معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چانگان چهارمین خودروساز بزرگ چینی است که شریک تجاری فورد و مزدا محسوب می شود که دفتر مرکزی آن در Chongqing و شانگهای چین قرار دارد. این شرکت بزرگترین جوینت ونچر شرکت فورد آمریکاست که در طراحی بدنه و موتورِ بسیاری از محصولات خود از شرکت فورد تاًثیر گرفته است. از این رو خودروهای چانگان توسط شرکت فورد در ایالت متحده نیز به می رسد. چند سالی است که سایپا به مونتاژ خودروهای چانگان در داخل کشور می پردازد که خودرو CS35 یکی از آنهاست. این خودرو نخستین خودروی شاسی بلند شرکت چانگان است که در سال 2012 تولید و به بازار عرضه شد. خودرو چانگان CS35 در 2 تیپ دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده است که در ادامه به نقد و بررسی این خودرو می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو چانگان CS35

برکسی پوشیده نیست طراحی ظاهری یک خودرو در کنار مشخصات فنی، چقدر می تواند بر جذب مشتری تاثیرگذار باشد. طراحی خودرو چانگان CS35 توسط یک طراح ایتالیایی انجام شده که نسبتاً خوب ارزیابی می شود. این خودرو را می توان یکی از جذابترین خودروهای چینی بازار داخلی دانست، هرچند طراحی، یک آیتم سلیقه ای است و ممکن است رضایت برخی را جلب کند و عده ای دیگر از آن ناراضی باشند. این خودرو طراحی مدرنی ندارد اما از ظاهری خوش ترکیب و هماهنگ برخوردار است.

طراحی داخل کابین خودرو چانگان CS35 ساده و در عین حال زیباست. طراحی داخلی این خودرو بخصوص در بخش کنسول میانی و تهویه هوای موجود روی آن شباهت زیادی به خودروهای فورد دارد. نمایشگرها از نورپردازی خوبی بهره مند بوده و روکش فرمان و صندلی ها از جنس چرم است. در بخش های مختلف داخل کابین دوخت های قرمز و مشکی رنگ به کار رفته و ظاهری اسپرت به آن داده است. متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین باتوجه به رده قیمتی این خودرو مناسب به نظر می رسد. به طور کلی خودرو چانگان CS35 می تواند نظر شما را مثبت نگه دارد.

سایپا خودرو چانگان CS35 را در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار عرضه کرده است که در نسخه دستی و اتوماتیک به ترتیب از سیستم انتقال 5 سرعته و 4 سرعته بهره می برد. مصرف سوخت در سیکل ترکیبی در نسخه اتوماتیک معادل 7 لیتر و در نسخه دستی معادل 6.6 لیتر اعلام شده و حجم موتور آن 1.6 لیتر است که می تواند قدرتی معادل 123 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 160 نیوتون متر در دور موتور 4000 تولید نماید. خودرو چانگان CS35 مدل اتوماتیک دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است و حدود 14 ثانیه زمان نیاز دارد که به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که نشان از شتاب پایین این خودرو دارد.

خودرو چانگان CS35 نسخه اتوماتیک در بخش ایمنی، چهار کیسه هوا در اختیار شما قرار می دهد که دوتای آن برای سرنشینان جلو و دوتای دیگر جانبی هستتند. این درحالی است که در نسخه دستی تنها دو کیسه هوا عرضه شده است. سایر تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، قلاب‌های برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع است. خودرو چانگان CS35 در تست تصادف موسسه ان کپ چین توانسته است 4 ستاره ایمنی کسب نماید که نشان از ایمنی خوب این خودرو است. امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتوماتیک شامل سیستم کروز کنترل، صندلی چرمی، کامپیوتر اطلاعات سفری، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، سنسور پارک دنده‌عقب، گرم‌کن شیشه‌ی عقب، چراغ‌ های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه ‌شکن جلو و عقب است اما در نسخه دستی این خودرو کروز کنترل و سانروف نداشته و صندلی ها نیز چرمی نیستند تنظیمات آیینه های جانبی دستی بوده و دکمه های کنترلی بر روی غربیلک فرمان شبیه نسخه اتوماتیک نیست.

قیمت خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 نسخه اتوماتیک در تاریخ 31 شهریور 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 200 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 140 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو چانگان CS35

مزایا

  • مصرف سوخت نسبتا خوب
  • هندلینگ نسبتا مناسب
  • کابین جادار
  • کیفیت مناسب رنگ بدنه

معایب

  • خدمات پس از ضعیف
  • فضای بار کم
  • پیشرانه ضعیف
  • بازار دست‌دوم ضعیف

ارزش خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 از کیفیت متوسط و عملکرد بهتری نسبت به سایر خودروهای چینی هم کلاس خود برخوردار است. ولی به هنگام ممکن است دچار افت قیمت زیادی شود، چرا که بازار دست دوم خوبی ندارد. اما به علت مصرف پایین و تجهیزات خوب می تواند برای مصارف داخل شهری مناسب باشد. این خودرو با پیشرانه و شتاب ضعیف برای جاده های ناهموار خارج از شهر مناسب نیست. خودرو چانگان CS35 در مقایسه با رقیب خود یعنی خودرو جک S3 از نظر قدرت پیشرانه تقریبا یکسان و از نظر سیستم انتقال از قدرت جعبه دنده قدیمی بهره می برد از دیگر رقبای این خودرو، ساندرو استپ‫وی، ام وی ام X22 است که پیشنهاد می شود نگاهی به استپ‫وی بیاندازید که بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از خوبی دارد.

جمع بندی خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب بوده و از مصرف سوخت پایینی برخوردار است که به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری می تواند مصرف نیاز یک خانواده را برطرف نماید. باتوجه به شتاب پایین این خودرو برای افرادی که طرفدار خودروهای پرشتاب هستند، توصیه نمی شود و سایر نکات منفی این خودرو از جمله بازار دست دوم بد و فضای کم صندوق و نامناسب بود برای رانندگی در جاده های ناهموار در نظر بگیریم. خودرو چانگان CS35 در این سطح قیمت رقبایی همچون ساندرو استپ‫وی، ام وی ام X22 و جک S3 را در مقابل دارد.


لایوکار خودرو ,چانگان ,cs35 ,نسخه ,بازار ,اتوماتیک ,خودرو چانگان ,چانگان cs35 ,نسخه دستی ,نسخه اتوماتیک ,شرکت فورد ,cs35 خودرو چانگان ,بررسی خودرو چانگان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله پوست، مو، زیبایی و لاغری فلزیاب چیست 09196638253 ترنج دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم دختر پاییزی عاشق فلفل فروشگاه لوازم اسپرت خودرو | مهدی اسپرت Ubisoft بررسی قطعات گوشی