معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت دانگ فنگ موتور یکی از شرکت های بزرگ چینی است که از سال 1368 با تولید اتوبوس و کامیون فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت همکاری های زیادی با خودروسازان مطرح جهانی از جمله نیسان، هوندا، کیا موتورز و پژو سیتروئن داشته است. نتیجه همکاری شرکت پژو-سیتروئن و دانگ فنگ محصول ارزان قیمتی بود با نام سیتروئن الیزه که در بازار چین توانست خوبی را تجربه نماید. هم زمان با تولید این خودرو، دانگ فنگ محصولی را تحت عنوان خود برپایه پلتفرم الیزه تولید کرد که نتیجه آن یک سدان با نام S30 و یک هاچ بک با نام H30 کراس بود که از موتور TU5 بهره می برد. خودرو دانگ فنگ H30 کراس توسط شرکت ایران خودرو در سال 1394 وارد بازار داخلی کشورمان شد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو دانگ فنگ H30 کراس

از آنجایی که پلتفرم دانگ فنگ H30 کراس متعلق به ابتدای قرن جاری است و از روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده است، شباهتی به خودروهای مدرن و امروزی ندارد. البته در سال 2013 در طراحی این خودرو تغییرات اندکی انجام شد و کمی نسبت به قبل، ظاهر بهتری پیدا کرد. اما باز هم از هیجان و زیبایی خودروهای مدرن امروزی بسیار فاصله داشت. از نکات مثبت این هاچ بک مرتفع می توان به فضای سرنشینان آن اشاره کرد که از پژو 206 بیشتر است و با در نظر گرفتن ابعاد آن، دردسر پارک کردن در شهرهای شلوغ را ندارد.

فضای داخلی دانگ فنگ H30 کراس ساده اما نسبت به طراحی بدنه آن جذاب تر است و تا حدودی اسپورت به نظر می رسد بخصوص در طراحی کیلومترشمار و آمپرها، طراحی جوان پسندانه ای دارد. استفاده از قطعات کرومی و براق در برخی از قسمت های داخل کابین بر زیبایی آن افزوده است. کیفیت مواد به کار رفته در کابین متوسط و با توجه به قیمت خودرو قابل قبول است. اما محل قرار گیری فلاشر و دکمه تنظیم سیستم تهویه مطبوع این خودرو به گونه است که دسترسی به آنها کمی دشوار است و موجب حواس پرتی راننده می شود. فضای صندوق بار این خودرو 417 لیتر است که به نسبت خودرو 206 صندوق دار 33 لیتر فضای کمتری دارد اما این خودرو در صورت خواباندن صندلی ها به 1137 لیتر افزایش پیدا می کند.

خودرو دانگ فنگ H30 کراس مجهز به موتور 4 سیلندر TU5 است که در پژو 206 نیز از آن استفاده شده است. حجم این موتور 1.6 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر تولید نماید و آن را از طریق جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته آن را به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو زمانی معادل 12.5 ثانیه فرصت لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو دانگ فنگ H30 کراس 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی به 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو دانگ فنگ H30 در تست تصادف موسسه CNCAP توانسته است تنها 3 ستاره ایمنی دریافت نماید در حالی که امروزه بسیاری از خودروهای چینی 5 ستاره ایمنی در کارنامه خود دارند.

تجهیزاتی که خودرو H30 کراس در اختیار شما قرار می دهد شامل: رینگ آلومینیومی 16 اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD،  MP3و USB دارای 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو است.

قیمت خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس در تاریخ 2 مهر 1398 در بازار صفر کیلومتر حدودا 150 میلیون و در بازار دست دوم بالای 80 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو دانگ فنگ H30 کراس

مزایا

  • تجهیزات رفاهی مناسب
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • قیمت مناسب
  • فضای مناسب سرنشینان
  • فضای خوب صندوق عقب
  • گیربکس دقیق

معایب

  • کیفیت مونتاژ ضعیف
  • پیشرانه نچندان قوی
  • سیستم صوتی ضعیف
  • طراحی قدیمی بدنه و داخل کابین

ارزش خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس در بازار خودروی ایران رقبایی مانند: رنو ساندرو دنده‌ای، لیفان X50، چانگان CS35 برلیانس H320 و پژو 206 را در مقابل خود دارد. اگر دانگ فنگ H30 کراس را با رقبای هم وطنش مقایسه کنیم از لحاظ کیفیت شرایط بهتری دارد و از نظر فنی نیز از H320 قوی تر است. این خودرو با رده قیمتی خود و امکانات زیاد، فضای مناسب و مصرف سوخت اقتصادی، گزینه ای مناسب برای مصرف کنندگان خواهد بود.

جمع بندی خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس بر مبنای پلتفرم پژو 308 ساخته شده است، هرچند دارای اصالت فرانسوی است اما ساخته کشور چین است و خوبی را هم در کشورمان تجربه کرده است. این خودرو با طراحی ساده و قدیمی از موتور TU5 پژو 206 بهره می برد و بازار دست دوم خیلی خوبی در ایران دارد. این خودرو از فضای بیشتری نسبت به 206 بهره مند است و داخل آن نیز کمی اسپرت طراحی شده است. شما با این خودرو نه تنها از امکانات زیاد بهره مند خواهید شد بلکه از سواری نرم آن نیز لذت خواهید برد.


لایوکار خودرو ,دانگ ,کراس ,فضای ,طراحی ,بازار ,خودرو دانگ ,سیستم صوتی ,مصرف سوخت ,ستاره ایمنی ,کراس خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

الوارکده پای نتورک چیست؟ انجام پروژه هایdatabase روانشناسی msn blog یاهو نیوز خنده بازار مطالب جدید اطلاعات مهاجرت پریشان نوشت های من