توصیه های بعد از لیزر موهای زائد

استفاده از یخ بر روی ناحیه لیزر درمانی

اگر در اثر تحریک درمان احساس درد دارید «برخی افراد دارای پوست بسیار حساس ممکن است این حالت را تجربه کنند»؛ یک روش مناسب برای تسکین ان استفاده از کیسه یخ میباشد.

 

 

 

کیسه یخ را روی ناحیه‌ي متاثر قرار دهید تا درد کمتر شده یا برطرف شود. با این حال درد پس از درمان نادر بوده و طبق معمولً تنها در حین درمان حس می شود، بخصوص اگر یک کلینیک و متخصص مناسب را انتخاب کرده باشید.

 

 

 

استفاده از ژل آلوئه‌ورا بعد از لیزر

ممکن است بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیه‌ي درمان شوند، که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایي نیز ممکن است شکل بگیرند. نیازی به درمان زخم پس از درمان لیزر نمی‌باشد، هر چند مرطوب کننده‌هایي ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین دهنده خواهند بود.

 

 

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

به طور کلی استفاده از کرم ضد آفتاب ایده‌ي خوبی است. اگر به‌صورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده نمیکنید، بهتر است، هم‌اکنون استفاده از ان را درنظر بگیرید. اما مهم‌‌تر این است که پس از درمان باید در نواحی غیر پوشیده پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کرد زیرا پس از لیزر مو هاي زائد، پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید آسیب‌پذیر می شود.

 

 

 

همچنین پوست مستعد تیره شدن می گردد که می تواند منجر به غیر یکنواخت شدن رنگ پوست و برخی آسیب‌هاي‌ پوستی شود. برای پرهیز از این آسیب از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید به طوری که حداقل SPF ۳۰ باشد.

 

 

 

پرهیز از حرارت بعد از لیزر درمانی

بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از درمان با لیزر از حرارت اجتناب شود. بنابر این باید از رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.

 

 

 

مواد آرایشی معدنی

اگر درمان بر روی صورتتان انجام شده است «مثلا لیزر صورت یا رفع مو هاي کوچک روی لب» به مدت ۴۸ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث مسدود شدن منافذ و تحریک پوست شوند.

 

 

 

هر چند میتوان از مواد آرایشی معدنی که بعد از لیزر مشکلی ایجاد نمی کنند، استفاده کرد. همچنین اگر از پمادهای موضعی یا داروهای ضد آکنه استفاده می کنید بهتر است تا ۴۸ ساعت انها را کنار بگذارید.

 

 


محسن بروفر استفاده ,لیزر ,درمان ,پوست ,آفتاب ,ممکن ,مواد آرایشی ,آرایشی معدنی ,آفتاب استفاده ,لیزر درمانی ,مواد آرایشی معدنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدرسه-دانش آموز-شادی اخبار روز فناوری کلوب آذربایجان Game java mobile نمایندگی تخت بادی، تشک بادی، قایق بادی، چادر مسافرتی، اسباب بازی بادی خورستان دانلود رایگان ایران امد نیوز مجله فرهنگی ورزشی سرگرمی سعادت