طرز تهیه کیک خرمالو

کیک خرمالو، طرز تهیه و پخت کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، cake khormaloo دستور تهیه کیک خرمالوی خوشمزه و خوش طعم مجلسی

کیک خرمالو از آن دسته از کیک هایی است که طعم و مزه منحصر به فردی دارد و برای همین طرفداران خاص خودش را دارد. همان طور که می دانید خرمالو یک نوع میوه پاییزی شیرین و همانند انگور انرژی می باشد و شما می توانید با رسیدن فصل این میوه، کیک خرمالو را در منزل درست کنید و برای مهمان های خود آن را به همراه یه چایی داغ سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک خرمالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک خرمالو را آماده کرده ایم تا شما با دستور تهیه کیک ساده به تنهایی در منزل بتوانید کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کیک خرمالو
روغن مايع 1 پيمانه
شكر 300 گرم یا یک پیمانه + یک دوم پیمانه
تخم مرغ 3 عدد متوسط
آرد 300 گرم یا دو پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
جوش شيرين یک چهارم قاشق چایخوری
بكينگ پودر 2 قاشق چايخوري
دارچين 1 قاشق چايخوري
رنده جوز هندي نصف قاشق چایخوری
خرمالوي پوست گرفته و له شده 1 پيمانه
گردوی نگيني خرد شده 40 گرم
مراحل تهیه و پخت کیک خرمالو

1. برای درست کردن کیک خرمالو خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب شکر و تخم مرغ ها را هم می زنیم تا غلیظ و سفید رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه یکدستی حاصل شود.

2. حالا در یک ظرف دیگر آرد + جوش شیرین + بیکینگ پودر + نمک + رنده جوز هندی + دارچین را باهم مخلوط می کنیم و یک یا دو بار الک می کنیم.

3. در این مرحله مخلوط آرد الک شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با لیستک آرام آرام به خورد مواد می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.

4. حالا خرمالوی پوست گرفته را به دو نیم تقسیم می کنیم و با قاشق گوشت خرمالو را خارج می کنیم و در غذاساز می ریزیم تا خرمالو یکدست شود. سپس خرمالو را به تدریج به خمیر کیک اضافه می کنیم و با لیستک آهسته آهسته هم می زنیم تا خرمالو با خمیر کیک کاملا مخلوط شود و در آخر گردوی نگینی خرد شده را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

5. من برای این کیک از قالب 25 سانتی استفاده می کنم. قالب را چرب می کنیم و سطح آن را آرد پاشی می کنیم. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 50 تا 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.

6. برای اطمینمان از پخت کیک، خلال چوبی تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد، کیک خرمالوی ما به طور کامل پخته است و کیک را از فر خارج می کنیم و پس از کمی خنک شدن آن را در ظرف سرو برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کیک خرمالو خوشمزه لذت ببرید.


سایت جالب و شگفت انگیر خرمالو ,کنیم ,تهیه ,قاشق ,مخلوط ,درست ,قاشق چایخوری ,خرمالو خوشمزه ,قاشق چايخوري ,پوست گرفته ,یکدستی حاصل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اثار خوشنویسی ابراهیم عباسی DellCoin نهالستان پالیز نهال فروشگاه ساعت لند مطالب جذاب آر موزیک آپشن خودرو | دنیای آپشن منه امروز