معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو رانا محصول شرکت ایران خودرو است که در سال 1388 رونمایی و از سال 1391 تولید انبوه آن آغاز شد. این خودرو درواقع یک سدان خانوادگی است که بعد از سمند و تیبا به عنوان سومین خودروی ملی ایران شناخته می شود. خودرو رانا از روی پلتفرم 206 صندوقدار ساخته شده و از نظر امکانات و طراحی نسبت به پژو 206 SD متفاوت است. این خودرو در سه تیپ رانا ای ال، رانا پلاس و رانا ال ایکس به بازار عرضه شده است که در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله سعی داریم به نقد و بررسی  خودرو رانا LX بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو رانا LX

همانطور که گفتیم خودرو رانا از روی پلتفرم خودرو پژو 206 اس دی ساخته شده است و شباهت های ظاهری زیادی با آن دارد. اگر چه فیس این خودرو نسبت به پژو 206 صندوق دار امروزی تر است اما هیچ هیجانی در آن دیده نمی شود. البته اجزای مختلف بدنه رانا با یکدیگر هماهنگ است. حجم سپرها مناسب و تناسب خوبی میان مه شکن ذوزنقه ای با چراغ ها وجود دارد. آیینه های بغل خودرو رانا به شکل هندسی شکسته هستند که دید بهتری را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودرو رانا از نظر طراحی داخلی نسبتاً ضعیف عمل کرده و متریال استفاده شده در داخل اجزای کابین نیز از کیفیت پایینی برخوردار است. کنسول میانی با حفظ طراحی از خودرو پژو 206 همچنان قدیمی بوده و کلیدهای کنترل آینه های بغل و شیشه های جلو روی آن قرار گرفته اند. صندلی ها نیز نسبتاً راحت و نرم بوده اما فضای پا در ردیف دوم به اندازه کافی نیست، بخصوص زمانی که صندلی جلو به عقب کشیده شود، این مشکل بیشتر احساس می شود. خودرو رانا از کولر و تهویه هوای تندر 90 استفاده کرده که از ویژگی های خوب داخل کابین رانا به حساب می آید. از دیگر ویژگی های قابل توجه این خودرو فضای مناسب صندوق عقب است که حدود 400 لیتر حجم دارد و برای خانواده های 4 الی 5 نفره مناسب است.

خودرو رانا LX از نظر فنی مجهز به موتور TU5 است که حجم آن برابر با 1.6 لیتر است. این خودرو قادر است توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون بر متر تولید نماید. حداکثر سرعت این خودرو معادل 189 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و 12 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که نشان می دهد از پژو 206 صندوقدار شتاب بیشتری دارد. مصرف سوخت شهری و جاده ای خودرو رانا LX به ترتیب 6.9 لیتر و 5.7 لیتر است که در این مورد رانا LX نسبت به پژو 206 مصرف کمتری دارد. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره مند است.

خودرو رانا LX موفق به کسب استاندارد ایمنی نشده اما از تجهیزات ایمنی آن می توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و چند مورد دیگر اشاره کرد. طبق گزارش های موجود، خودرو رانا اولین خودرو ایرانی در تطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده در هنگام تصادف است.

قیمت خودرو رانا LX

خودرو رانا LX در تاریخ 27 شهریور 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 80 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 40 میلیون تومان می توان اری کرد.

مزایا و معایب خودرو رانا LX

مزایا

  • موتور نسبتاً خوب و کم مصرف
  • طراحی قابل قبول
  • ترمزهای قوی
  • ایمنی نسبتاً خوب
  • جادار بودن صندوق عقب
  • سیستم تهویه خوب
  • چراغ جلو زیباتر نسبت به رقبا
  • دید خوب راننده از جلو
  • گستردگی خدمات پس از

معایب

  • استهلاک بالا
  • ضعیف بودن سیستم برق
  • کم جا بودن فضای عقب
  • دید عقب بد

 ارزش خودرو رانا LX

از رقیب های خودرو رانا LX می توان به پژو پارس، 206 صندوقدار، تندر 90 و برلیانس H220 اشاره کرد که از نظر تجهیزات و همچنین کیفیت از رقبای خود ضعیف تر است. خودرو تندر 90 نیز بازار دست دوم بهتری نسبت به خودرو رانا داشته و از قطعات باکیفیت تری در ساخت آن استفاده شده است. از طرفی خودرو رانا از نظر قیمت به صرفه تر از خودرو پژو 206 صندوق دار است. همچنین خودرو رانا LX به علت استفاده از موتور TU5 از نظر قطعات یدکی برای مشتریان، مشکل جدی ایجاد نخواهد کرد.

جمع بندی خودرو رانا LX

خودرو رانا یک سدان کامپکت شهری است که از روی پلت فرم پژو 206 صندوق دار ساخته شده است. از ویژگی های خوب این خودرو میتوان به شتاب خیلی خوب، کم مصرف بودن و ترمزهای عالی آن اشاره کرد. در صوتی که شما خودرویی با چنین ویژگی مدنظر دارید می توانید خودرو رانا LX را در لیست خود داشته باشید.


لایوکار خودرو ,رانا ,نسبت ,صندوق ,ایمنی ,سیستم ,خودرو رانا , خودرو ,میلیون تومان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی فوکس نیوز |دانلود آهنگ خبر ،فیلم،عکس ،اخبار تعطیلی مدارس،فال کلینیک پوست مو و زیبایی آرمان لوکس دانلود|مرجع بزرگ دانلود آبلیمو آلوچه ملس