سئو داخلی (On-page SEO) یا سئو درون سایتی  به عنوان پی و فوندانسیون سایت طراحی سایت مهمترین نقش را در سئو و جذب بازدید از موتور های جستجو بر عهده دارد.

در بررسی سایتهای ایرانی و بنا بر تجربه اشتباهات بیشماری که در سئو داخلی باعث

از بین رفتن تلاش های بعدی شما می شود را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم.

این لیست تنها به اشتباهاتی اختصاص یافته که در نتیجه نهایی موفقیت برای شما کاملا موثر است.

اگر سر و کارتان به سئوی سایت بیوفتد، حتما از خود میپرسید که برای کسب مدال

موفقیت از “گوگل محافظه کاری” که تمایلی به فاش کردن عملکرد الگوریتم هایش ندارد

چه راهی وجود دارد؟ در واقع چگونه در رقابتی برنده باشیم که اطلاعاتی در مورد اصول و قواعدش نداریم؟ جواب بسیار ساده است :

اشتباه نکنید!

حالا که گوگل قوانین و اصول عملکرد الگوریتم هایش را فاش نمیکند، راهی نداریم به جز

اینکه پایمان را کج نگذاریم و بدون اشتباه و یا حداقل کم اشتباه حرکت کنیم.

با وینتو باشید تا از رایج ترین اشتباهات سئو داخلی یا سئو درون سایتی که حقیقتا تاثیر

منفی آنها ثابت شده آشنا شوید :

لیست کاملی از مهمترین اشتباهات سئو داخلی طراحی سایت

لیست مهمترین اشتباهات در سئو داخلی :

باور داریم که اولویت در سئو، سئوی داخلی است؛ اگر این بخش از سئو را رعایت نکرده

باشید و به سراغ سئوی خارجی بروید، آب در هاون کوبیدن است! سئو خارجی نشانه

برند یا شهرت شما در خارج از سایت شماست. اگر سایت شما در سئو داخلی موفق

نبوده باشد، دلیلی بر موفقیت آن در سئو خارجی وجود ندارد. پس قبل از شروع اشتراک

محتوا و شروع اشتراتژی سئو خارجی، تا حد امکان روی کیفیت بالای سئو در داخل سایت

خود بکوشید.

با این توصیف شناسایی اشتباهات پرتکرار در سئوی داخلی، خالی از لطف نخواهد بود:

1- اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی

هرچند به نظر ساده می‌آید اما رخداد اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی بسیار رایج است.

شروع فرآیند سئوی داخلی، با انتخاب کلمه کلیدی است که از قضا تاثیر قابل توجهی روی

بهینه سازی موتورهای جست و جو و سئو ایفا میکند. از آنجا که رتبه بندی گوگل به

کلمات کلیدی انتخابی شما، اعطا می شود، لازم به تاکید اهمیت این کلمات نیست.

 

برای انتخاب به دور از اشتباه برای کلمات کلیدی، دو نکته زیر درخور توجه است :

  • بهتر است رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر کم باشد یا لااقل زیاد نباشد.
  • نرخ جستجوی ماهانه آن نسبتا بالا باشد

 

شاید جالب باشد بدانید حتی اگر یکی از دو مورد بالا محقق نشود، انتظار سئوی موفق

انتظار دوری است؛ پس برای انتخاب کلمه کلیدی وقت بگذارید و قبل از شروع با دقت

پیرامون موضوع مطالعه نمایید.

 

2- استفاده از کلمات کلیدی تکراری

این قانون را به ذهن بسپارید : «به ازای هر صفحه‎ی بهینه سازی شده، یک کلمه کلیدی واحد»

اگر قاعده ذکر شده را رعایت نکنید،  کانیبالیزیشن (Cannibalization) گریبانگیر سایت شما می شود یعنی گوگل برای تشخیص صفحه ی مورد نظر دچار سردرگمی می شود و این یعنی یک سیگنال منفی در سئو!

این یک باور غلط است که استفاده از کلمات کلیدی تکراری متعدد باعث بالا رفتن رتبه

شما می‌شود چراکه استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، در موتورهای جستجو به عنوان

اسپم ثبت میشود، که این فاجعه ایست برای عملکرد SEO سایت شما.

در حقیقت گوگل از روش جستجوی معنایی ویژه ای استفاده میکند که LSI نامیده

میشود، که در واقع محتوای شما را بدون نیاز به تکرار کلمات کلیدی تشخیص می‌دهد.

