مواد لازم سالاد مرغ کاری

سینه مرغ 450 گرم
پودر کاری، پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
ماست یونانی 3/4 پیمانه
روغن زیتون یا آب 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون برای سرخ کردن 2 قاشق
کشمش طلایی یک مشت
مغز پسته خرد شده یک مشت
جعفری یا گشنیز خرد شده یک مشت
نمک و فلفل به مقدار لازم
سالاد مرغ کاری یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید خیلی راحت در طول هفته درست کنید. شاید با شنیدن «غذای سالم» بلافاصله یاد غذاهای بی‌مزه بیافتید ولی در مورد سالاد مرغ کاری این مسئله اصلاً صادق نیست و بر خلاف چیزی که فکر می کنید بسیار هم خوشمزه است. کلی مرغ پر ادویه، همراه با کشمش طلایی، پسته و کمی سبزی محتویات سالاد هستند و به جای سس مایونز هم از ماست یونانی و روغن زیتون استفاده می شود که طعم خیلی خوبی دارد.
در مورد مواد لازم مقدارها خیلی دقیق نیستند چون مقدار بیشتر مواد بستگی به ذائقه شما دارد. برای 4 نفر حدود 400-500 گرم مرغ کافی هست. می توانید با سالاد مرغ کاری ساندویچ درست کنید و آن را به عنوان شام یا ناهار سرو کنید یا برای یک شام کم کالری آن را همراه با کاهو سالادی نوش جان کنید. نکته دیگر این که اگر مقدار کالری غذا برای شما مهم هست و می خواهید ساندویچ شما از این رژیمی تر باشد می توانید در سس به جای روغن زیتون از آب استفاده کنید. 

طرز تهیه سالاد مرغ کاری


سینه مرغ را از قطر ببرید تا به صورت دو لایه نازک در بیاید. پودر کاری، پودر پیاز و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و به طور یکنواخت دو طرف مرغ ها بمالید. نمک و فلفل هم بپاشید. در یک تابه نچسب روی شعله متوسط سینه مرغ را تفت بدهید تا دو طرفش طلایی رنگ شود. وقتی مرغ کامل پخت، آن را ریش ریش کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، آن را در کاسه ای بریزید و بقیه مواد سالاد را به آن اضافه کنید. سالاد را بچشید و اگر لازم است مقدار بیشتری نمک، فلفل، پودر کاری، پودر سیر یا پودر پیاز به آن اضافه کنید.
سالاد مرغ کاری را همراه با کاهو، جوانه گندم (یا هر جوانه دیگری) یا لای نان به شکل ساندویچ سرو کنید. نوش جان!

نکته ها:
1- اگر کشمش با ذائقه شما تناسب ندارد آن را حذف کنید. به جای پسته میتوانید از گردو هم استفاده کنید.
2- برای سرخ کردن از روغن زیتون فوق بکر (extra virgin) استفاده نکنید چون مناسب سرخ کردن طولانی مدت نیست. برای آشنایی بیشتر با انواع روغن، خواص و کاربردهای آنها راهنمای جامع روغن در آشپزی را بخوانید.
3- جدول ارزش غذایی که در بالا ذکر شده متعلق به سالاد است و برای محاسبه کالری ساندویچ مرغ کاری لازم است کالری نان را به طور جداگانه در نظر بگیرید.


بارنجی ، با ما بهترین باشید. سالاد ,پودر ,کاری ,زیتون ,لازم ,روغن ,روغن زیتون ,پودر پیاز ,کاری، پودر ,کنید سالاد ,پودر کاری، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اشعار شايق pornshop کسب وکار shahrsazi پروگیم رز مووی هرجا خبر