عوارض لیزر موهای زائد بدن چیست؟

حذف موهای زائد با لیزر می تواند کمی دردناک باشد و بسیاری از افراد گزش یا سوزن سوزن شدن پوست را احساس می کنند. افرادی با پوست تیره تری ممکن است درد و ناراحتی بیشتری نسبت به دیگران حس کنند. بسیاری از کلینیک ها برای لیزر پوست های تیره، استفاده از نوعی خنک کننده برای کاهش درد و محافظت از پوست را پیشنهاد می کنند، اگرچه بیشتر دستگاه ها دارای سیستم های خنک کننده هستند که ناحیه درمان را خنک نگه می دارد.

 

عوارضی همچون ورم، قرمزی پوست و درد که معمولا شبیه به احساس آفتاب سوختگی است، بسیار رایج است و پس از یک تا دو روز رفع می شوند. همچنین در صورتی که شما درمان خود را نزد فردی با تجربه و آموزش دیده و با دستگاهی که برای پوست شما مناسب است انجام دهید، بروز عوارض بسیار نادر است. توصیه می شود جهت انجام کلیه خدمات و درمان های پوستی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

مضرات لیزر موهای زائد یا بهتر است گفته شود عوارض آن، با توجه به تیپ پوستی شما و نوع دستگاه متفاوت می باشند، به طور کلی برخی از این مشکلات عبارتند از:

 

سوختگی و بروز تاول در پوست که می تواند ناشی از عدم تنظیم درست دستگاه لیزر توسط تکنسین و یا عدم رعایت مراقبت های پس از لیزر توسط مراجعه کننده باشد.

ضخیم و تحریک شدن بیشتر موها در برخی افراد

ایجاد لک های تیره و تغییر رنگ پوست یا بی رنگ شدن پوست در ناحیه درمان شده (هایپرپیگمنتیشن و هایپوپیگمنتیشن)

خارش و یا احساس بی حسی پوست

عفونت پوستی

درد شدید و کبودی طولانی مدت پوست

تغییر بافت و زخم شدن پوست

آسیب به چشم به خصوص هنگام لیزر موهای صورت

حساسیت به دلیل ژل لیزر

ابتلا به بیماری های واگیردار مانند زگیل به دلیل ضد عفونی نبودن هندپیس لیزر

چون حساسیت افراد نسبت به درمان با لیزر متفاوت است، بهتر است قبل از شروع به کار، قسمتی از پوست شما برای درمان با لیزر تست شود. پوست های برنزه نسبت به عوارض جانبی یا خطراتی که در بالا توضیح داده شد و در بسیاری از انواع دستگاه های مورد استفاده، می توانند آسیب پذیرتر باشند. کلینیک ها معمولا توصیه می کنند قبل از شروع درمان تا حد ممکن پوست خود را روشن نگه دارید.


محسن بروفر پوست ,لیزر ,درمان ,موهای ,عوارض ,زائد ,لیزر موهای ,موهای زائد ,لیزر توسط ,ناحیه درمان ,عوارض لیزر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Misaeluhwavb53 House ندای طریقت سِمَنیون پاتوق گروه موسیقی هم آوا مجله تخصص جراحی زیبایی صورت اوج بندگی اطلاع رسانی مسابقات فلزیاب صنعتی ایران