای سیستم‌های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به وجود آمد. جالب است بدانید که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصاویر PNG پشتیبانی می‌کرد.

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت، طراحی وب سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، محصول یا اطلاع رسانی است. Web Design یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری Web Design را رعایت کنید.


مقاله سایت ,طراحی ,اولین ,استفاده ,وجود ,صورت کامل ,طراحی گرافیکی ,سایت دنیا ,طراحی سایت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شیرین چت|عشق شیرین |چت روم فارسی عروسی ????محبین ولایت دشت آزادگان???? خریدوفروش انواع فلزیاب خارجی 09909061300 خندانده Klogy فروش وتعمیرات انواع فلزیاب طلایاب وگنج یاب09196838263 only girl