معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت چند ملیتی نیسان در سال 1933 در یوکوهامای ژاپن متولد شد که پیشینه آن به نام داتسون بر می گردد. این شرکت یکی از خودروسازان بزرگ دنیا به حساب می آید که در 20 کشور مختلف، خودروهای خود را تولید و به بازار عرضه می کند. این شرکت توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت و خلاقانه، خود را به عنوان یکی از شرکت های قدرتمند خودروسازی جهان ثبت نماید. خودرو نیسان جوک یکی از خودروهای موفق و پر شرکت نیسان به حساب می آید که طرح اولیه آن با نام «قازانا» در سال 2009 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. از سال 2011 این خودرو با نام «نیسان جوک» در سه مدل اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت تولید و به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و از سال 2015 توسط شرکت جهان نوین آریا وارد بازار ایران شد. در ادامه نگاهی به خودرو نیسان جوک اسپرت خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو نیسان جوک اسپرت

خودرو نیسان جوک اسپرت یک کراس اوور کوچک است که از طراحی خاصی برخوردار است. طراحی بدنه نیسان جوک اسپرت، کمی خشن و عضلانی بوده و دارای رینگ های 18 اینچی آلومینیومی و چراغ های ترکیبی است. چراغ ها در پشت این خودرو به صورت زاویه دار با گوشه های تیز هستند که زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. حجم دهی ها و خطوط به کار رفته در بدنه نیسان جوک، ساختارشکنی های زیادی دارد که باعث شده مخاطبان زیادی بخصوص جوانان از سراسر دنیا به آن علاقه مند شوند.

خودرو نیسان جوک از نظر طراحی داخلی جذاب و هیجان انگیز است و با بدنه اسپرت آن هماهنگی دارد. کنسول مرکزی جوک شباهتی به موتور سیکلت دارد و دکمه ای در پنل وسط وجود دارد که با فشار دادن آن نوشته‌های روی شاسی‌ها تغییر می‌کند و دستور‌های دیگری را اجرا می‌کند. صفحه کیلومتر این خودرو مانند خودروهای مسابقه ای طراحی شده است. روکش صندلی های خودرو نیسان جوک با رنگ بدنه هماهنگ بوده و از ارگونومی خوبی بهره مند است.

خودرو نیسان جوک اسپرت مجهز به یک پیشرانه با حجم 1.6 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 190 اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل 240 نیوتون بر متر تولید و این قدرت را از طریق یک گیربکس CVT X-Tronic به هر چهار چرخ منتقل نماید. مصرف بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 8.5 ثانیه زمان نیاز دارد و در نهایت سرعت آن به 200 کیلومتر در ساعت می رسد.

خودرو نیسان جوک اسپرت که فول ترین مدل جوک است، مجهز به امکاناتی نظیر سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)، سانروف پانوراما، سیستم هشدار باد تایرها، سنسور نور و باران، صفحه نمایش چند منظوره با قابلیت نمایش لحظه‌ای مرکز ثقل، استارت و ورود و خروج بدون کلید، کروز کنترل، صندلی چرم، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه تا شو برقی، چراغ شوی و رینگ 18 است.

 این خودرو پس از گذراندن تست های ایمنی توانسته است از موسسه ان کپ اروپا، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که ایمنی بالای خودرو نیسان جوک را نشان می دهد. از سایر تجهیزات ایمنی آن می توان به کیسه‌های هوای پرده ای، راننده و سرنشین جلو، جانبی، ترمز ضد قفل، رادار هشدار خروج از خط، نقاط کور، اشیاع متحرک، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز و کنترل پایداری اشاره کرد.

قیمت خودرو نیسان جوک اسپرت

قیمت خودرو صفر نیسان جوک اسپرت در تاریخ 25 شهریور 98 حدود 600 میلیون تومان و در بازار دست دوم مبلغی بالای 400 میلیون تومان دارد.

مزایا و معایب خودرو نیسان جوک اسپرت

مزایا

  • طراحی خاص
  • مصرف سوخت بهینه
  • مونتاژ عالی
  • ایمنی بالا

معایب

  • استفاده زیاد از پلاستیک در فضای داخلی
  • سواری خشک
  • پیشرانه نچندان قوی
  • فضای کم سرنشینان عقب

ارزش خودرو نیسان جوک اسپرت

از نظر قیمتی خودرو نیسان جوک اسپرت با هیوندای توسان TL، میتسوبیشی ASX، سوزوکی گرند ویتارا و رنو کپچر رقیب است. البته هیوندای توسان TL از نظر فنی و موتور حرف چندانی برای گفتن ندارد. در بازار مدل های کره ای در سطح کراس اوور از نیسان جوک اسپرت گران تر و از چینی ها ارزان تر است. افرادی که به این خودرو علاقه مند هستند معمولا کیفیت و استانداردهای جهانی برایشان با اهمیت است که می توانند با پرداخت هزینه ای بالا از امکانات و ایمنی خوب و رانندگی لذت بخش خودرو نیسان جوک اسپرت بهره مند شوند. در غیر این صورت می توانند این مبلغ را برای هیوندای توسان صفر کیلومتر بپردازند. خدمات پس از این برند ژاپنی نیز ممکن است به اندازه برند کره ای ها مطلوب نباشد.

جمع بندی خودرو نیسان جوک اسپرت

شرکت نیسان همواره خودروهای با کیفیت و ارزشمند به بازارهای جهانی عرضه کرده است که یکی از آنها خودرو نیسان جوک است که در سه مدل، اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به بازار عرضه شده است که فول آپشن ترین آن مدل جوک اسپرت است. این خودرو پس از عرضه در بازار جهانی با طراحی خاص خود خیلی زود محبوبیت پیدا کرد و هنوز هم جزو پر ترین های کلاس خود به حساب می آید. خودرو نیسان جوک اسپرت یک کراس اوور کوچک است که یک رانندگی پرهیجان در کنار امکانات بالا را برای شما فراهم می آورد. از طرفی قیمت بالای این خودرو و کمبود قطعات یدکی ممکن است آیتم هایی باشد که شما را از داشتن این خودروی ژاپنی با کیفیت منصرف نماید.


لایوکار خودرو ,نیسان ,اسپرت ,طراحی ,شرکت ,ایمنی ,خودرو نیسان ,هیوندای توسان ,کراس اوور ,قیمت خودرو ,میلیون تومان ,بررسی خودرو نیسان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روزبه سیستم فروشگاه آنلاین فلزیاب افشار دیجی یاب ابرک shangol شنگول - پرسش مهر 20 ساله شد گروه آموزشی درس تربیت بدنی دوره دوم متوسطه استان مرکزی موزیک