معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی جی ای سی که به نام جَک معروف است، در سال 1964 میلادی در ایالت آنهوی چین تاسیس شد. در سال 1997 میلادی به شرکت خودروسازی آنهوئی جیانگ‌هوای تغییر نام داد. به عبارتی دیگر، حروف JAC، کلمه ای اختصاری برگرفته از Jianghuai Automobile Company است. این کمپانی در ابتدا به عنوان تولیدکننده کامیون شناخته می شد اما پس از مدتی توانست مجوز ساخت خودروهای سواری را نیز کسب نماید و با شرکت هیوندای قرارداد همکاری ببندد. این شرکت طی سال های 2003 تا 2007 میلادی به مونتاژ مدل های ام پی وی شرکت هیوندای می پرداخت.

علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد و یکی از مراکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن قرار دارد. خودرو جک S5 یکی از محصولات شاسی بلند کامپکت این شرکت خودرو ساز چینی است که برای اولین بار در سال 2012 از آن رونمایی و یک سال بعد وارد بازار چین شد. این خودرو توسط شرکت کرمان موتور در سال 1393 وارد بازار ایران شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کرده و موفقی هم داشته باشد.

نقد و بررسی خودرو جک S5

خودرو جک S5 از نظر طراحی خارجی و داخلی شباهت هایی به خودرو هیوندای IX35 دارد که در نمای جلوی این خودرو این شباهت بیشتر احساس می شود. از طرفی شباهت هایی نیز در عقب این خودرو با کراس اوور آئودی Q5 دیده می شود. نمای جلوی این خودرو کمی خشن طراحی شده و جلو پنجره ای مشکی به همراه دو بخش نقره ای در بالا و پایین آن قرار دارد. به طور کلی طراحی ظاهری خودرو جک S5 خسته کننده نیست و دارای هماهنگی و تناسب است.

شما زمانی که وارد کابین خودرو جک S5 می شوید مجذوب طراحی زیبای آن می شوید. دو رنگ بودن تریم داخلی خودرو و زیبایی طراحی اجزای داخل کابین، فضای دلنشینی را به وجود آورده است که در مسیرهای طولانی به هیچ عنوان سرنشینان را کسل نمی کند. علاوه بر این، مواد به کار رفته در ساخت داخل کابین نسبت به سایر خودروهای چینی، بسیار با کیفیت بوده و چرمی بودن فرمان و روکش صندلی ها، کیفیت و زیبایی داخل کابین را دوچندان کرده است. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان کاملا مناسب و جا دار به نظر می رسد.

خودرو جک S5 یک شاسی بلند کامپکت است که مجهز به پیشرانه DOHC 2 لیتری توربو 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ بنزینی است که قادر است 174 اسب بخار نیرو در 5200 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 265 نیوتون متر در نسخه اتوماتیک و 235 نیوتون متر در نسخه دستی تولید نماید و این قدرت را از طریق یک گیربکس شش دنده دستی یا اتومات به چرخ های جلو ارسال کند. استاندار آلایندگی خودرو جک S5 یورو 5 بوده و دارای سیستم EOBD است. مصرف بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر اعلام شده است. خودرو جک S5 از نظر ایمنی توانسته است در تست تصادفات موسسه C-NCAP در سال 2013، پنج ستاره ایمنی را دریافت نماید.

تجهیزات خودرو جک S5 نسخه اتوماتیک و دستی شامل امکاناتی مانند سان‌روف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقبLED ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تجهیز به سیستم ISOFIX، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی و… به صورت استاندارد در هر ۲ مدل وجود دارند. اما نسخه اتوماتیک دارای امکانات بیشتری از جمله صندلی برقی راننده، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی‌ها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به علاوه 4 عدد کیسه هوای جانبی جلو، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

قیمت خودرو جک S5

خودرو جک S5 نسخه اتوماتیک در تاریخ یکم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 325 میلیون تومان قیمت دارد و برای آن در بازار دست دوم باید بودجه ای بالای 205 میلیون تومان در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خودرو جک S5

معایب

  • کیفیت مونتاژ پایین
  • مصرف سوخت بسیار بالا
  • پایین بودن کیفیت رنگ بدنه
  • نداشتن برخی از آپشن های مهم
  • عملکرد نچندان خوب گیربکس در نسخه اتوماتیک
  • محور متحرک جلو

مزایا

  • ایمنی بالا
  • مجهز به پیشرانه قوی
  • طراحی زیبا
  • فضای زیاد کابین
  • سواری نرم
  • تجهیزات رفاهی خوب

ارزش خودرو جک S5

خودرو جک S5 اتوماتیک یکی از شاسی بلندهای پر بازار داخلی کشورمان است که با پیشرانه قوی، طراحی خوب و ایمنی بالا توانسته خوبی را به دست بیاورد. از طرفی این خودرو رقبایی همچون هایما S5، ام وی ام X33 اسپرت، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 را در مقابل خود دارد که عملکرد خودرو جک S5 از نظر شتابگیری و حرکتی از تیگو 5 و بی وای دی S6 است اما از خودرو هایما S7 کمی کندتر است. اگر نکات منفی این خودرو برای شما اهمیت کمی دارد. این خودرو می تواند یک انتخاب خیلی خوب برای شما باشد.

جمع بندی خودرو جک S5

خودرو جک S5 یک شاسی بلند کامپکت است که می تواند برای خانواده ها و رفت و آمد های درون شهری مناسب باشد و طیف سلیقه ای مختلفی را در بر بگیرد. طراحی داخلی و خارجی آن قابل قبول است، هرچند شباهت های زیادی با خودروهای آئودی کیو5 و هیوندای IX35 دارد. خودرو جک S5 پیشرانه و گشتاوری خوبی داشته اما به علت دیفرانسیل جلو بودن آن خیلی برای آفرودسواران و شرایط نامساعد جاده ای مناسب نیست. این خودرو از تجهیزات بالا، ایمنی خوب، فضای کافی کابین، پیشرانه قوی برخوردار است که می تواند در کنار رقبای این خودرو، گزینه ای مناسب برای باشد.


لایوکار خودرو ,سیستم ,شرکت ,طراحی ,اتوماتیک ,نسخه ,نسخه اتوماتیک ,شاسی بلند ,بلند کامپکت ,داخل کابین ,سیستم ترمز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بلاگ سامانه طراحی تانیس طرح SGP درب های امنیتی ساخت استند | تبلیغاتی ، نمایشگاهی ، فروشگاهی ، آرایشی مدرسه ی خوب آب و هوا و مسائل محیطی تک چرخ پخش و فروش لوازم برقی و الکتریکی خرید اینترنتی