طبق بررسی های صورت گرفته از وضعیت بازار آهن در هفته گذشته جریانات شکل گرفته در آن آرام و بدون حاشیه بوده است. پیکر نیمه جان بازار داخلی آهن به آرامی بر روی پنجه‌های محصولات تولیدکنندگان نیمه دولتی در نرخهای قابل اتکاء عاری از حباب می خزد و  پیش می رود. البته در رکود، بازار شایعه پراکنی بسیار داغ می باشد تا شاید با این حربه دلالان بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند. 

در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و با در نظر گرفتن تفکیک وزارت صمت به دو وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی و با فاصله گرفتن طیفی از مسئولانی که حامی سفت و سخت حقوق مصرف کننده نهایی بودند چالشی از چالش های چند ساله با فولادسازان نمایان شده است. از سوی دیگر بنظر می رسد که اعتراضات به مصوبه تفکیک دو وزارتخانه تداوم یابد و با توجه به گستردگی این اعتراضات، شاید اصلا تشکیل وزارت بازرگانی به وقوع نپیوندد و اهداف شکل گیری آن که همان تسلط و کنترل دقیق تر بر بازار داخلی برای هدایات منفعت بیشتر به مصرف کننده ی نهایی و هم چنین تثبیت و کنترل دقیق‌تر بازار می باشد دیرتر شکل بگیرد.

تداوم ثبات قیمت میلگرد و سایر آهن آلات هم چون قوطی پروفیل، انواع ورق، نبشی و ناودانی در بازار همراه با  اندک شیب کاهشی و گاها با شوک های افزایش برای ایجاد هیجان کاذبی در بازار به چشم می خورد. معضل دیرینه و اصلی بازار تقاضای مصرفی بسیار ضعیف در داخل کشور می باشد که مثال روشن آن معاملات مَسکن متاثراز افزایش تصاعدی و چند برابری قیمتها طی یکی دوسال اخیر است که اکنون تقریبا متوقف شده و از سوی دیگر نیز خبری از  تخصیص پروژه های عمرانی دولتی نمی باشد که در واقع این موضوعات فعلا تبدیل شده به یک تراژدی غمگین برای حوزه عمران و ساخت و ساز کشور که به نوعی یکی از اصلی ترین چرخ لنگرهای اقتصاد کشور و از جمله عوامل اصلی تحرک زیربنایی بازارهای داخلی هم محسوب می شود.


آهن پرایس بازار ,وزارت ,کشور ,اصلی ,نیمه ,مصرف کننده ,وزارت بازرگانی ,پیکر نیمه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیا وان موزیک خب میدونی...؟ غصه نخور بررسی تخصصی پاوربانک جویروم پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان معلمانه فروش کارت شارژ ارزان هر چی که بخوای اولیا و مربیان