اینستاگرام؛ شهر فرنگی که فرهنگ هم می‌خواهد! درباره اعتیاد به فضای مجازی چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

اینستاگرام

  

اینستاگرام چه فضایی است؟ فضایی برای کسب و کار، اشتراک‌گذاری عکس و فیلم‌های متنوع یا یک فضای اعتیاد‌آور؟!

هر کس با هدف خاصی از فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام استفاده می‌کند؛ اما در این میان عده‌ای هم برای گذران روزمرگی یا کسب شهرت کذایی به این فضای اعتیادآور وارد شده و متأسفانه و به قول معروف طعمه اینستاگرام می‌شوند.

صفحه سلامت روان مجله دلتا این بار از فرهنگ استفاده از فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام با شما صحبت می‌کند.

اینستاگرام

اینستاگرام ؛ شهر فرنگ مجازی

قطعا یکی از شبکه‌های اجتماعی که این روزها  از محبوبیت بسیار بالایی در ایران برخوردار است، اینستاگرام است؛ البته  محیط و امکانات دلنشین و کاربردی اینستاگرام به خصوص برای فضای کسب و کار  مجازی بسیار کاربردی است البته اگر هدف فقط موارد صحیح این چنینی باشد!

اعتیاد-به-اینستاگرام

شهر فرنگی که فرهنگ هم می‌خواهد

اگر شما با هدف خاص و با کنجکاوی تمام، به  تازگی وارد این فضای مجازی شده‌اید، قبل از استفاده از این شبکه اجتماعی  این موارد را حتما در نظر بگیرید.

  کیلویی فالو نکنید

برخی از افراد که تشنه شهرت و توجه هستند،  به محض ورود به این شبکه و برای رقابت با دیگران شروع به فالو کردن افراد  غریبه و آشنا می‌کنند که البته این کار درست نیست! اگر پیج شما شخصی است؛  پس دلیلی بر فالو کردن افراد مختلف در اینستاگرام ندارید البته فالو کردن  هنرمندان قضیه‌اش متفاوت است.

شما می‌توانید برای استفاده بهینه‌ از  وقت‌تان در فضای مجازی و بنا به سلیقه و هدف خود، پیج‌های مناسب کسب و کار  یا صفحه سرگرمی و علمی را دنبال کنید و از مطالب مفید آن صفحات استفاده  کنید. البته توجه داشته باشید که حتما این صفحات یا پیج‌ها ارزش دنبال کردن  داشته باشند.

درخواست فالو از هنرمندان و افراد سرشناس

یکی از رفتارهایی رایج در اینستاگرام این است که شما به فرد سرشناسی علاقه‌مند هستید و دوست دارید آن فرد شما را فالو کند.

اینکه مدام زیر پست‌های افراد سرشناس و  سلبریتی درخواست فالو شدن را داشته باشیم، خوشایند نیست ؛ پس به جای اینکه  به فکر فالو شدن توسط افراد مختلف باشید؛ سعی کنید از مطالب و پست‌های فرد  مورد علاقه‌تان دیدن کنید.

معنی لایک را بدانید

لایک در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی،  یعنی قبول داشتن مطلب و پسندیدن آن از جانب شما؛ پس برای احترام به فرد  مقابل‌ بدون دلیل منطقی لایک نکنید! درواقع شما باید مطالبی را لایک کنید  که ارزش محتوایی، علمی یا اخلاقی و … داشته باشند؛ پس هیچ مطلب یا پستی را  نخوانده لایک نکنید.

مزاحم دیگران نشوید

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به خصوص  اینستاگرام مثل خانه و اتاق شخصی و خصوصی هر فرد است؛ پس به قول معروف بدون  در زدن و هماهنگی قبلی به این حریم وارد نشویم.

درواقع، اینستاگرام محل مناسبی برای پیدا  کردن دوستان تازه نیست، اینکه ما فرد اجتماعی باشیم یا دوستان زیاد و جدیدی  پیدا کنیم، خیلی خوب است به شرط آنکه در یک فضای مناسب و دوجانبه باشد و  مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد.

 افراد بی‌استعداد و بیمار را بزرگ نکنیم

این روزها بازار بیماری‌های روحی و اختلال  روانی و حتی خودشیفتگی فردی بسیار گرم است و پای این قضیه به فضای مجازی هم  کشیده شده است؛ درواقع بسیاری از افراد به دلیل کمبود توجه یا هر مسئله  روانی دیگری در این فضا قرار می‌گیرند و با انجام دادن کارهای عجیب و غریب  برای دیده شدن، لایک و فالو بیشتر فضای مجازی را مسموم می‌کنند.

پس با دنبال کردن این افراد بیمار به توهم خود بزرگ‌بینی و خود‌شیفتگی در آنها دامن نزنیم.

اینستاگرام پله موفقیت در کسب و کار است

اینستاگرام فقط محلی برای سرگرمی و حتی  یادگیری نیست بلکه می‌تواند محلی برای آشنایی افراد با کسب و کار شما یا  ارائه محصول بازاری باشد؛ پس بهتر است به این فضای مجازی نگاه تجاری و  اقتصادی هم داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید با دنبال کردن صفحات تخصصی، علمی یا حتی هنری برای کسب و کارتان ایده‌های جدیدی بگیرید.

اعتیاد-به-فضای-مجازی

اعتیاد به اینستاگرام و فضای مجازی

اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب  انجام می‌دهید، چک کردن اینستاگرام‌تان است؟ شاید شما هم به اینستاگرام  اعتیاد پیدا کرده‌اید و خودتان خبر ندارید.

چرا اینستاگرام اعتیاد آور است؟

یک شبکه اجتماعی قوی با قابلیت‌های متنوع  مثل عکس گرفتن و فیلترهای مخصوص و عالی که به قول معروف پاتوق ایرانی‌ها و  غیر ایرانی‌ها شده است؛ پس چنین فضایی باید هم اعتیاد‌آور باشد. همه چیز  بستگی به خود ما دارد.

درمان-اعتیاد-به-فضای-مجازی

درمان اعتیاد به اینستاگرام ساده است

اگر به طور مداوم احساس استرس، اضطراب و  تشویش کرده و مدام از اینستاگرام استفاده می‌کنید یا اگر خودتان را با  دیگران مقایسه و احساس سرخوردگی می‌کنید، ممکن است به اینستاگرام اعتیاد  پیدا کرده باشید؛ راه حل درمان شما خیلی ساده است.

  • سرتان را مشغول انجام کارهای روزمره دیگری کنید.
  • باید بداید که ارزش شما به تعداد فالوور‌های‌تان نیست؛ پس اول این مسئله روانی را در خودتان حل کنید.
  • نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را خاموش کنید.
  • بیشتر وقت خود را در فضای حقیقی و با دوستان خود بگذرانید.
  • اگر اعتیاد به موبایل دارید، بهتر است تا جای ممکن گوشی موبایل‌تان را از خود دور کنید.

همچنین بخوانید:

وابستگی به موبایل و نشانه های این اعتیاد 

اعتیاد به الکل ؛ فرار یا درمان؟ 

چرا حافظه‌ی ما فراموشکار است؟ 


deltagoonagoon اینستاگرام ,فضای ,مجازی ,افراد ,فالو ,اعتیاد ,فضای مجازی ,فالو کردن ,دنبال کردن ,درخواست فالو ,افراد سرشناس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گروه تحلیلی خبری بورس 360 درجه مشاور خانواده بهترین نرم افزار های حسابداری وکیل مشهد بیا برا خرید ایده های هنری|مجله هنر و خلاقیت باجه پست بانك شيرامين