 

طراحی سایت سرعت پایین سایت در کاهش کیفیت سئو داخلی به شدت موثر است

3- بی توجهی به سرعت پایین سایت

بی توجهی به سرعت سایت، بزرگترین اشتباهی است که در حیطه سئوی داخلی

میتواند رخ دهد. این معیار به قدری مهم است که جزو مهمترین فاکتورهای موثر بر سئو در

سال 2019 شناخته شده است. نتیجه سهل انگاری در بهبود سرعت سایت چیزی به جز

افزایش نرخ بانس ریت (همان نرخ پرش معروف) و کاهش رتبه سایت نیست.(در مورد

تکنیک های کاهش بانس ریت بیشتر بدانید)طراحی سایت

طراحی سایت

4- عدم بهینه سازی سایت برای موبایل

سئو سایت تنها در بهینه سازی محتوا و کلمات کلیدی نیست، بلکه شامل کیفیت سایت شما و کاربر پسند بودن آن هم می‌باشد.طراحی سایت

حقیقتا بهینه نبودن سایت برای موبایل از هر جهت به ضرر سایت شماست.گوگل و موتور های جستجو موبایل فرندلی نبودن سایت شما را تشخیص داده و این موضوع اصلا مورد پسند موتورهای جستجو نیست.

از هر ده مقاله آموزشی در رابطه با سئو حداقل در 6 تای آنها بی توجهی به این فاکتور حسابی نفی شده است. مسئله ریسپانسیو بودن سایت، مورد تاکید قریب به اتفاق سئوکاران است.طراحی سایت

میپرسید چرا؟

چون سایت شما در معرض کاهش 50 درصدی کاربران خواهد بود. بهتر است از همان ابتدای کار، این قابلیت را برای سایتتان تعبیه کنید.

 

5- ارزش آفرینی برای گوگل، نه برای کاربر!

اگر دستی در سئو داشته باشید، احتمالا گوشتان پر است از این جمله که «باید برای

کاربر بنویسید، نه برای گوگل»طراحی سایت

در واقع میتوان این جمله را تعمیم داد به این اصل کلی که شما باید برای کاربر ارزش

آفرینی کنید نه برای یک ربات مجازی بی جان. گوگل بارها تاکید کرده است که کاربران،

خط قرمز این موتور جست و جو به حساب می آیند اما کماکان برخی وبسایت ها بدون

اینکه ارزشی برای کاربر قائل باشند، همه فکر و ذکرشان بهینه سازی برای گوگل است.

راستش را بخواهید با این استراتژی موفق نخواهید شد و برخلاف وقت و پولی که هزینه

ای میکنید، دستاوردی منتظرتان نخواهد بود.

شاید باورش سخت باشد اما گوگل آنقدر هوشمند است که فرق بین بهینه سازی برای کاربر و بهینه سازی برای موتورهای جست و جو را خیلی سریع و مثل آب خوردن تشخیص میدهد.

رضایت گوگل، در راستای رضایت کاربران!

جمله بالا را آویزه گوشتان کنید و تمام تمرکزتان را در راستای بهینه سازی برای کاربر معطوف کنید. آگاه باشید که گوگل به محض آنکه متوجه شد کلمات کلیدی باعث کاهش کیفیت مطالب شده است و بجای تمرکز بر خواست کاربر، خواست موتورهای جست و جو در مرکز توجه قرار گرفته است، بلافاصله خط بطلان روی این قاعده چندین و چندساله اش کشید.

هاست با کیفیت در سئو داخلی بینهایت موثر است

۶- سهل انگاری در انتخاب هاست مناسب

فکرش را میکردید هاست بی کیفیت بتواند در کمتر از چند ساعت ناقابل، سیر تا پیاز تلاش های سئو و بهینه سازی شما را نابود کند!

میپرسید چگونه؟

اگر هاست شما بی کیفیت باشد، قطعی های بی در و پیکر عضو جدانشدنی فعالیت های سایت شما خواهد بود. حالا تصور کنید تمام مخاطبانی که از گوگل به سایت شما هدایت می شوند با یک صفحه حاوی خطا مواجه شوند و مجددا جستجو را از صفحه نتایج آغاز کنند!

این یعنی نابودی سئو و رتبه سایت شما به معنای واقعی!

مطمعن شوید هاست مناسبی انتخاب کرده اید  تا به سئو سایتتان آسیبی نرساند.

 

 

 

 

 
موضوعات عمومی سایت ,کلیدی ,گوگل ,بهینه ,سازی ,کلمات ,بهینه سازی ,کلمات کلیدی ,برای کاربر ,طراحی سایت ,سازی برای ,کلمات کلیدی تکراری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کاندیکا|دانلود آهنگ،فیلم،سریال،انیمیشن دنیای رسانه مووی 24 mri-sono24 دعا و راز و نیاز vabasteh3 Scientific and educational فروشگاه عسل الی تخفیف ویژه فقط برای امروز