درب و پنجره خانه شما باید در برابر بسیاری از فشارها و اتفاقات مقاومت کند، زیرا بخشی از دیوار خانه به حساب می‌آید. شاید در نگاه اول مقاومت درب و پنجره های دوجداره از درب و پنجره‌های آهنی کمتر باشد. زیرا این پنجره‌های از جنس پلاستیک هستند و درب و پنجره‌های آهنی از فولاد ساخته می‌شوند. این تفاوت در نگاه اول درب و پنجره upvc را کاملا از دور رقابت خارج می‌کند. اما اگر قرار بود این پنجره‌ها مقاومتی کمتر از درب و پنجره‌ آهنی می‌داشتند، هیچ وقت در استانداردهای به روز ساخت و ساز ساختمان جای نمی‌گرفتند.

مقاومت درب و پنجره های دوجداره

مقاومت درب و پنجره های دوجداره دربرابر فشار

فشاری که به درب و پنجره وارد می‌شود عملا از جوانب مختلف است. هم باد و باران است که شبانه روز بر این بخش از ساختمان می‌خورد و هم افت ساختمان است که سبب می‌شود فشاری از بالا و پایین به این قسمت از ساختمان وارد شود. تست‌هایی که از درب و پنجره یو پی وی سی گرفته شده است مقاومت درب و پنجره دوجداره را بسیار بیشتر از درب و پنجره فلزی نشان داده است. این موضوع به دو دلیل است. درب و پنجره های دوجداره، از جنس upvc ساخته شده است این جنس به مراتب سبک تر از فولاد است . و اگر ساختمانی درب و پنجره upvc داشته باشد عملا وزنی سبک‌تر دارد و افت کمتری را متحمل می‌شوند. از این رو در کل به این درب و پنجره‌ها فشار کمتری وارد می‌شود.
تعویض درب و پنجره با درب و پنجره دوجداره upvc ، فقط مزایایی برای عایق حرارتی و سر و صدا ندارد بلکه وزن ساختمان را بسیار کم می‌کند و همین به استحکام بنا در برابر لرزش، کمک می‌کند و اساسا عمر بنا را بیشتر می‌کند.
از بحث وزن ساختمان و مقاومت درب و پنجره دوجداره و معمولی بگذریم، باید به مقاومت پنجره‌های دوجداره در برابر ضربه بپردازیم. در این قسمت نقشه شیشه‌های به کار رفته در درب و پنجره دوجداره بسیار مشخص است. این پنجره‌ها از شیشه دو جداره یا سه جداره استفاده می‌کنند دو یا سه لایه شیشه ضخیم در کنار هم با وکیومی کار خانه‌ای قرار می‌گیرند و میان آنها با گازی خنثی پر می‌شود. این شیشه ها همیشه از جنس سکوریت ساخته شده اند و در برابر ضربه بسیار مقاومند و هرگز بعد از ضربه فرو نمی‌ریزند. البته ضربات خیلی سنگین و انفجاری هر شیشه‌ای را نابود می‌کند. این ضربات حتی دیوار را هم تخریبی می‌کنند چه برسد به شیشه.
مقاومت پنجره دوجداره از مقاومت پنجره معمولی بسیار بالاتر است. جنس شیشه‌ها و همین‌طور نحوه به کار بردن آنها در پنجره‌ها سبب می‌شود این دسته از پنجره‌ها در برابر انواع تست‌های مقاومت درب و پنجره های دوجداره در برابر ضربه هم کاملا سر بلند بیرون بیایند.

دلیل مقاومت درب و پنجره های دوجداره

پنجره دوجداره در نگاه اول از جنسی پلاستیکی ساخته شده است این جنس به هیچ عنوان نمی‌تواند از خود مانند فولاد مقاومت نشان دهد، ولی مزیتی خاصی وجود دارد که این جنس را به شدت در برابر فولاد به برتری می‌رساند.
تا به حال برش مقطعی یک پروفیل upvc نگاه کرده اید؟ شکل‌های خاص هندسی در این پرفیل‌ها به کار می‌رود این اشکال خاص از مهندسی پیچیده‌ای برخوردارند. به کار بردن این اشکال مقاومت پنجره دوجداره را در برابر فشار به حداکثر می‌رسانند. همین طور مقاومت درب و پنجره های دوجداره نه فقط به خاطر شیشه بلکه به خاطرکلاف‌های آن هم هست. زیرا این بخش نیز با اشکال خاصی که در آن به کار رفته در برابر صدا بسیار مقاوم‌تر از دیگر پنجره‌ها می‌شود.

مهم‌ترین مزیت پنجره دوجداره به پنجره‌های معمولی

جنس مشتق از موارد نفتی پنجره‌های دوجداره، عملا در طبیعت نمی‌پوسد. همین هم سبب می‌شود که این پنجره‌ها را باد و باران و گرما و سرما نپوساند. پوسیدگی درب و پنجره‌های فولادی به خصوص اگر از آهن نامرغوبی ساخته شده باشند، بعد از 5 سال شروع می‌شود و هر بار که آنها را برای رنگ آمیزی سمباده می‌زنند این پوسیدگی‌ها را می‌توانید در جدار آن ببینید. همین هم آب بندی آنها را مشکل می‌کند. ولی مقاومت درب و پنجره های دوجداره در برابر پوسیدگی آنها را به بهترین جنس ممکن برای به کارگیری در ساختمان کرده است.
نتیجه گیری
مقاومت در برابر انواع فشار و پوسیگی در کنار وزن سبک و البته عایق بودن کامل در برابر حرارت و صدا پنجره دو جداره را به اصلی‌ترین و انتخاب برای صنعت ساختمان در حال حاضر بدل کرده است.


درب و پنجره upvc | ایران یو پی وی سی پنجره ,دوجداره ,مقاومت ,برابر ,ساختمان ,می‌شود ,پنجره دوجداره ,مقاومت پنجره ,برابر ضربه ,برابر انواع ,پنجره‌های آهنی ,مقاومت پنجره دوجداره منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مبين انواع ساعت مچی در سایت ما دانلود فیلم و سریال دوبله فارسی 09196638253 گنجیاب تکتاز | خرید و فروش گنجیاب و طلایاب LOVE YOURSELF راه های صحيح درمان فرزند خود برگزاری جشن تولد | تشریفات و خدمات مجالس تولد