می‌توان گفت جهنم دره پناهگاه  صخره‌نوردان و کوه‌نوردان است. اگر شما یک کوه‌نورد، صخره‌نورد و یا یک  دره‌نورد حرفه‌ای باشید، اینجااست که می‌توانید به بهترین شکل روح ورزشی  خود را کنید.

جهنم دره

  

نمی‌دانم تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی عصبانی هستید از واژه‌ی «جهنم دره»  استفاده کرده باشید؟ مثلاً منتظر دوستتان هستید و او بسیار شما را معطل  نگه‌داشته، با وی تماس می‌گیرید و فریاد زده، می‌پرسید پس کدام جهنم دره‌ای  هستی؟ جالب است به شما بگویم که اتفاقاً این تنها یک اصطلاح نیست، بلکه  جایی به این نام واقعاً وجود دارد. دره ای به نام دره‌ی جهنم که بسیار  دیدنی هم هست، سرسبز و بسیار خرم. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا واقعاً به دیدن جهنم دره برویم.

تصویر جهنم دره

جهنم دره کجاست؟

در استان آذربایجان غربی در نزدیکی روستای  قریس دره‌ای سرسبز و پوشیده از درختان زیبا با آب‌وهوایی بسیار دل‌پذیر،  پدید آمده که در زبان محلی آن را جهنم دره می‌نامند. این دره با پوشش گیاهی  گوناگون و وسیع، تنوع گونه‌های جانوری، آبشار، چشمه‌های آب‌معدنی و ترکیب  دره و قله‌های مرتفع، به یکی از مناطق بسیار دیدنی و بکر ایران تبدیل شده‌  است.

این‌جا یک دره‌ ۱۳ کیلومتری است که کف آن  رودی جریان دارد که شاید تقصیر بیشتر جاذبه  های دیدنی این منطقه به گردن  او است. شیب دره‌ ها بسیار تند است و احتمال سقوط در آن هم بسیار زیاد است.  شاید باورتان نشود که این جهنم زیستگاه پرندگانی وحشی مثل عقاب و شاهین و  حیواناتی چون خرس، آهو، کفتار و گراز است. حیات وحش کم‌نظیر اطراف دره نیز  هر سال بسیاری از دوستداران طبیعت را به سوی خود می‌کشاند.

حیات وحش جهنم دره

چرا بهشت جهنم دره شد؟

انتخاب چنین نامی برای دره‌ای به زیبایی  بهشت، به سالیان دور برمی‌گردد. بیشترین علت آن هم شیب تند صخره‌هایی‌است  که عمق‌شان از۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر تخمین زده‌ شده که همواره خطرات زیادی برای  اهالی این منطقه، خصوصاً ساکنان روستای قریس داشته است. به دلیل همین خطرات  و تلفات جانی این دره و شکل قرارگیری دره‌ ها و مسیرهای تنگ و باریک‌اش  پای کمتر کسی به آن می‌رسید، بنابراین جهنم دره محل بسیار فوق‌العاده‌ای  برای پنهان شدن افرادی بود که به هر دلیل تحت تعقیب بوده و یا از دست کسی  فرار می‌کردند. البته اگر خودشان از خطر سقوط جان سالم به در می‌بردند.

بهشت جهنم دره

در جهنم دره چه کنیم؟

جدا از تمام خطرات دره جهنم، این منطقه و  دره زیبای آن، یکی از زیباترین نقاط دیدنی ایران است که می‌تواند خاطرات به  یاد ماندنی را در ذهن‎مان تداعی کند مثلاً اگر:

عکاسی کنیم

ترکیب بی‌نظیر کوه‌های بلند و دره‌های  عمیق، رودخانه و پوشش گیاهی خرم، چشم‌انداز‌ های بسیار زیبا، وسیع و  دل‌انگیز این دره، تصاویر به یادماندنی در قاب دوربین شما خواهد بود.  همچنین فکرش را بکنید که در این‌ جا شما به‌ راحتی می‌توانید بسیاری از  جانوران کمتر دیده‌ شده را سوژه عکاسی خود کنید.

عکاسی در جهنم دره

روح‎مان را تازه کنیم

طبیعت بکر، پوشش گیاهی انبوه، رودخانه‌ای  که کف دره در جریان است، و آب‌وهوای فرح‌بخش جهنم دره، این منطقه را به  بهشت‌ تبدیل کرده که دیدن آن‌ قطعاً روح‎مان را تازه می‌کند.

صخره‌ نوردی کنیم

می‌توان گفت جهنم دره پناهگاه صخره‌ نوردان  و کوه‌ نوردان است. جایی که اگر شما یک کوه‌ نورد، صخره‌ نورد و یا یک  دره‌ نورد حرفه‌ای باشید با تجهیزات کامل، می‌توانید قله‌ های دست‌نیافته  این منطقه را فتح کرده و به بهترین شکل روح ورزشی خود را کنید.

صخره نوردی در جهنم دره

چطور برویم؟

برای لذت بردن از مناظرچشم‌نواز جهنم دره،  باید به سمت شهرستان خوی در آذربایجان غربی بروید و سپس وارد جاده خوی-  چالدران شوید و بعد از طی تقریباً 26 کیلومتر به روستای قریس برسید. در  نزدیکی روستای قریس می‎توانید این دره زیبا را بیابید.

حرف آخر

با اینکه جهنم دره در گذشته، در مسیر راه  ابریشم قرار داشت اما امروزه صعب‌العبور بودن مسیرهای این دره باعث شده است  غیر از کوه‌ نوردان کمترکسی بخواهد به این بهشت گم‌شده سر بزند و غرق در  زیبایی های آن شود، اما چه بهتر که حال دل‌مان خوب باشد حتی اگر بدانیم  دره‌ های عمیق و پرتگاه‌ هایی ژرف سر راه زندگی‌مان قرار دارند.

جهنم دره دیدنی

 

همچنین بخوانید:

آبشار شلماش ، خروشان یعنی چه؟ (+ویدئو) 

قره کلیسا، اولین کلیسای جهان در ایران 

راز جزیره سرگردان 

همان غاری که کفتر لانه دارد! 

دیزنی ‌لند در سواحل دریاچه ارومیه 


همه چیز از همه جا جهنم ,منطقه ,روستای ,دره‌ ,دره، ,کنیم ,روستای قریس ,پوشش گیاهی ,کوه‌ نوردان ,جهنم دره، ,کدام جهنم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیاست فوری دانلود کارتون و انیمیشن های قدیمی Marketing مدرسه شاد با محیطی شاداب مشاور شهر زنجان وب شعر | زیباترین شعر و غزل دمنوشهای گیاهی یوسف نوش منتخب