وضعیت اقتصادی کشور سبب گشته است تا بسیاری از مشاغل به علت رکود بازار به صورت نیمه تعطیل درآماده و بسیاری از آن ها نیز در مرز نابودی کامل قرار بگیرند. شرکت فولاد ماهان زرندیه یکی از این موارد است که با وجود دارا بودن روژه ۴۲۰ هزار تنی میلگرد و پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی در آستانه ورشکستگی قرار دارد. از دلایل این اتفاقات تقسیم تامین منابع مالی پروژه ها می باشد که زیرا قرار بود ۶۰ درصد از تامین مالی توسط شرکت و ۴۰ درصد آن توسط دولت و بانک‌ها انجام شود اما بانک‌ها پس از گذشت چند سال، هیچ وامی را در اختیار شرکت نگذاشتند و پروژه را  به‌ نوعی به حال خود رها کردند.

به تحلیل آهن پرایس، در پروژه میلگرد این شرکت همه زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و سوله‌ها به اتمام رسیده و حتی بخشی از تجهیزات اصلی مانند جرثقیل‌ها نصب شده‌اند اما بخش ارزی آن که در زمان اجرای پروژه دارای نرخی در حدود یک هزار تومان بود، هرگز توسط دولت تامین نشد و به این ترتیب، شرکت با تحمیل هزینه‌های فراوان به مرز ورشکستگی رسیده است و متاسفانه دولت در تخصیص ارز به شرکت تعلل به خرج داده  و با وجود آنکه نرخ ارز ۱۲ برابر شده و به مرز ۱۲ هزار تومان رسیده، هنوز هیچ خبری از اختصاص ارز برای اتمام پروژه هایی از این دست نمی باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد ماهان زرندیه خاطرنشان کرد: اگر در سال ۱۳۹۰ (زمان آغاز اجرای پروژه) اقدام به تامین و جمع‌آوری ارز از بازار آزاد می کردیم  اکنون  پروژه به اتمام رسیده بود، افسوس که بی توجهی مسئولین سبب بیکاری جمع کثیری از قشر کارگر خواهد شد. کارشناسان معتقدند که حمایت دولت از تولید و اشتغال در حد شعار بوده و این پشتیبانی‌ها فقط روی کاغذ موفق هستند و در واقعیت هیچ حمایتی از تولید و صنعت به  خصوص دربازار آهن به عمل نمی‌آید.


آهن پرایس شرکت ,پروژه ,تامین ,دولت ,رسیده ,اتمام ,اجرای پروژه ,هزار تومان ,اتمام رسیده ,توسط دولت ,فولاد ماهان ,فولاد ماهان زرندیه ,شرکت فولاد ماهان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مشاوره فروشگاه لوازم یدکی و لوکس خودرو میلادنور + یدک جو سلامت و تندرستی میهن دانلود خرید شارژ / آموزش و سرگرمی و کسب درآمد roz.rozblog.com دانلود کلیپ جدید